Heb hieronder een bericht van mij uit een ander forum, hoop hier ook op een paar nuttige reacties..
Zit ook al lang te wachten. Ben er ook nog niet helemaal uit: Laptop of Desktop?
Denk sowiezo een dell Xps. Lees vaak een hoop op forums over dat dell slecht en de xps familie duur is.
Snap dit niet helemaal, als ik een dikke laptop samenstel met de top specificaties van de xps m1710 bij Xodd, Alienware, Falcon enz. enz. kom ik toch echt op een behoorlijk prijskaartje uit. Daarbij heb ik al verschillende goeie reviews gelezen dat de m1710 laptop gigantische prestaties neerzet en erg stil schijnt te zijn. Vooral de xps 700 desktop schijnt muisstil te zijn voor een machine met behoorlijke specs. Wat zijn jullie bevindingen hierover?
Dan nog een punt in mijn overweging:
Kan een dell xps m1710 laptop bestellen voor +/- 2500,- met alles erop en eraan. (op dit moment nog geen core 2 duo, maar die zal een dezer dagen/weken vast verschijnen).
Of een dell xps 700 desktop voor iets meer dan 2500,- maar dan met een dikke 19'' ultrasharp flatpanel, een Intel Core 2 Duo E 6700 (2.66 Ghz) of E 6400 (2.13 Ghz), dikke 512mb grafische kaart + 128mb ageia physx kaart, 2 gb werkgeheugen, soundblaster x-fi extreme soundcard, 320 gb harde schijf op 7200 rpm. Lul er nog wat korting bij aan de telefoon en heb zo een behoorlijke beste desktop dacht ik zo.
Ben benieuwd naar de mensen met een xps m1710 laptop of zij ook een overweging hebben gemaakt om voor misschien ietwat meer euro een desktop te kopen en zo met het oog op de toekomst het een en ander kunnen upgraden (denk aan extra grafische kaart, nieuwe directX10 videokaart, meer werkgeheugen... zijn dingen die je in een laptop niet zomaar upgrade, toch?).
Zou graag een laptop willen omdat ik het fijn vind om de keuze te hebben hem toch ergens mee naartoe te nemen (ook al zal dat er niet vaak van komen ). Maar met het oog op de toekomst waarbij windows vista en directX10 videokaarten en spellen als Crysis eraankomen vraag ik me af of een laptop wel verstandig is... Ben van plan als ik een m1710 laptop met core2duo aanschaf, dat ik daar toch een behoorlijke tijd mee vooruit kan en een dell laptop valt niet echt te upgraden. De xps 700 desktop kun je tezijnertijd nog vervangen met een directX10 videokaart en zo heb je dan weer het nieuwste van het nieuwste.
Word een beetje bang van al die forums waar iedereen maar zegt dat je beter kunt afwachten op windows vista, core2duo, directX10 videokaarten enz.
Het lijkt me toch dat als ik vandaag of morgen een xps m1710 met core2duo, 512mb grafische kaart, 2gb werkgeheugen en 80 of 100 gb harde schijf op 7200 rpm aanschaf, dat ik toch echt nog wel een behoorlijke tijd vooruit kan en over een jaar of zoiets nog steeds mooie games als Crysis voluit kan draaien of moet ik me dan over een tijd toch zorgen gaan maken? Het kan toch niet zo zijn dat je over een jaar zowat verplicht bent om een systeem met windows Vista en directX10 videokaart aan te schaffen, om zo maar de nieuwste games en dergelijke te kunnen spelen met alle eyecandy?