Toon posts:

Acer gedoe

Pagina: 1
Acties:
  • 5.032 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hej allemaal,

Ik heb sinds kort een Acer Aspire 1640Z laptop. :)
Ik heb er een tijdje fijn mee kunnen werken alleen nu heb ik volgens mij een groot probleem.

Ik ging windows vista beta uitproberen alleen kwam ik er achter dat dit niet zo soepel werkte omdat k shared video geheugen heb. Dus ik wou weer windows xp er op zetten maar toen kwam het volgende probleem.

Tijdens het uitproberen van vista heb ik de zogenaamde "Windows Old" map verwijderd omdat dit bijna 30 gb :| in beslag nam en ik vond dit overbodige verspilling van schijfruimte. Later toen ik windows xp er weer wou opzetten kwam ik er achter dat dit een grote fout is geweest.

Op elke acer laptop zit een zogenaamde Empowering Technology programma op. Dit is handig om je laptop te recoveren oof andere dingen mee in te stellen op je laptop. Dit programma stond nog in de "Windows Old" map die ik weggeflikkerd had en nu kan ik dus niet meer mijn orriginelen windows xp instaleren met daarbij alle drivers van mijn hardware.

Ik heb inmiddels een eigen kopie van windows xp op mijn laptop geinstalleerd met de gedachte dat ik alle drivers zou downloaden van de internet site wat kon, maar ik krijg ze niet geinstalleerd op 1 of andere manier. Dan komt er een foutmelding van "kan het opgegeven bestand niet vinden"

Ook heeft acer er geen recovery disk bij geleverd, zodat ik snel en veilig mijn laptop kan recoveren. :/

Ik vroeg me af of iemand hier een oplossing of ervaring mee heeft. Wat moet ik nu doen??? :?

Ik heb al een e-mail gestuurd naar acer.

Bedankt

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
stomme vraag misschien, maar heb je wel de zip helemaal uitgepakt?

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
acer is absoluut niet verplicht om enige recovery disk's ofzo mee te leveren met hun hardware. Doen ze echter wel altijd (in theorie dus)
Ze maken een partitie aan met daarin een recover ding, deze is dmv een CD aan te spreken, en dan heb je weer een schone windows (meestal XP home)
maar deze partitie kan je gewoon verwijderen, het zou ook goed kunnen dat een eigen windows install (xp of vista) deze partitie heeft verwijderd/veranderd, dan werkt recovery ook niet meer.

tot zover de recovery

Verder vraag ik me af wat nou uiteindelijk je vraag is in dit topic, aangezien je termen als recovery gebruikt, maar de enige vraag die ik zie gaat over het installeren van drivers.. wat volgens mij geen malle moer met hardware te maken heeft.
zou je topic misschien beter passen in WOS?

als je echt alleen driver problemen hebt, komt de vraag: hoe installeer jij die dingen dan?
gebruik je winzip of winrar? klik je op de setup in de .zip file of pak je de .zip bestanden eerst netjes uit naar je hardeschijf?

[ Voor 12% gewijzigd door BasieP op 30-08-2006 18:07 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Xof
  • Laatst online: 13:02

Xof

Je kunt trouwens nog gewoon je originele windows gebruiken, want de windows die op je laptop stond is gewoon een OEM versie. Dus als jij ergens een OEM cd te pakken kan krijgen dan kun je die gewoon met je eigen serial installeren. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er aachter gekomen dat ik de verborgen partitatie nog heb. Kon ik zien in partition magic. Het is ongeveer 4 gb groot en ik denk dat daar ergens mijn windows xp en alle drivers op staan.

Nu is alleen de vraag hoe ik deze partitie kan weergeven of toegangkelijkbaar kan maken.
Weet iemand dit?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:03
Als het goed is heb je bij de eerste keer opstarten van de laptop, na de installatie van Windows XP, een DVD moeten branden waarop een image stond van je C-schijf. Daar is die verborgen partitie namelijk voor.

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Dit heb ik dus nog niet gedaan. Zou er geen andere manier zijn toegang te krijgen tot deze bestanden en alsnog op een dvd branden?

• Nielson
  • Laatst online: 14:49
Weet je zeker dat je er geen restore-cd's bij hebt gekregen ? Dacht dat acer deze er altijd bij deed, maar misschien dat dat bij de nieuwere modellen niet meer zo is. Anders even vragen of je deze kunt nabestellen, of even een mede-tweaker zien te vinden met hetzelfde type.

• stefanmarchal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-01 10:09
je moet in de post screen een toetsen combinatie drukken om de schijf als boot partitie te gebruiken, echter dit werkte bij mij niet om een of andere reden misschien dat het bij jou wel lukt, dus even google naar die toets combo en anders moet je mailen mij want ik kan het wel even opzoeken voor je.

||

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-02 11:59
Heb je al geprobeerd de gedownloade drivers te installeren via apparaatbeheer? Dus op de onbekende hardware klikken en dan op stuurprogramma's bijwerken, en dan dus verwijzen naar hetgeen je gedownload hebt. Misschien werkt het dan wel.

Hallo

• mikeoke
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-12-2025
Hoi Zat0x,
zat even door de ftp site van acer te bladeren en kwam het volgende tegen

ftp://ftp.support.acer-eu...%20Management%20Dutch.pdf

zie pagina 9
"Hoofdpagina verborgen partitie
Druk tijdens de POST op <Alt> + <F10> om het systeem op te starten vanaf de verborgen partitie van
de harde schijf en de hoofdpagina van de verborgen partitie te openen.
Opmerking: u moet het wachtwoord opgeven om toegang te krijgen tot de hoofdpagina van de
verborgen partitie."

Hoop dat dit ook voor jou laptop geld.

Ik heb ook meegemaakt dat recovery partities gemaakt zijn met ghost, wel met een andere extensie, maar heb hiermee al Dell systemen mee kunnen herstellen en een eigen recovery image gemaakt.

succes

p.s.empowering progs staan in ftp://ftp.support.acer-eu...ering_technology/utility/

[ Voor 10% gewijzigd door mikeoke op 30-08-2006 20:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt vooor de reacties.

@mikeoke:
Ik heb het wachtwoord ingevoerd en nu deed ALT+F10 het wel alleen gebeurde er niet meer dan dat ie windows ging opstarten en er verder niets gebeurde. ?? Er staat in het PDF je dat je dan kunt gaan kiezen uit 3 mogenlijkheden om je systeem opnieuw te instaleren. Wat ik niet heb gezien :?

• mikeoke
Lijkt erop dat je recovery partitie weg is.
Probeer eens de hiren_bootcd te downloaden en daarmee op te starten
http://www.hiren.info/bootcd.html

staan allemaal partition tools op en kan je misschien zien of er inderdaad nog iets in je recovery partitie staat.

mirrors voor hiren boot cd
http://www.filemirrors.co...rc?type=begins&file=hiren

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal eens kijken. Maar met een ander programma had ik de verborgen partitie bekeken en zag dat het met 3 gb vol stond aan acer files. Dus ik denk neit dat hij weg is ..

• Saryon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-06-2022

Saryon

Xienix

Nielson schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 19:59:
Weet je zeker dat je er geen restore-cd's bij hebt gekregen ? Dacht dat acer deze er altijd bij deed, maar misschien dat dat bij de nieuwere modellen niet meer zo is. Anders even vragen of je deze kunt nabestellen, of even een mede-tweaker zien te vinden met hetzelfde type.
Voorheen werden deze inderdaad altijd meegeleverd, maar tegenwoordig zit er geen enkele cd meer bij de laptops. Het is dus aan de koper zelf om die dvd/cd te fikken.

Deliriant isti Romani.

Verwijderd

Zit met hetzelfde 'probleem'. Mijn recovery partitie is nog intact. Alleen ik kan er ook niet bij. Niet van een boot menu oid. Het originele MBR is foetsie.

Nu heb ik gelezen dat het wel mogelijk is via Acer eRecovery management. Echter, nu ik dit probeer te installeren, krijg ik gemekker dat ik geen NAPP geinstalleerd heb. Na wat gegoogle blijkt dat je dus ergens een NAPP cd zou moeten kunnen downloaden. Echter, deze wordt nu echt door Acer verstrekt, maar wordt wel door Acer gebruikt voor Repair werkzaamheden.

Ben op zoek gegaan naar de 'NAPP' cd maar heb em nog niet kunnen vinden. Ook niet via P2P tools.

Misschien iemand nog ideeen?

• mikeoke
kwam op de volgende site nog wat interessante info tegen over de recovery partitie

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=11476

3.
a.
The ghost images in the recovery partition are password protected. You can find the password for your system by looking in the file Recovery.exe (search ASCII for pwd and look nearby)
Rename the one with extension .HDD to .GHO and use ghost to extract it.
b.
The image is patched for your machine with the soft on the system CD (or the stuff in the D2D directory in your recovery partition.
c.
If you patch the patch you can do this yourself. Unfortunately the patch utilities don't work in XP (they are DOS) so you have to walk through the patch.bat file and set some environment variables yourself.

Verwijderd

Heb het gevonden. Het is vrij simpel op te lossen als je recovery partitie nog in tact is!

Installeer partition magic op je laptop. Daar wordt het tooltje PqBoot bij geleverd. Stel je recovery partitie is als partitie waar vanaf geboot mag worden. Herstart je laptop en hij begint met recoveren!
Pagina: 1