ik kom voorlopig niet online waarschijnlijk morgen weer
maar vertel maar als je ervaring hebt of zelf plannen hebt
als dit hier niet hoort sorry
ben namelijk nieuw
maar vertel maar als je ervaring hebt of zelf plannen hebt
ben namelijk nieuw
dat kan maar het is een hoop werk en je moet heel goed opletten. geen +5V en +12V omdraaien
en je moet goede conectors hebben die niet zomaar lostrillen.
je bedoelt inderdaar gewoon modulair je had het goed
je bedoelt inderdaar gewoon modulair je had het goed
[ Voor 17% gewijzigd door DECOY88 op 30-08-2006 18:23 ]
Verwijderd
Ik zou niet weten waarom het niet zou kunnen om van een gewone voeding een modulaire voeding te maken...
Wat je volgens mij nodig hebt is een set goede (gouden? =>lager verlies door de connector, wel duurder...) connectoren die maar in 1 richting passen (zodat je onmogelijk als de voeding modulair gemaakt is de losse kabels fout kan aansltuien en dus problemen krijgen) ik bedoel dus vb iets in een T vorm...
|
|-- zoiets vb waarbij ieder streepje dan 1 draaje is, dan kan je niet vb de 12volt kabel van de voeding
| verbinden met vb de ground kabel van de rood-zwart-zwart-geel molex dingen
Wat ik ook niet zou doen is de 24 pins of de 20 pins kabel modulair maken, je hebt die toch nodig, dus waarom al die kabels in de voeding gaan doorknippen om die dan op een connector te steken die toch altijd in de voeding zal steken
vooral: zorg dat de volgorde van de draden in de voeding van voor het modulair maken hetzelfde is als na het modulair maken (dus geen molexen met elkaar beginnen kruisen enzo, gewoon 1 molex kabel doorknippen en in exact dezelfde volgorde aan de connector solderen, een connector aan de kabel (die dan los kan blijven of worden gebruikt) zodat er telkens 1 kabel door gaat, en ineens weer aansluiten vie de connectoren, dan verwar je normaal als je een beetje oppast niks
*let wel, ik zou niet blind afgaan op wat ik hier zet, ik heb nog nooit met een voeding geprutst, en zal dat waarschijnlijk ook nooit doen
Wat je volgens mij nodig hebt is een set goede (gouden? =>lager verlies door de connector, wel duurder...) connectoren die maar in 1 richting passen (zodat je onmogelijk als de voeding modulair gemaakt is de losse kabels fout kan aansltuien en dus problemen krijgen) ik bedoel dus vb iets in een T vorm...
|
|-- zoiets vb waarbij ieder streepje dan 1 draaje is, dan kan je niet vb de 12volt kabel van de voeding
| verbinden met vb de ground kabel van de rood-zwart-zwart-geel molex dingen
Wat ik ook niet zou doen is de 24 pins of de 20 pins kabel modulair maken, je hebt die toch nodig, dus waarom al die kabels in de voeding gaan doorknippen om die dan op een connector te steken die toch altijd in de voeding zal steken
vooral: zorg dat de volgorde van de draden in de voeding van voor het modulair maken hetzelfde is als na het modulair maken (dus geen molexen met elkaar beginnen kruisen enzo, gewoon 1 molex kabel doorknippen en in exact dezelfde volgorde aan de connector solderen, een connector aan de kabel (die dan los kan blijven of worden gebruikt) zodat er telkens 1 kabel door gaat, en ineens weer aansluiten vie de connectoren, dan verwar je normaal als je een beetje oppast niks
*let wel, ik zou niet blind afgaan op wat ik hier zet, ik heb nog nooit met een voeding geprutst, en zal dat waarschijnlijk ook nooit doen
Welkom op GoT, maar zoals je in de FAQ (Algemene gedragsregels (Netiquette)) kon zien, wordt er wat meer inzet van je verwacht. Ook bestaat op dit forum een edit mogelijkheid:
waarmee je je bericht kan wijzigen, in plaats van elke keer omhoog te schoppen.
Verder hoeven dit soort dingen niet:
Als je in de pricewatch of gewoon op het forum zoekt, kom je er vanzelf wel uit.
Verder hoeven dit soort dingen niet:
ik kom voorlopig niet online waarschijnlijk morgen weer
ben namelijk nieuw
En het antwoord op je vraag: ja die bestaan. Die heten alleen niet modulair, maar de betere voedingen hebben de mogelijkheid om de voedingskabels los te koppelen van de voeding zelf.ik ga nu eten alvast bedankt
Als je in de pricewatch of gewoon op het forum zoekt, kom je er vanzelf wel uit.
[ Voor 10% gewijzigd door mithras op 30-08-2006 18:35 ]
Ik denk dat de meneer boven mij het al prima samengevat heeft
Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()