(All rounder)laptop advies: ongeveer 2000 EUR

Pagina: 1
Acties:
  • 254 views sinds 30-01-2008

• djgeronimo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-11-2025
Ik ben van plan een van dezer dagen een laptop aan te schaffen. Maar ik wil geen kat in een zak kopen en ben al volop info aan het verzamelen over verschillende laptops. Ik zoek een laptop die enekel jaren meekan en zowat alle functies aankan; van gamen tot films, surfen, tekst verwerken, multimedia,...
Mijn budget ligt rond de 2000 euro
zelf heb ik de dell xps m1710 op het oog http://www1.euro.dell.com...c=be&cs=bedhs1&l=nl&s=dhs

Maar ik had op jullie deskundig advies gehoop. Zo ben ik zeker van een goede koop

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Voor zoveel geld zijn er heel veel leuke laptops... als je er een paar opnoemt die je overweegt en aangeeft waarom je de een of de ander minder of juist beter denkt te vinden, dan wordt het wat overzichtelijker voor een discussie.

Zo zou ik ook bij HP, Lenovo, Sony en Asus kijken bijv., en dan vergeet ik vast nog wel wat.

Wel interessant: als ik op die link van Dell klik die je geeft kan je ook al voor de Core 2 Duo (Merom) kiezen! :9

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:52

Jrz

––––––––––––

djgeronimo schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 20:29:
Ik ben van plan een van dezer dagen een laptop aan te schaffen. Maar ik wil geen kat in een zak kopen en ben al volop info aan het verzamelen over verschillende laptops. Ik zoek een laptop die enekel jaren meekan en zowat alle functies aankan; van gamen tot films, surfen, tekst verwerken, multimedia,...
Mijn budget ligt rond de 2000 euro
zelf heb ik de dell xps m1710 op het oog http://www1.euro.dell.com...c=be&cs=bedhs1&l=nl&s=dhs

Maar ik had op jullie deskundig advies gehoop. Zo ben ik zeker van een goede koop
Ik ben een grote fan van de M90, maar ik weet niet wat dat ding kost als je hem normaal koopt

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Met dat bedrag kun je ook een MacBook (Pro) kopen, dan heb je een alleskunner.Omdat ze tegenwoordig op Intel draaien kun je er -mocht je dat willen- Windows op installeren. Maar de meeste programma's kun je ook al op OS X gebruiken omdat er OSX-binaries van zijn.

Je kunt natuurlijk een Apple Center bezoeken (zie www.apple.nl voor adressen), daar kunnen ze je alles vertellen wbt. MacBooks, en ze zitten verspreid over het hele land.

[ Voor 6% gewijzigd door Alex) op 30-08-2006 20:54 ]

We are shaping the future

• ZGahn
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-02-2020
Wat toevallig, ik zit met precies het zelfde. Ik wil er alleen wel persé een Core 2 Duo in.
Voor zover ik kan zien moet je toch bij Dell zijn - sowieso is dat de enige die al core 2 duo's heeft geloof ik, maar ze zijn ook het voordeligst in deze prijsklasse bij mijn weten.

En dan heb je met die XPS een heel aardig systeempje te pakken;
Core 2 Duo T7200 (2GHz, 4MB chache)
1024MB 667MHz DDR2
256MB NVidia GeForce Go 9700
17inch UltraSharp™ WUXGA display with TrueLife™ Display resolution: 1920 x 1200
80GB HD
voor ongeveer 2000 euri mét 3 jaar on-site garantie. Kan je evt. ook nog je geheugen verdubbelen of je Go 9700 upgraden naar een Go 9700 GTX met 512MB als je ipv die 3 jaar 1 neemt.

Kijken we naar de MacBook pro die Alex voorstelt dan zien we dat ze bij apple een stelletje afzetters zijn;
15,4-inch breedbeeldscherm resolutie van 1440 x 900 pixels
2-GHz Intel Core Duo
512 MB 667-MHz DDR2 SDRAM
80-GB seriële ATA harde schijf, 5400 rpm
4x SuperDrive
ATI Mobility Radeon X1600-videokaart met 128 MB GDDR3-geheugen
voor een slordige 1989 euro..

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-02 08:18
ZGahn schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 22:00:
Wat toevallig, ik zit met precies het zelfde. Ik wil er alleen wel persé een Core 2 Duo in.
Voor zover ik kan zien moet je toch bij Dell zijn - sowieso is dat de enige die al core 2 duo's heeft geloof ik, maar ze zijn ook het voordeligst in deze prijsklasse bij mijn weten.

1024MB 667MHz DDR2
256MB NVidia GeForce Go 9700
17inch UltraSharp™ WUXGA display with TrueLife™ Display resolution: 1920 x 1200
80GB HD
voor ongeveer 2000 euri mét 3 jaar on-site garantie. Kan je evt. ook nog je geheugen verdubbelen of je Go 9700 upgraden naar een Go 9700 GTX met 512MB als je ipv die 3 jaar 1 neemt.

Kijken we naar de MacBook pro die Alex voorstelt dan zien we dat ze bij apple een stelletje afzetters zijn;
2-GHz Intel Core Duo
512 MB 667-MHz DDR2 SDRAM
80-GB seriële ATA harde schijf, 5400 rpm
4x SuperDrive
ATI Mobility Radeon X1600-videokaart met 128 MB GDDR3-geheugen
voor een slordige 1989 euro..
Zo kan je het niet vergelijken. Het is namelijk iets heel anders.

• ZGahn
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-02-2020
Kan je dat misschien uitleggen? Ik zie namelijk niet wat er zo anders is...

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-02 08:18
ZGahn schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 22:22:
Kan je dat misschien uitleggen? Ik zie namelijk niet wat er zo anders is...
kan het ook niet echt uitleggen, maar kijk maar eens wat je krijgt voor een pc. Ze zijn niet voor niets zo duur.

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-10-2025

RetepV

ALLES valt te repareren

ZGahn schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 22:00:
1024MB 667MHz DDR2
[knip]
2-GHz Intel Core Duo
Met 4 a 5 jaar tijd moet je een touwtje-met-magneet aan je Dell laptop binden om de onderdelen die er van af vallen op te vangen. Bij een Apple heb je dat niet.

Ik gebruik overigens zelf een 2ehandse Sony Vaio PIII 500MHz met een 12" schermpje. Komt uit 2001. Ziet er niet meer uit, maar doet het nog uitstekend. Ook die Sony's zitten wel goed in elkaar. Helaas wel te langzaam om DiVX mee af te spelen.

Macbook Pro

• henk26
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:47
Misschien een tip, maar Fujitsu Siemens komt ook met een nieuwe laptop uit, nl. de Amilo Xi1546 met Core2Duo(of CoreDuo), DDRII, sata-raid HD's en Radeon 1800 265MB en 17"WXGA scherm.
Zie http://www.fujitsu-siemens.nl/Resources/151/948767187.pdf

Verwijderd

Heb hieronder een bericht van mij uit een ander forum, hoop hier ook op een paar nuttige reacties..

Zit ook al lang te wachten. Ben er ook nog niet helemaal uit: Laptop of Desktop?

Denk sowiezo een dell Xps. Lees vaak een hoop op forums over dat dell slecht en de xps familie duur is.
Snap dit niet helemaal, als ik een dikke laptop samenstel met de top specificaties van de xps m1710 bij Xodd, Alienware, Falcon enz. enz. kom ik toch echt op een behoorlijk prijskaartje uit. Daarbij heb ik al verschillende goeie reviews gelezen dat de m1710 laptop gigantische prestaties neerzet en erg stil schijnt te zijn. Vooral de xps 700 desktop schijnt muisstil te zijn voor een machine met behoorlijke specs. Wat zijn jullie bevindingen hierover?

Dan nog een punt in mijn overweging:

Kan een dell xps m1710 laptop bestellen voor +/- 2500,- met alles erop en eraan. (op dit moment nog geen core 2 duo, maar die zal een dezer dagen/weken vast verschijnen).

Of een dell xps 700 desktop voor iets meer dan 2500,- maar dan met een dikke 19'' ultrasharp flatpanel, een Intel Core 2 Duo E 6700 (2.66 Ghz) of E 6400 (2.13 Ghz), dikke 512mb grafische kaart + 128mb ageia physx kaart, 2 gb werkgeheugen, soundblaster x-fi extreme soundcard, 320 gb harde schijf op 7200 rpm. Lul er nog wat korting bij aan de telefoon en heb zo een behoorlijke beste desktop dacht ik zo.

Ben benieuwd naar de mensen met een xps m1710 laptop of zij ook een overweging hebben gemaakt om voor misschien ietwat meer euro een desktop te kopen en zo met het oog op de toekomst het een en ander kunnen upgraden (denk aan extra grafische kaart, nieuwe directX10 videokaart, meer werkgeheugen... zijn dingen die je in een laptop niet zomaar upgrade, toch?).

Zou graag een laptop willen omdat ik het fijn vind om de keuze te hebben hem toch ergens mee naartoe te nemen (ook al zal dat er niet vaak van komen ). Maar met het oog op de toekomst waarbij windows vista en directX10 videokaarten en spellen als Crysis eraankomen vraag ik me af of een laptop wel verstandig is... Ben van plan als ik een m1710 laptop met core2duo aanschaf, dat ik daar toch een behoorlijke tijd mee vooruit kan en een dell laptop valt niet echt te upgraden. De xps 700 desktop kun je tezijnertijd nog vervangen met een directX10 videokaart en zo heb je dan weer het nieuwste van het nieuwste.

Word een beetje bang van al die forums waar iedereen maar zegt dat je beter kunt afwachten op windows vista, core2duo, directX10 videokaarten enz.
Het lijkt me toch dat als ik vandaag of morgen een xps m1710 met core2duo, 512mb grafische kaart, 2gb werkgeheugen en 80 of 100 gb harde schijf op 7200 rpm aanschaf, dat ik toch echt nog wel een behoorlijke tijd vooruit kan en over een jaar of zoiets nog steeds mooie games als Crysis voluit kan draaien of moet ik me dan over een tijd toch zorgen gaan maken? Het kan toch niet zo zijn dat je over een jaar zowat verplicht bent om een systeem met windows Vista en directX10 videokaart aan te schaffen, om zo maar de nieuwste games en dergelijke te kunnen spelen met alle eyecandy?

Verwijderd

Kom het toch steeds weer tegen. Dat negatieve gedoe over Dell, zoals in een paar berichten hierboven te lezen is.

Heb mij eens laten vertellen dat je met een Apple een fantastische 2d ontwerp computer hebt, maar voor 3d toch beter af bent met een andere computer (tenzij je je Apple voorziet van gigantisch specificaties). Schijnt nogal wat verschil te zijn in 2d en 3d (uiteraard 8)7 ).

Moet zeggen dat ik de Apple computers erg mooi vind, alleen voel me ook wat bedrogen als ik in mn ene webpage een Dell samenstel en in de andere een Apple. De Dell is met behoorlijke specificaties niet zo duur als een Apple met mindere. Dan mag je argument dat de behuizing misschien beter is okey zijn (niet dat ik met beide computers ervaring heb), maar voor mij lijkt een betere en nieuwere grafische kaart in een Dell, toch gewoon beter dan een ietwat oudere en met minder geheugen grafische kaart in een Apple. Dan kan het prijsverschil toch niet zo groot zijn alleen omdat alles mogelijk betrouwbaarder in elkaar zit...?

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Je kunt ook naar Samsung kijken. Verder is het vaak lastig laptops met elkaar te vergelijken, zeker als ze zo verschillend zijn&een verschillend doel hebben als de door ZGahn aangehaalde modellen van Apple en Dell.

Vergelijk maar eens een Apple MacBook, een Sony Vaio VGN-BX197XP, TOSHIBA Tecra A7, BenQ Joybook R55.G22, LENOVO Thinkpad X60 en Samsung X11 of FSC LIFEBOOK E-8110 dat is best lastig allemaal (meer of minder dan)...

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Heb je ooit met OS X gewerkt? De specificaties van een Apple zijn juist wat lager omdat het OS gewoonweg geweldig is op die hardware. Met een Dell heb je weliswaar meer keuze, maar het OS werkt niet altijd lekker. Hard- en software zijn niet altijd op elkaar afgestemd.

Bovendien is een Mac specifiek gemaakt voor grafisch ontwerp, zowel 2 als 3d, en ik weet niet van wie jij hebt gehoord dat dat voor een Apple anders is. Laat je eens informeren bij een Apple Center, en werk ook eens een keer zelf met het systeem... dan kun je pas eerlijk oordelen imho.

We are shaping the future

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?

We verwachten wel meer van een topicstart dan jij hierboven hebt gedaan, dicht dus :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.