Extern Bureaublad via Internet

Pagina: 1
Acties:
  • 3.243 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• highmastdon
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-12-2025
Ik heb thuis een zyxel 660 modem staan met ip adres 192.168.1.1. Daar achter heb ik een medion router (54Mbps 802.11g Wireless Router) van de aldi. Nu wil ik een poort open zetten naar mijn pc voor extern bureaublad. Ik heb de computer al ingesteld zodat ie gebruikers kan "ontvangen". Ik m'n pc ook al statisch ip gegeven. Nou weet ik niet wat ik in m'n router en modem moet doen en wat ik moet intypen als ik via die andere pc op mijn thuispc wil inloggen. Ik geloof dat de port: 3393 is ofzo die ik moet openzetten voor extern bureaublad

Dio disse: "Sia la luce!" E la luce fu.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Modem (welke blijkbaar ook al router is) moet naar de router forwarden (naar het ip dat bij de WAN kant hoort), de router naar de pc.

{signature}

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01:57

Zewatanejo

Fine Thanks!

poort:3389

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

• SwordMaster
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-01 23:42

SwordMaster

Melee Island TM

Inderdaad poort 3389 openzetten voor het ip-adres vanwaar je wilt werken.
Je zou het eventueel ook kunnen doen voor meerdere of voor iedereen, echter ik raad je dan wel aan goede wachtwoorden te kiezen.

ALs je dan vanaf de andere lokatie bij je computer wilt, typ je in extern bureaublad het ip-adres van je netwerkconnectie (als je dit niet weet ga naar www.iplocate.com o.i.d.).

Log dan in met de gegevens van jouw eigen computer et voila.

Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.

• highmastdon
Waar moet ik dat doen bij het modem. bij NAT
En moet ik op het modem het ip adres van m'n pc invullen als doeladres?

• highmastdon
SwordMaster schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 17:55:
Inderdaad poort 3389 openzetten voor het ip-adres vanwaar je wilt werken.
Je zou het eventueel ook kunnen doen voor meerdere of voor iedereen, echter ik raad je dan wel aan goede wachtwoorden te kiezen.

ALs je dan vanaf de andere lokatie bij je computer wilt, typ je in extern bureaublad het ip-adres van je netwerkconnectie (als je dit niet weet ga naar www.iplocate.com o.i.d.).

Log dan in met de gegevens van jouw eigen computer et voila.
dus ik moet m'n ip address van de 'buitenkant' van m'n modem doen. dus in mijn geval:
1) 80.100.214.137:3389 of
2) alleen 't ip adress zonder poort

• appel22
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-04 17:34
Ligt er aan, als je gewoon de standaart exterenbureaubladpoort gebruikt is het 3389 en hoef je de poort er niet achter te vermelden, maar wanneer je een andere externe poort gebruikt bijv. 300 (3389 in netwerk thuis) dan moet je ip:poort intikken en connecten, op die manier kan je ook meerdere pc's extern gebruiken.

Inventaris | WhatPulse

• highmastdon
appel22 schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 18:33:
Ligt er aan, als je gewoon de standaart exterenbureaubladpoort gebruikt is het 3389 en hoef je de poort er niet achter te vermelden, maar wanneer je een andere externe poort gebruikt bijv. 300 (3389 in netwerk thuis) dan moet je ip:poort intikken en connecten, op die manier kan je ook meerdere pc's extern gebruiken.
dus ik doe gewoon start -> programma's -> bureauass -> communicatie -> Verbinding met extern bureaublad ? en dan bij Computer: ip adress

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
highmastdon schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 18:26:
Waar moet ik dat doen bij het modem. bij NAT
En moet ik op het modem het ip adres van m'n pc invullen als doeladres?
Daar gaf ik toch duidelijk antwoord op. ;)
highmastdon schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 18:36:
[...]

dus ik doe gewoon start -> programma's -> bureauass -> communicatie -> Verbinding met extern bureaublad ? en dan bij Computer: ip adress
Jep.

Als je niet weet wat NAT inhoudt, is het wellicht handig om daar het eea over te lezen. Begin daarvoor in: Het Grote Poortmappingsverhaal

{signature}

• SwordMaster
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-01 23:42

SwordMaster

Melee Island TM

Dat is inderdaad zoals het moet.

Let er wel op als je eventueel nog softwarematige firewalls draait dat je die ook moet openzetten, die kunnen het een en ander ook blokkeren.

Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.

Pagina: 1