Toon posts:

Nieuwe PC voor kantoor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

ik ben op zoek naar een nieuwe computer voor kantoorgebruik, en daar vallen de volgende punten onder:

- Webdesign (Photoshop, e.d.)
- Scripting (Kan eigenlijk op elke PC)
- Boekhouding

Wat is nou het slimste om in deze tijd aan te schaffen? Zou ik gelijk met dualcore beginnen, of is dat niet noodzakelijk voor webdevelopment? Of is het slimme nu een goede enkele CPU aan te schaffen, die zijn nu goedkoop.

Ik wil deze PC graag de komende 4-5 jaar gaan gebruiken voor webdevelopment. Mijn grootste zorg is Photoshop. Moet ik de PC uitrusten met een goede videokaart, of is een 50 euro kaartje ook voldoende? 2 GB DDR lijkt me op zijn plaats, aangezien ik alle nieuwe Photoshops graag wil draaien.

Wat raden jullie me aan, en vooral wat raden jullie me af?

• TeXiCiTy
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
nVidia bordje met onboard 6150 grafische chip
X2 3800+ AM2 35W
2GB RAM
Eventueel een Raptor harde schijf (weet niet hoe afhankelijk Photoshop van je schijf is?)
Zalman 350W moet genoeg zijn om het beestje te voeden

Photoshop heeft toch veel baat bij Dual Core en zo duur zijn die niet meer.
Plus daarbij heb je met deze proc een ZEER stil systeempje!
Mocht je later toch een zwaardere grafische kaart nodig hebben, dan is die er zo bij te prikken.

“A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away.” —Antoine De Saint-Exupery

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-02 08:18
Wat is je budget? Ik zou zeker een Dual-core cpu kopen.

Antec P150
E6600.
Arctic Freezer 7 pro
Kingston KVR667D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2
Apacer 15-in-1 card reader
asus p5b
nec nd 4571
seagate barracuda 7200.10 320 GB
Asus 7600GT

Dit lijkt mij een heel goed systeem waar je 4-5 jaar mee vooruit kunt.
TeXiCiTy schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 20:49:
nVidia bordje met onboard 6150 grafische chip
X2 3800+ AM2 35W
2GB RAM
Eventueel een Raptor harde schijf (weet niet hoe afhankelijk Photoshop van je schijf is?)
Zalman 350W moet genoeg zijn om het beestje te voeden

Photoshop heeft toch veel baat bij Dual Core en zo duur zijn die niet meer.
Plus daarbij heb je met deze proc een ZEER stil systeempje!
Mocht je later toch een zwaardere grafische kaart nodig hebben, dan is die er zo bij te prikken.
Hij wil er toch 4-5 jaar mee doen. Dus waarschijnlijk zal er vista op komen. Dus daarom ook die 7600GT in plaats van onboard. Verder, die x2 3800+ lijkt me over 2 jaar zijn beste tijd al weer gehad te hebben. Ik denk dat die raptor niet echt nodig is, verder ook wel erg prijzig. Edit: Die processor is ook wel heel duur voor zijn prestaties, niet?

[ Voor 59% gewijzigd door hello_moto op 30-08-2006 21:01 ]

• Chesta
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-11-2025
voor photoshop heb je geen speciaale videokaart nodig. Een kaart van 50 euries is dus voldoende. 2GB ram ga je inderaad nodig hebben. Wel is een beetje een krachtige processor handig als je grote documenten maakt in photoshop. Op een athlon 64 3000+ merkte ik dat het zooitje al heel traag werd als ik een groot photoshop bestand open had. Photoshop heeft ook dualcore ondersteuning dus ik zou voor een core 2 duo 6300 gaan of iets in die richting

End of Transmission

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het budget is wel handig om te vermelden. Zowel de PC's van TeXiCiTy en van hello_moto zijn goed alleen verschilt de prijs wel behoorlijk.