Toon posts:

Dual Monitor?

Pagina: 1
Acties:
  • 77 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey,
ik ben geinteresseerd in de Dual Monitor opstelling, maar ik weet nog niet helemaal hoe dat zit. Daarom heb ik er wat vragen over...

Wordt het beeld verdeeld over twee schermen, of krijg je gewoon op elk beeld een apparte desktop te zien? Dat je op een scherm kan gamen, en op de andere MSNen?

Hoe werkt de aansluiting precies? Ik heb nu een ATI Radeon X800 Pro (klik), is het daarop mogelijk?

Moet ik een soort van switch kopen?

Alvast bedankt voor jullie reactie(s).

Verwijderd

heb je überhaupt iets gezocht?

switch??

dude ga toch krassen

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 19:43:
Wordt het beeld verdeeld over twee schermen, of krijg je gewoon op elk beeld een apparte desktop te zien? Dat je op een scherm kan gamen, en op de andere MSNen?
Ja, maar hou er rekening mee dat ongeveer alle 3D programma's het 2e scherm uitschakelen tijdens het draaien (dus ook spelletjes)
Hoe werkt de aansluiting precies? Ik heb nu een ATI Radeon X800 Pro (klik), is het daarop mogelijk?
Gewoon het scherm aansluiten en klaar (eventueel een converter voor DVI -> VGA kopen)
Met die kaart is het in ieder geval mogelijk ja :)

@X.Excel, iets vriendelijker mag ook wel hoor :/

[ Voor 3% gewijzigd door Wolfboy op 30-08-2006 19:46 ]

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 19:43:
Kan in principe allebei, afhankelijk van hoe je het instelt Houdt er wel rekening mee dat maar 1 app de focus kan houden, dus een fullscreen game zal minimaliseren als je op je MSN schermpje klikt in de meeste gevallen.
Als die kaart 2 aansluitingen heeft wel ja.
Moet ik een soort van switch kopen?

Alvast bedankt voor jullie reactie(s).
Waarvoor zou je een switch nodig hebben?

Hoe dan ook, dit is vrij basic, dus ik zou je aanraden iig even de FAQs en andere topics door te nemen:
Pollewob in "FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen"
Misschien tijd voor een dual monitor FAQ?

• stefanmarchal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-07 20:32
ik zou ook graag weten of je 2 desktops naast elkaar kan draaien, hier heb ik nu een verbreding maar dat is nog niet precies wat ik wil. Hierbij krijg ik bijvoorbeeld op 1 scherm geen taakbalk en als ik wil msnen en gamen word de game auto geminimaliseerd. Dus of het er een programma is die tussen schermen kan switchen met een druk op de knop, zodat de game fullscreen kan blijven en dat muis en toetsenbord naar andere scherm gaan.

Alvast bedankt

||

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:12

MisteRMeesteR

Is Gek op... :)

Je vergeet het belangrijkste topic:

Het grote Dual-/ Multiscreen Setup topic

;)

www.google.nl

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt iedereen voor de reacties, ik ben een stuk wijzer geworden.
StefanMarchal schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 19:49:
ik zou ook graag weten of je 2 desktops naast elkaar kan draaien, hier heb ik nu een verbreding maar dat is nog niet precies wat ik wil. Hierbij krijg ik bijvoorbeeld op 1 scherm geen taakbalk en als ik wil msnen en gamen word de game auto geminimaliseerd. Dus of het er een programma is die tussen schermen kan switchen met een druk op de knop, zodat de game fullscreen kan blijven en dat muis en toetsenbord naar andere scherm gaan.

Alvast bedankt
Dit zou ik ook wel is willen weten, lijkt me ideaal als je kunt MSNen en gamen te gelijk.. en met webdevelopment lijkt me het al helemaal handig..

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Nee dit kan niet, je wilt toch als je aan het gamen bent dat alle input naar die game gaat.. en niet naar 2 verschillende applicaties.

Wil je bovenstaand alsnog uitvoeren, koop 2 pc's met toebehoren :+

www.google.nl

• stefanmarchal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-07 20:32
MisteRMeesteR schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 19:54:
Nee dit kan niet, je wilt toch als je aan het gamen bent dat alle input naar die game gaat.. en niet naar 2 verschillende applicaties.

EDIT
ja precies, en een programma die ervoor zorgt dat je met een klik op de knop zorgt dat alles naar het andere scherm gaat, moet toch mogelijk zijn lijkt me. Anders gaat het over |:(

[ Voor 7% gewijzigd door stefanmarchal op 30-08-2006 20:12 ]

||

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Er zijn wel mogelijkheden om je muis en toetsenbord op 2 computers tegelijk te gebruiken, maar vensters heen en weer slepen lukt niet helaas.

Al kan je wel een andere computer als 2e monitor gebruiken.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
wil je msnen tijdens het gamen, met een los toetsenbord: koop 2 pc's
wil je alleen zien wat er gezegt word op msn, dan is een dual screen opstelling prima.
Je hebt (voor een nvidia kaart iig) meerdere keuzes, 1 waarbij windows 1 scherm ziet dat heel breed is (en dus alles over beide schermen word verspreid), en waarbij windows 2 schermen ziet, zodat je bijv. de taakbalk op 1 monitor kunt hebben, samen met msn, en het andere scherm voor games.
In het laatste geval moet je dus wel alt-tab'en om te chatten, en in het eerste dual-screen geval is het gewoon als 1 scherm. dus zie je in fullscreen mode ook geen andere vensters.

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

StefanMarchal schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 19:58:
[...]

ja precies, en een programma die ervoor zorgt dat je met een klik op de knop zorgt dat alles naar het andere scherm gaat, moet toch mogelijk zijn lijkt me. Anders gaat het over |:(
ALT + TAB :)

www.google.nl

Verwijderd

Ik vraag me af...
Ik heb een gewone CRT monitor en een LCD monitor.... , an heb op mijn grafische kaart (ATI radeon 9200 SE) 1 DVI uitgang, 1 VGA.... Kan ik dan gewoon beide monitoren gebruiken?

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 21:45:
Ik vraag me af...
Ik heb een gewone CRT monitor en een LCD monitor.... , an heb op mijn grafische kaart (ATI radeon 9200 SE) 1 DVI uitgang, 1 VGA.... Kan ik dan gewoon beide monitoren gebruiken?
waarschijnlijk, ik zou zeggen sluit het eens aan ;)

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 21:45:
Ik vraag me af...
Ja geen probleem.

Voor iedereen die een dual setup gaat gebruiken, download Ultramon. Onmisbaar programma _/-\o_

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 21:23

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Niekend, wat jij het beste kunt doen is het gewoon proberen. Er van uit gaande dat je alle hardware al hebt, als je die nog aan moet schaffen stel ik voor dat je je gaat verdiepen in het Het grote Dual-/ Multiscreen Setup topic en aanverwante werken/topics. Veel van je vragen worden daarin keurig beantwoord.

Helaas zijn we een beetje aan het ontsporen hier dus ruim ik deze ;)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.