Aangezien dit wéér een ander probleem is, heb ik besloten een nieuw topic te openen. Ik heb een netwerkje van 2 pc's. Omdat ik geen laptop-verbinding kreeg met een pc (niet de hoofd-pc, want de kabel daarvoor is veel te kort), heb ik het modem een paar keer gereset. De netwerkkabel is ook een paar keer uit de pc geweest om in de laptop te proberen. Maar nu ik hem terugstop in de pc, krijg ik geen verbinding meer: "Eén van de netwerkkabels is niet aangesloten". Ook met de laptop (die het op een andere pc wel doet) doet ie het niet. Kan het zijn dat mijn kabel kapot is gegaan?
Ja, dat kan heel goed zijn, probeer een andere kabel, dan weet je het zeker.
[ Voor 47% gewijzigd door sdomburg op 30-08-2006 16:31 ]
Kan je de situatie iets duidelijker uitleggen? 
Het zou inderdaad kunnen dat je kabel kapot is.
Staat je modem wel aan?
Het zou inderdaad kunnen dat je kabel kapot is.
Staat je modem wel aan?
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hier is de situatie nog een keer, hopelijk duidelijker
:
Ik heb 2 pc's: Eén boven en één beneden. Er gaat van beneden uit een kabel naar de pc die onder staat en naar de pc die boven staat. Nu heb ik het modem/router (weet nog steeds niet hoe dat ding heet
) een paar keer gereset. Onder heb ik nog gewoon verbinding. Maar boven zegt hij dat één van de netwerkkabels niet goed is aangesloten. Dat zegt hij ook als ik de kabel op de laptop aansluit.
Maar de kabel die naar boven gaat, gaat als het ware 'door de muur heen' en komt dus boven door de muur eruit. Het is dus lastig om die te vervangen.
Ik heb 2 pc's: Eén boven en één beneden. Er gaat van beneden uit een kabel naar de pc die onder staat en naar de pc die boven staat. Nu heb ik het modem/router (weet nog steeds niet hoe dat ding heet
Maar de kabel die naar boven gaat, gaat als het ware 'door de muur heen' en komt dus boven door de muur eruit. Het is dus lastig om die te vervangen.
Aha, en als je die andere kabel gebruikt tussen de router/modem (zelfde poort) en je laptop dan doet hij het wel?
Dan kan je even controleren of de stekkers nog goed vast zitten, je hoeft misschien alleen maar nieuwe stekkers te knijpen als hij daar beschadigd is.
offtopic:
modem: om internetsignaal van kabel/telefoon om te zetten naar voor je netwerkkaart begrijpbaar signaal
router: om een netwerk op te zetten waarbij elke computer een eigen adres heeft en waarmee ook internet gedeeld kan worden.
router/modem: twee in één.
Dan kan je even controleren of de stekkers nog goed vast zitten, je hoeft misschien alleen maar nieuwe stekkers te knijpen als hij daar beschadigd is.
offtopic:
modem: om internetsignaal van kabel/telefoon om te zetten naar voor je netwerkkaart begrijpbaar signaal
router: om een netwerk op te zetten waarbij elke computer een eigen adres heeft en waarmee ook internet gedeeld kan worden.
router/modem: twee in één.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verwijderd
stel de netwerkkaart eens handmatig in op 10mb ipv automatisch
wellicht kan de kabel niet meer hebben, al vaker gezien.
edit: sorry ik zie dat het wel altijd gewoon gewerkt heeft, gaat niet op
edit: sorry ik zie dat het wel altijd gewoon gewerkt heeft, gaat niet op
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2006 16:44 ]
De kabel werkte hiervoor wel, dus dat lijkt me stug.Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 16:43:
stel de netwerkkaart eens handmatig in op 10mb ipv automatisch
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verwijderd
het lijkt er dus inderdaad gewoon op dat de kabel een breuk heeft oid. Als hij het in de pc zowel in je laptop niet doet..
Op de andere kabel doet de laptop het wel ja. Maar ik merk een verschil: de kabel 'klikt' duidelijk bij die kabel en dat doet hij niet bij de 'kapotte'...
Kan een verschil in stekker zijn, als je iets meer subtiel geweld gebruikt (eigen risico) krijg je dan wel een klikje?Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 16:49:
Op de andere kabel doet de laptop het wel ja. Maar ik merk een verschil: de kabel 'klikt' duidelijk bij die kabel en dat doet hij niet bij de 'kapotte'...
Zeiss Distagon 21 f/2.8
De kabel die in de router zat, sprong eruit: hij zat niet goed vast. Nu is het probleem verholpen. Bedankt voor de reacties!
Pagina: 1