Toon posts:

Problemen met netwerk aanleggen (draadloos)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil tussen de studeerkamer in de garage (staat helemaal los van het huis, ongeveer 10 meter) en een kamer in huis op de tweede verdieping een netwerk aanleggen. Modem e.d. staan in de studeerkamer.
Afstand tussen studeerkamer, kamer in huis is ongeveer 20 meter met ik denk 3 betonnen muren.

- Kabel leggen is niet mogelijk, in ieder geval heel lastig dus die optie valt af.

- Ik heb het geprobeerd met een alecto homeplus set (LAN over 220) maar deze redde het qua afstand niet. In andere kamers werkte hij wel, maar dan nog steeds maar 5 % van max. snelheid.

- Digiconnect MiMo wireless router geprobeerd (neergezet in de studeerkamer) en dan een bijbehorende PCI kaart werkte ook niet.

Wat is wel een goede oplossing zonder honderden euro's kwijt te zijn, waarbij de 20 meter goed wordt gehaald?

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

LAN over electriciteitsnet geeft vaak gedoe als je over meerdere (electrische) groepen wilt werken.

Met Wifi zou het moeten kunnen, maar misschien heb je een paar van die paneelantennes nodig, die dus heel duidelijk in een richting zenden. Is niet gegarandeerd natuurlijk, maar misschien kom je dan nog een beetje door het beton heen :)

• SwordMaster
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-01 23:42

SwordMaster

Melee Island TM

Het is niet makkelijk om in te schatten hoe het bereik met WiFi zal zijn door 3 betonnen muren heen.
Soms wil het, soms net niet, afhankelijk van de dikte en de isolatie van de muren.

Ligt ook een beetje aan wat je precies wilt doen in de kamer in het huis.
Beste verbinding is natuurlijk UTP, je zou wat kabel kunnen kopen en die van de garage naar het huis trekken onder de grond door. Kost wel wat moeite, maar levert de beste connectie op.

Wil je dat niet, dan moet je gaan experimenteren met een wireless accesspoint, en er op rekenenen dat je eventueel sterkere antennes of een extender nodig hebt, dan zit je al gauw wat hoger in de kosten dan alleen de bekabeling.

Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.

• Black-Death
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-04 08:37
Router met 1 (of meerdere) access points geen oplossing?