Notebook start niet bij kou

Pagina: 1
Acties:

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
ten eerste even de specs van de notebook:

Toshiba sattelite pro 6100
pentium 4 mobile 2ghz
512mb ram (2x256MB)
40gb Hitachi hd
dvd/cd-rw combo drive

dit zijn denk ik wel de belangrijkste dingen

nou is het zo dat de laptop als hij koud is 8 van de 10x niet start, als ik hem een een uur op kamertemperatuur laat komen of 10 minuten bij de verwarming laat liggen dan wil hij wel starten.

Af en toe als hij niet wil starten dan gaat het lampje welke aangeeft dat hij op de netspanning is aangesloten oranje knipperen (dit is ook als hij niet aan de netspanning hangt) dit knipperen doet hij maar heel af en toe.

Als hij eenmaal warm is dan werkt hij perfect en kan ik hem zo vaak aan en uit zetten als ik wil en zwaar belasten is ook geen enkel probleem.

ik heb er al ander geheugen, hd, en accu ingehad maar hij blijft dit probleem geven.
weet iemand de oplossing?

Verwijderd

Miss ffies voorgloeien? :+

Eigenlijk is het best wel raar, zelf denk ik ook niet dat het aan de proc. kan liggen, omdat die het beste presteren bij een koude temperatuur.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
temperatuur : 5°C - 35°C
maximum thermal gradient : 15°C/uur
relatieve vochtigheid : 20-80% (non-condenserend)
hoogte : -60 tot 3,000 m
hoogte gerelativeerd aan zee niveau : -200 tot 10,000 feet
stootvastheid met de CD-ROM drive geïnstalleerd (zonder de CD-ROM drive geïnstalleerd) : 1.5 G (7 G)
vibratie met de CD-ROM drive geïnstalleerd (zonder de CD-ROM drive geïnstalleerd) : 0.25 G (0.2 G)

Kan misschien te vochtig zijn waardoor hij niet wilt starten.
Als je nog garantie hebt of niet, kan je toch het beste met Toshiba contact opnemen, aangezien die iets beter weten wat er allemaal mis kan zijn

probeer trouwens eventjes een bios upgrade, kan wellicht het probleem oplossen :)

[ Voor 11% gewijzigd door Vorkie op 30-08-2006 20:31 ]

• Avvd
  • Niet online
de laptop is buiten de garantie. het is overigens op verschillende locaties ( meerdere werklocaties en thuis) dat hij dit doet, dus de luchtvochtigheid heeft er niet veel mee te maken denk ik

• Snuffert
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:58
kweet niet hoe die knopjes werken maar kan het niet gewoon zo zijn dat het knopje een beetje versleten is waardoor hij als het koud is geen sluiting maakt. Beetje vergezocht maar het zou kunnen.

hmz...

• Avvd
  • Niet online
Nee dat is hem ook niet kheb zelf geprobeerd om met een schroevendraaier de contactjes te verbinden ook heb ik heel de laptop al een keer opengehad en alle stekkers nagelopen. het is ook een probleem wat al een half jaar speelt.

• Avvd
  • Niet online
schop

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:38
Snuffz0r schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 20:34:
kweet niet hoe die knopjes werken maar kan het niet gewoon zo zijn dat het knopje een beetje versleten is waardoor hij als het koud is geen sluiting maakt. Beetje vergezocht maar het zou kunnen.
Ja en je moet zeker ook het scherm 's morgens afkrabben :P

Nee maar even serieus, ik vind het best een vreemd probleem.. Misschien een probleem met de batterij maar zoals je al zei heb je die al een keer vervangen. Misschien het mobo ofzo, beetje lastig om te vervangen, maar voor de rest zou ik het ook echt niet weten...

• Snuffert
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:58
Alex3305 schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 01:02:
[...]

Ja en je moet zeker ook het scherm 's morgens afkrabben :P

Nee maar even serieus, ik vind het best een vreemd probleem.. Misschien een probleem met de batterij maar zoals je al zei heb je die al een keer vervangen. Misschien het mobo ofzo, beetje lastig om te vervangen, maar voor de rest zou ik het ook echt niet weten...
kan je wel mooi grapjes mee maken maar zoiets heb ik dus wel bij een schakelaar van mijn brommer gehad. Daarom de reply.

hmz...

Pagina: 1