[Accesspoint] Volledig draadloos of slechts '1 kant op'?

Pagina: 1
Acties:

• Black-Death
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-04 08:37
Omdat het bereik van mijn router niet sterk genoeg is om in het hele huis te internetten (en dan zit het probleem vooral in mijn eigen kamer) ben ik van plan een accesspoint / repeater te kopen. Nou heb ik daarover wat vragen.

De situatie hier is als volgt: kabelinternet van @Home komt binnen door een modem en gaat dan naar de 3Com Officeconnect Router die een pc bedraad verbindt en twee laptopts draadloos. Deze router staat op de begane grond.

Als ik nu boven een sterker signaal wil hebben kan dat met een accesspoint. Maar moet ik dan per se een kabel trekken van de router naar boven en daar het accesspoint op aansluiten of kan dit ook volledig draadloos? (Stekkertje van de voeding uiteraard daargelaten ;)) Ik kon hierover zo moeilijk iets vinden, vandaar dat ik hier even naar toe ben gegaan. Het leggen van een kabel kan namelijk nogal een probleem gaan vormen.

Daarnaast, stel, er is zo'n volledig draadloos accesspoint (of zijn dat nou repeaters waarover ik het heb? Ik word helemaal gek) hoe zal mijn laptop dan het signaal vinden als ik verbindt via dat apparaat? Het lijkt me logisc dat het apparaat, als die bijvoorbeeld een GOED signaal en 36 mbps doorgeeft, geen UITSTEKEND-signaal en 54 mbps zal doorgeven.

Alvast bedankt voor het lezen en het geven van een antwoord :)

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Black-Death schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 15:47:
Daarnaast, stel, er is zo'n volledig draadloos accesspoint (of zijn dat nou repeaters waarover ik het heb? Ik word helemaal gek) hoe zal mijn laptop dan het signaal vinden als ik verbindt via dat apparaat? Het lijkt me logisc dat het apparaat, als die bijvoorbeeld een GOED signaal en 36 mbps doorgeeft, geen UITSTEKEND-signaal en 54 mbps zal doorgeven.
Je hebt het over een repeater :) Volgens mij delen die de verbindingssnelheid door twee, maar kan even niet meer vinden waar ik dat gelezen heb.

Edit - ah, hierzo: http://en.wikipedia.org/wiki/Wireless_Distribution_System
It should be noted, however, that throughput in this method is inversely proportional to the number of "hops", as all traffic uses the same channel.
"Door twee delen" was het dus niet helemaal :)

[ Voor 19% gewijzigd door John_Glenn op 30-08-2006 16:00 ]

• Black-Death
John_Glenn schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 15:52:
[...]

Je hebt het over een repeater :) Volgens mij delen die de verbindingssnelheid door twee, maar kan even niet meer vinden waar ik dat gelezen heb.

Edit - ah, hierzo: http://en.wikipedia.org/wiki/Wireless_Distribution_System

[...]

"Door twee delen" was het dus niet helemaal :)
Maar op dit moment gebruiken ook twee laptops hetzelfde kanaal, waarom is er dan meer snelheidsverlies als er een repeater wordt gebruikt?

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Black-Death schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 16:02:
Maar op dit moment gebruiken ook twee laptops hetzelfde kanaal, waarom is er dan meer snelheidsverlies als er een repeater wordt gebruikt?
Dezelfde data wordt steeds twee keer verstuurd: een keer van de AP naar de repeater, en een keer van de repeater naar je laptop. En dat in dezelfde band.

[ Voor 3% gewijzigd door John_Glenn op 30-08-2006 16:13 ]

• Black-Death
John_Glenn schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 16:12:
[...]

Dezelfde data wordt steeds twee keer verstuurd: een keer van de AP naar de repeater, en een keer van de repeater naar je laptop. En dat in dezelfde band.
Ah dat klinkt wel heel logisch. Dan valt dat eigenlijk toch wel af, want dan ben ik niet echt zeker van een stabiele verbinding. Wat is een goed accesspoint? (Liefst met afneembare antennes). Maakt het merk ook uit, want de router is een 3Com.

• Black-Death
Voorzichting kickje :)
Pagina: 1