Toon posts:

Geforce 256 SDR of Geforce2MX DDR??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is die Geforce2MX DDR sneller of niet?
Vroeger had ik een pc met een Geforce 256 SDR AGP kaart. Echt een perfect ding, zeker in 1999. Nu heb ik sinds kort een pc van de zaak met zo'n bagger I810e MoBo. Daar wil (of moet) ik nu een andere videokaart voor kopen en dat moet dus PCI zijn. Er is een PCI versie van de Geforce2MX DDR, maar wat is dat nu precies voor een kaart, want ik lees er niet zulke positieve verhalen over.. :?
Is die net zo snel als mijn superkaartje van vroeger?

Verwijderd

als je nu een geforce 256ddr kan vinden moet je die nemen inplaats van een mx want die 256 is veel sneller

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-08 10:50
de geforce 2 mx ddr is trager dan de geforce 2 mx sdr omdat ddr maar 64 bits geheugenbreedte heeft en sdr 128........raar maar waar

o.h.a. zit een geforce 2 mx (sdr) qua performance tussen een geforce 1 sdr en ddr in (meer richting ddr......)

maar dan wel MET de features van de geforce 2.....

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik zou best een andere Geforce kaart willen, maar het probleem is dat ik een PCI versie moet hebben vanwege dat i810e boardje.
Maar als ik het goed begrijp van Jaspov is de Geforce2Mx DDR wel sneller dan een ouwe Geforce1 256 SDR? Daar gaat het me namelijk om. Zolang mijn nieuwe kaart de prestaties van mijn oude pc maar voorbij gaat ben ik al tevreden....

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Ermz, hij zegt toch dat ie een PCI versie moet hebben? De PCI versie van de GF2mx zuigt. Misschien dat je ergens voor 400 piek of zo een Voodoo5 5500 PCI op de kop kan tikken.

Geef mij maar een Warsteiner.

Verwijderd

Topicstarter
Thanx Knakker daar dacht ik zelf ook al aan. Alleen zijn die dingen zo enorm duur. :(
Waarom is die PCI versie eigenlijk zo slecht van die Geforce2MX DDR....?

Verwijderd

Een GeForce2MX DDR heeft een 64bit geheugenpad en de GF2MX SDR een 128bit...

Heft dat elkaar niet op (DDR verstuurt 2x zo veel gegevens per klokpuls)? :?

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Nee, DDR is niet 100% effectief en dus ook niet 2x sneller maar iets minder ...

PC Specs

Verwijderd

Maar in theorie :)

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Ja in theorie wel .. de theoretische versie van Quake 3 haalt dan ook dezelfde scores ..

PC Specs

Pagina: 1