ruis op tv out HDTV :(

Pagina: 1
Acties:

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-06 19:12
Ik heb sinds vandaag een 37" samsung hdtv, nu heb ik hier last van:

Afbeeldingslocatie: http://img177.imageshack.us/img177/8372/tvoutruiskleinto2.jpg

groter plaatje op http://img168.imageshack.us/img168/1570/tvoutruisjw9.jpg

wat ik heb gedaan: Stroommantelfiltertje tussen antenne voor tv, helpt niet, allebei de scarts geprobeerd, zelfde resultaat, de resolutie voor me tv out is 1024/768, ik had dit ook op mn oudere sony crt breedbeeld maar een bandridge scart doosje verholp het probleem, dat doet die bij de hdtv dus niet, de tv heeft een kabel van 10 meter nodig, maand goed gewerkt na die scart doos tot ik deze tv dus heb, heeft iemand een aanrader voor me want ik ben nu toch echt radeloos :(

de 3d kaart is een radeon 9800 pro en ik gebruik een RGB kabel van bandridge met audio etc erin voor tv out.

een VGA aansluiting zit er ook op, maar dan moet ik een 10 meter vga halen, en ik wil hem niet als monitor gebruiken maar puur voor tv out functies.

[ Voor 33% gewijzigd door Tiduz op 30-08-2006 19:16 ]

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

• 601jean
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-06 11:12
Ik zou zelf eerts de pc eens aansluiten met een korte kabel van meter ofzo. Ikzelf heb ook ruis gehad door een standaard kabel (lengte 2meter), nu werk ik met een dubbel afgeschermde kabel met vergulde stekkers en heb geen last meer van ruis.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-07 20:25

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Het verbaasd me dat je je monitor via tv out aansluit. Volgens mij kun je je tweede monitor ook wel dezelfde functionaliteiten geven als je tv-out (clone, overlay fullscreen).

Maar goed, over je porbleem. Het kan best zijn dat deze ruis al langer op het signaal zat. Op een CRT is dat echter een stuk minder goed te zien.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Janoz schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 19:26:
Het verbaasd me dat je je monitor via tv out aansluit. Volgens mij kun je je tweede monitor ook wel dezelfde functionaliteiten geven als je tv-out (clone, overlay fullscreen).

Maar goed, over je porbleem. Het kan best zijn dat deze ruis al langer op het signaal zat. Op een CRT is dat echter een stuk minder goed te zien.
Inderdaad..

Ik heb een 32" Samsung ook via VGA aangesloten, en kan me niet voorstellen dat iemand wat anders wil dan dat (moeite waard van het halen van een VGA kabel, bijv. via www.panda.nl). Native reso van 1360x768 instellen en klaar.

Ten tweede : evt. Dynamisch Contrast uitzetten geprobeerd? Werkt mateloos irritant op Samsung schermen.

• Tiduz
ik heb het misschien verkeerd uitgelegd, me gewone lcd monitor is gewoon via VGA aangesloten en me Hdtv via S-video naar RGB Scart.

ik heb wel een 2e aansluiting op me radeon zitten maar als ik die aansluit pakt die dan niet me hdtv als standaard monitor en dat ik op me lcd monitor zwart beeld krijg? en dan moet ik zeker 10 meter vga kabel halen en 10 meter audio kabel? zal wel flink prijzig zijn :x, de 2e aansluiting is een nogal brede witte poort

ik heb net wel ontdekt, als ik me tv out modus S-video sharpness op zwart en wit zet heb ik super mooi beeld, zodra ik hem weer op normal zet heb ik weer ruis

[ Voor 4% gewijzigd door Tiduz op 30-08-2006 19:38 ]

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-07 21:26
Neem gewoon DVI of VGA, scart is vragen om crap.. :/

• Tiduz
dvi heeft die wel, maar kan je dat dan ook gebruiken als tv out of overwrite die dan de VGA aansluiting van me normale monitor? en een DVI kabel 10 meter zal wel heel erg duur zijn, VGA kabel van 10 meter weet ik niet, enige aanraders voor me iemand?

edit: ok dvi is out of the question, conrad.nl 100 euro voor 10 meter, dat gaat me toch een beetje te ver, als ik dan voor 15 meter VGA Kabel ga, heb ik dan nog storing of kan 15 meter vga kabel gemakkelijk?

edit: zijn deze 2 goed? please help me voor ik weer geld weg gooi

http://www.funprice.nl/in...=1882&list=33&subgroep=14

http://www.funprice.nl/in...=6795&list=33&subgroep=14

edit, had nog zon dvi convertje, maar als ik die erin doe valt me pc monitor ff uit en komt die weer terug, dit doet me vermoeden dat een 3d kaart niet een pc monitor via vga en een Hdtv via dvi tegelijk kan aansturen?

[ Voor 61% gewijzigd door Tiduz op 30-08-2006 20:10 ]

Verwijderd

hier zijn ze zo duur niet :)

• Tiduz
Hmm, dat klopt dan wel maar ik denk dat ik toch liever vga heb, heb al zo een convertertje voor dvi naar vga

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Die hebben ze daar ook hoor. 10m voor 17,50. Maar je hebt vast nog wel ergens een korte kabel slingeren. Waarom probeer je het daar niet even mee? Gewoon ff je TV wat dichter bij de computer zetten en je ziet zo of het werkt.

• Tiduz
dat kan helaas niet omdat het allemaal in de woonkamer staat, en ik woon nog bij mn ouders, dus om dan de pc zo een 10 meter te verschuiven is onmogelijk helaas, ik probeer het morgen met 10 of 15 meter en als dat niet werkt breng ik het wel terug en geef ik het op :'(

Verwijderd

Voor het beste beeld wil je natuurlijk een DVI kabel ertussen hebben.
Verder is een VGA signaal wel sterk genoeg om 10m te overbruggen over een degelijke kabel

Als je hem dan in clone mode zet kan je er gewoon een filmpje op kijken enzo

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Tiduz schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 19:37:
ik heb het misschien verkeerd uitgelegd, me gewone lcd monitor is gewoon via VGA aangesloten en me Hdtv via S-video naar RGB Scart.
Dit is dus onmogelijk :o

S-Video en RGB zijn verschillende signalen, je kunt dan ook geen S-Video en RGB tegelijk over de SCART kabel voeren. Bedoel je niet gewoon S-Video -> SCART verloopblok waarmee je S-Video over SCART stuurt...?
ik heb wel een 2e aansluiting op me radeon zitten maar als ik die aansluit pakt die dan niet me hdtv als standaard monitor en dat ik op me lcd monitor zwart beeld krijg? en dan moet ik zeker 10 meter vga kabel halen en 10 meter audio kabel? zal wel flink prijzig zijn :x, de 2e aansluiting is een nogal brede witte poort

ik heb net wel ontdekt, als ik me tv out modus S-video sharpness op zwart en wit zet heb ik super mooi beeld, zodra ik hem weer op normal zet heb ik weer ruis
Tja, je sluit hem ook op zowat de laagst mogelijke kwaliteit aan, dan is het ook niet verwonderlijk dat het tegenvalt...

Nog los van iets anders zit je op minder dan de helft van de native resolutie van je TV uit te zenden. Dat is geen HD maar maximaal SD PAL (720x576). Doodzonde om zo'n brak signaal naar je HDTV te sturen :o

Pak toch gewoon DVI - DVI. Dat is misschien duur, maar dan heb je ook wat (volle HD resolutie en totaal geen analoge (ruis)artefacten).

Het is dan wel Hollands om voor een stuiver op de eerste rij te willen zitten, maar het is totaal krankzinnig om een waarschijnlijk zeer hoog bedrag uit te geven aan een HDTV en dan te bezuinigen op het signaaltoevoer (van nota bene zowat enige apparaat dat nu al een echt HD signaal kan genereren) |:(

[ Voor 23% gewijzigd door dion_b op 31-08-2006 01:53 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Tiduz
je hebt grotendeels ook wel gelijk, ik haal een 15 meter VGA kabel en gebruik dan een dvi converter, en als dat niet werkt, dan moet ik maar effe opsparen voor een dvi, maar dan zal ik alsnog een convertertje moeten gebruiken want me hdtv heeft geen DVI aansluiting maar een vga aansluiting, hdmi heeft die ook maar dat is echt ongelovelijk duur.

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Tiduz schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 22:52:
dat kan helaas niet omdat het allemaal in de woonkamer staat, en ik woon nog bij mn ouders, dus om dan de pc zo een 10 meter te verschuiven is onmogelijk helaas, ik probeer het morgen met 10 of 15 meter en als dat niet werkt breng ik het wel terug en geef ik het op :'(
Je kunt het proberen en dan gelijk weer terugzetten toch? Daarnaast lijkt mij het verplaatsen van de TV een stuk makkelijker dan het verplatsen van je hele computer.

• Tiduz
ok, de vga kabel geeft echt HEEL mooi beeld, ik kan voor de eerste keer de letters op mn desktop super duidelijk lezen, maar hij gaat maar op 1024x768, kan ik hem niet forceren naar 1280x720 of zelfse de native resolutie 1360x768 ?

want mn breedbeeld monitor is 1440x900 en overlay ondersteunt die blijkbaar niet, dus nu heb ik het beeld op de tv te klein voor de resolutie van mijn monitor, hope this makes sense

edit: net mn monitor op 1360x768 gezet, echt HDTV beeld nu, maar zodra ik mn standaard pc monitor op mn 1440x900 zet kan de hdtv nog maar 1024x768, nu moet ik dus resoluties wisselen maar is dat niet schadelijk voor mijn pc monitor, want dat beeld op pc word dan wel redelijk lelijk terwijl de hdtv er perfect uitziet

[ Voor 27% gewijzigd door Tiduz op 31-08-2006 16:13 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

VGA over zo'n afstand kan wel eens ook tegenvallen - maar hoe goedkoop was die TV dan dat EUR 129 voor 15m DVI-HDMI kabel onbetaalbaar is?

Kan me niet voorstellen dat je zo'n TV koopt

Oslik blyat! Oslik!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

In principe moet dat wel kunnen. Kun je neit ergens een driver downloaden voor dat scherm? Of proberen het scherm te herkennen?

Mocht dat ook neit werken dan zou je iets als powerstrip (oid) kunnen gebruiken om die resolutie exact in te kunnen stellen.

• Tiduz
de tv was 1400 euro, een samsung 37". maar ik heb maar 400 meebetaald en nu ben ik dus blut, zoals ik al zei ik woon thuis, die vga kabel was 58 euro en ik heb nu gewoon super beeld, op 1366x768 tenzij ik mijn gewone monitor resolutie verander dan heb ik weer 1204x768, dat is het hele probleem

Verwijderd

Tiduz schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 16:15:
de tv was 1400 euro, een samsung 37". maar ik heb maar 400 meebetaald en nu ben ik dus blut, zoals ik al zei ik woon thuis, die vga kabel was 58 euro en ik heb nu gewoon super beeld, op 1366x768 tenzij ik mijn gewone monitor resolutie verander dan heb ik weer 1204x768, dat is het hele probleem
Omdat je cloned, gaat die native resolutie alleen hetzelfde als je normale scherm resolutie. Probeer eens dmv dual screen, je eigen monitor de resolutie die je daar altijd gebruikt te geven, en dan je 2e monitor ( HDTV dus) je native resolutie. Dit moet namelijk gewoon werken.

De fout zit hem in de clone mode.

edit:

Zodra je geld heb, zeker even die DVI - HDMI kabel halen, je wilt nooit meer minder dan... Man man.. wat machtig mooi is dat !

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2006 16:23 ]

• Tiduz
laatste kleine probleempje is, ik gebruik dier ood wit tulp stekkertje die je ook voor s-video voor het geluid moet gebruiken, maar ik krijg geen geluid? ik heb hem in DVI gedaan en in Audio out, werkt allebei niet, bij de pc heb ik hem gewoon in de groene plug waar je ook je headset indoet gedaan zoals bij s-video

en bedankt voor alle hulp

ps, kan het soms alleen maar via OPTICAL als je het via de vga doet?

[ Voor 9% gewijzigd door Tiduz op 31-08-2006 17:10 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Tiduz schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 17:08:
laatste kleine probleempje is, ik gebruik dier ood wit tulp stekkertje die je ook voor s-video voor het geluid moet gebruiken, maar ik krijg geen geluid? ik heb hem in DVI gedaan en in Audio out, werkt allebei niet, bij de pc heb ik hem gewoon in de groene plug waar je ook je headset indoet gedaan zoals bij s-video

en bedankt voor alle hulp

ps, kan het soms alleen maar via OPTICAL als je het via de vga doet?
Je moet m in de mini-jack aansluiting doen achterop je tv. In ieder geval als je via D-Sub kijkt (en je TV dus op PC staat).

/dan moet je dus wel een verloopje hebben van minijack naar audio-tulp!

[ Voor 5% gewijzigd door Exorcist op 31-08-2006 17:12 ]

• Tiduz
ik d8 dat het digital was, het is gelukt, THX everybody!

Pagina: 1