[XP] nVidia driver geeft artifacts?

Pagina: 1
Acties:

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-11-2025
Beste mensen, ik zit met een probleem.

Op mijn Media Center (Athlon64 Venice 3200+, AOpen GeForce 6600 Passief, Tagan 380W) heb ik sinds kort last van vreselijke artifacts. Bij het geven van de artifacts loopt de pc ook steeds vast. Artifacts komen voor op de meest vreemde momenten (maar nóóit voordat Windows doorstart), en er is geen mogelijke reden aan te wijzen waardoor het zou kunnen komen, zoals bijv. een nieuw programma.

Nou. Na wat gepruts kwam ik erachter dat wanneer ik de nVidia display driver deïnstalleer, alle problemen in één klap opgelost zijn. Ik kan echter niet zonder deze driver, omdat ik dan veel functies niet kan gebruiken (video afspelen, standbymodus gebruiken enz.).

Inmiddels heb ik al ForceWare geprobeerd uit de 77-serie, de 84.37 en uit de 91-serie.. maar die geven allemaal hetzelfde resultaat.

Artifacts zien er op dit moment zo uit. Soms echter heel anders, en 9/10 keer start Windows niet op totdat je 'aan de gang kunt'. Zeer frustrerend dus.

Iemand een idee wat ik kan doen? Zijn er alternatieve drivers voor mijn kaart?

Alvast heel erg bedankt :)

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-03 09:47

pasta

Ondertitel

Dit lijkt me meer iets voor Windows Clients, ik voer dan ook even een titelfixje uit en verplaats je topic. Welke versie van XP (dat leid ik uit je screenshot af iig) draai je? :)

Signature

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-03 14:36
Als 77.xx het niet doet, doen ze het meestal allemaal niet en is je kaart kapot. Zou er mee terug gaan. BTW voor een passieve kaart is een beetje airflow wel verplicht eigenlijk :).

• Tim_R
The__Virus schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 14:03:
Als 77.xx het niet doet, doen ze het meestal allemaal niet en is je kaart kapot. Zou er mee terug gaan. BTW voor een passieve kaart is een beetje airflow wel verplicht eigenlijk :).
Wat is er dan de reden van dat ik de problemen alleen ondervind als er een driver is geïnstalleerd?
Airflow is aanwezig.. maar wellicht wat weinig aangezien de kast nogal krap is.

Ik draai WinXP Media Center.

[ Voor 8% gewijzigd door Tim_R op 31-08-2006 15:22 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:48

job

De standaard driver van XP is zo ingesteld dat je kaart ontzettend traag wordt aangestuurd en een minimale hoeveelheid geheugen gebruikt. Dit om te voorkomen dat de xp driver te veel geheugen aanspreekt oen het systeem plat legt. (even brak uitgelegd).

Het zou dus best kunnen dat het probleem het geheugen is, maar door de xp driver niet wordt aangesproken. De nvidia driver pakt dan al het geheugen en dan komt het probleem pas te voorschijn.

Maar als je echt zeker wilt weten dat de videokaart stuk is..
Steek hem eens in een andere pc.

[ Voor 10% gewijzigd door job op 31-08-2006 15:26 ]

• Tim_R
Ok, ik heb de kaart even in mn eigen pc gestoken en dat geeft dezelfde problemen (artifacts & vervolgens vastloper).. Gezien het feit dat dit probleem aan het begin van de zomer begon en steeds erger werd vermoed ik dat de hete julimaand icm de beperkte airflow in de krappe kast het geheugen op de graka teveel is geworden.

Ik ga dus morgen shoppen voor een nieuw kaartje, bedankt voor de input! :)
Pagina: 1