Toon posts:

geluids kaart doet t niet bij battlefield

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heey... ik heb een nieuwe geluids kaart gekocht creative professional e-mu 1212m .
ik weet dat t geen game kaart is maar ik heb settings van battlefield op HARDWARE,HIGH,EAX CONTROL ON. ik hoor in menu geluid dan join ik game en hoor ik niks meer ook niet meer in menu is t niet mogelijk dat ik het op hardware zet of moet ik iets veranderen ?

M.V.G plankz

Verwijderd

Topicstarter
vergeten te zeggen BATTLEFIELD 2

Verwijderd

Ik had dat ook een keer ik moest de instellingen van de geluidskaart even op standaard zetten en toen deed die het weer. :o

edit: dat was wel een andere kaart x-fi extreme music

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2006 18:04 ]

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:13
Re-instal battlefield 2 zonder geluidskaart en start het ook op zonder kaart. Speel het met de opties uit. Bv EAX, en alles vol aan begint pas bij audigy 2/4 etc. Met jouw kaartje moet je dat niet proberen.
Dus, je start je pc weer opnieuw MET kaart en zet alle opties uit.

Conclusie. die leuke effectjes kan je dus niet:) Sorry m8

Verwijderd

Idd, ik geloof dat je alleen vanaf Audigy2 al die fancy opties aan kan zetten. En met andere merken hoef je het al helemaal niet te proberen (rot monopolie van creative, ze maken goede producten maar drivers zuigen enorm).

Verwijderd

Topicstarter
oke dus ik begrijp t maar t is gelukkig ook niet voor t game maar muziek op nemen ma mooi geluid bij bf2 is altijd mooi me genomen :D

ty

Verwijderd

Topicstarter
ik heb t op software gezet en hij deed het toen hardware is dus ONMOGELIJK maar voor de rest kan alles op high geen gehaper in game zelf geen frame drops enz dus super kaart ;) helemaal voor t muziek merk wel verschil. maarjah ook 200 voor betaald he :D

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 18:11:
Idd, ik geloof dat je alleen vanaf Audigy2 al die fancy opties aan kan zetten. En met andere merken hoef je het al helemaal niet te proberen (rot monopolie van creative, ze maken goede producten maar drivers zuigen enorm).
Op een Audigy 1 ook hoor..

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-02 07:22

Jrz

––––––––––––

emu is van creative btw, en op de 1212M zit gewoon een creative dsp op

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Verwijderd

Topicstarter
maar ik vind t nu al super muziek maar heeft iemand tips voor beter muziek ?? en is er misschien een betaal bare 5.1 7.1 digitale bokse set?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb weer een probleem getroffen in me kaart wij gebruiken hem voor opname maar de mic doet het nietik heb van alles geprobeerd ik krijg de mic maar niet aan de praat . iemand met ervaring ?? zelfs TS(teamspeak) doet t ook niet

• Tomino
Drivers?

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-02 18:21
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif knopje als je iets vergeten bent...

je moet EAX uitzetten, dat is voor Creative X-Fi kaarten. En anders even op Software geluid zetten en/of settings wat lager.

edit: mooie ts trouwens :O mischien zou wat meer info wel nuttig zijn... heb je de nieuwe drivers goed geïnstalleerd, krijg je bij het booten van windows geen 'Nieuwe hardware gevonden' pop-up, je zegt ook nog iets over 'hardware' waar ik niets van snap, maar het lijkt me logisch dat je met hardware geluid ook in bf2 Audio je settings op Hardware moet zetten (werkt dit niet, dan software proberen), wat heb je nou zelf al geprobeerd, oude drivers van je onboard geluid wel verwijdert? etc...

Welkom op GoT trouwens.

[ Voor 72% gewijzigd door Avalaxy op 30-08-2006 20:16 ]

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-02 21:13
Hier: http://nl.europe.creative...hdDspLangID=1043&OCXType= ff je driver autoupdate laten doen en kijken of er dus wat nieuws te downloaden is.

Hallo

• Tomino
leonpwner1 schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 20:12:
[afbeelding] knopje als je iets vergeten bent...

je moet EAX uitzetten, dat is voor Creative X-Fi kaarten. En anders even op Software geluid zetten en/of settings wat lager.

edit: mooie ts trouwens :O mischien zou wat meer info wel nuttig zijn... heb je de nieuwe drivers goed geïnstalleerd, krijg je bij het booten van windows geen 'Nieuwe hardware gevonden' pop-up, je zegt ook nog iets over 'hardware' waar ik niets van snap, maar het lijkt me logisch dat je met hardware geluid ook in bf2 Audio je settings op Hardware moet zetten (werkt dit niet, dan software proberen), wat heb je nou zelf al geprobeerd, oude drivers van je onboard geluid wel verwijdert? etc...

Welkom op GoT trouwens.
Vreemd, Eax wordt toch vol gesupport bij mijn audigy 4..
Wel dus :)

• Avalaxy
ja boeiend, gewoon die Creative kaarten... ik weet niet of het voor X-Fi alleen is, want ik heb geen creative, gebruik TerraTec...

maar even @ ts, gebruik eens wat leestekens zoals punten en komma's en check je spelling eens (ik wil hier echt niet over gaan mierenneuken, maar sommige zinnen moest ik 5x overlezen voor ik ze snapte...)

Verwijderd

Topicstarter
ja srry kweet ik zal volgende x voor jouw extra door lezen voor Fouten ;) .
ja ik heb nog last van dat NIEUWE HARDWARE gevonde word er gek van ik druk altijd ja maar ik zal wel een hele dag een x ja klikke, trouwens iemand met zelfde kaart kheb nog wel beetje problemen met het begrijpen ervan.
en iemand tips voor digitale bokse voor op die kaart, en betaalbaar

M.V.G de beste speller van nederland ===== PLANKZ

Verwijderd

Als je voortaan iets duidelijker schrijft zou je ook sneller geholpen worden.

Bij mijn Audigy 2 ZS wordt t/m EAX 3 of 4 ondersteunt. Ik geloof dat zelfs een Soundblaster Live EAX (1) ondersteunt maar dat weet ik niet meer zeker. De audigy 4 ondersteunt t/m EAX4 en de X-Fi serie t/m EAX5. Andere merken dan Creative (zoals Terratec) ondersteunen nooit latere versies dan EAX2 (komt doordat Creative de maker van die hele EAX standaard is en dus ook de mogelijkheid heeft om licenties te verkopen of niet te verkopen).

De E-Mu serie is meer voor de mensen die voornamelijk met muziek bezig zijn. Eigenlijk moet je de Soundblaster/Audigy/X-Fi serie hebben voor games (tenminste, dat is beter en betaalbaarder).

• Avalaxy
hij krijgt dus een melding; 'Nieuwe hardware gevonden' bij het booten. Oftewel: er is hardware gevonden, waar nog geen drivers voor zijn geïnstalleerd. Als je dit krijgt moet je windows maar even naar updates er voor laten zoeken, en als windows niets vind, moet je even opzoeken wat voor apparaat het is en er zelf drivers voor installeren. Ik durf te wedden dat het iets van je geluidskaart is :)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

leonpwner1 schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 20:12:
[afbeelding] knopje als je iets vergeten bent...

De SoundBlaster Live! had al EAX, mijn Audigy 1 heeft al EAX 3. Onzin dus ;)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:03
Plankz, jouw taalgebruik hier weerspiegelt uitstekend de eigen inzet. Je stelt hier wat vragen over welke speakerset je moet nemen, waarom de geluidskaart niet werkt met een bepaald spel of waarom de microfoon niet werkt. Je zult je hier toch iets verder in moeten verdiepen; ergens flink wat geld tegenaan gooien (€ 200 voor de geluidskaart) wil niet zeggen dat je dan dús geen problemen zult ondervinden, zeker niet als je jezelf er niet in verdiept.

Ik zie geen heil meer in dit topic; je komt met de een na de andere, soms off-topic, vraag. Breng eerst de installatie van die kaart (en je pc) eens goed op orde, klik niet lukraak Windows meldingen weg (die zijn er niet voor niets :z ) en bestudeer eens wat er allemaal precies mogelijk is met die kaart (begin met de manual). Succes :)

edit:
En jezelf de beste speler noemen, is dat niet een beetje onbescheiden?

[ Voor 5% gewijzigd door Abbadon op 03-09-2006 10:50 ]

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.