De situatie is als volgt:
Ik heb een centrale X-server draaien, en een groot aantal pxes-thinclients die hiervan gebruik maken. Er wordt op een aantal thinclients gebruik gemaakt van dezelfde username.
Eenmaal ingelogd kan de gebruiker diverse applicaties opstarten.
Nou wil ik soms kunnen achterhalen op welke thinclient een bepaalde applicatie op dat moment actief is. Met het commando ps axuf kan ik proces-id, gebruiker etc van de applicatie wel achterhalen, maar bij tty staat dan altijd een vraagteken, en ook met top vind ik de applicatie wel, maar ook hier een vraagteken.
In de handleiding van top staat:
Ik heb een centrale X-server draaien, en een groot aantal pxes-thinclients die hiervan gebruik maken. Er wordt op een aantal thinclients gebruik gemaakt van dezelfde username.
Eenmaal ingelogd kan de gebruiker diverse applicaties opstarten.
Nou wil ik soms kunnen achterhalen op welke thinclient een bepaalde applicatie op dat moment actief is. Met het commando ps axuf kan ik proces-id, gebruiker etc van de applicatie wel achterhalen, maar bij tty staat dan altijd een vraagteken, en ook met top vind ik de applicatie wel, maar ook hier een vraagteken.
In de handleiding van top staat:
Via het commando "w" krijg ik wel een lijst van ingelogde gebruikers, met daarachter op welke terminal ze zijn ingelogd.. maar aangezien er meerdere mensen op 1 naam inloggen helpt me dat niet echt verder, en zou ik dus de fabriek in moeten gaan en meerdere terminals langs moeten lopen om te kijken of de applicatie daar draait. Niet echt handig dus.. Is er een manier om toch te achterhalen op welke specifieke terminal een applicatie draait?However, a task need not be associated with a terminal, in which case you'll see '?' displayed.