Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Lichten aan bij geluid?

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• clut
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-11-2023
Ik heb een vraagje.

Ik zit bij de vrijwillige brandweer en nu vroeg ik mij af of het mogelijk is dat wanneer mijn pieper afgaat er direct een licht aan springt. Wat heb ik hiervoor nodig hoe kan ik het maken ik kwam eigenlijk nog niks tegen op het forum vandaar dat ik het maar vraag.

Is het slimmer om een ontvangertje te hebben die het piep geluid trickerd waardoor hij een signaal doorgeeft en het licht aanzet.

Is het slimmer om mijn pieper om te bouwen en er op die manier een signaal uit te krijgen dus door elektrische puls...

Alvast bedankt

Christian

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:24

BCC

Het is slimmer om een rookmelder te kopen waar een lampje bij in zit.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
BCC schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 15:47:
Het is slimmer om een rookmelder te kopen waar een lampje bij in zit.
?? Volgens mij bedoeld hij dat wanneer hij opgepiept wordt dat het licht aangaat zodat hij dat zelf niet hoeft te doen wat tijd scheelt. Ik denk dat er wel iets te maken moet zijn wat alleen maar op je beeper geluid reageert.

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

• madwizard
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10-2024

madwizard

Missionary to the word of ska

Misschien kan je wat met de LM567. Wordt niet meer gemaakt geloof ik maar is goed te krijgen. Het is een tone decoder die je kunt instellen op een bepaalde frequentie en dan een signaal geeft als die frequentie aan z'n input staat. Zo voorkom je ook dat hij af gaat op andere geluiden.

www.madwizard.org

• clut
lemming_nl schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 15:54:
[...]
?? Volgens mij bedoeld hij dat wanneer hij opgepiept wordt dat het licht aangaat zodat hij dat zelf niet hoeft te doen wat tijd scheet. Ik denk dat er wel iets te maken moet zijn wat alleen maar op je beeper geluid reageert.
idd jij hebt hem door ;)

Verwijderd

Zit de pieper dan in je broekzak? Of in een laad-station of iets dergelijks? Of op je nachtkastje?

Met andere woorden.. hoeveel ruimte is er, en moet het op batterij(en) werken? Zitten er verder nog aansluitingen op die pieper?

PaWoN

• clut
Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 20:54:
Zit de pieper dan in je broekzak? Of in een laad-station of iets dergelijks? Of op je nachtkastje?

Met andere woorden.. hoeveel ruimte is er, en moet het op batterij(en) werken? Zitten er verder nog aansluitingen op die pieper?

PaWoN
Nee gaat vooral om 's nachts dan ligt hij op mn nachtkastje...

Kan op batterijen kan ook op 220V ligt er maar net aan

Op mijn pieper zitten verder geen aansluitingen maar allicht dat ik hem open kan schroeven en zo een soort uitgang maken die ik kan koppelen met de schakeling voor t licht...

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:33
Ik zou nooit zo'n pieper openschroeven, als je iets kapotmaakt (of erger, nét niet kapotmaakt, zodat het over een paar weken niet meer wil werken, ESD kan dat doen) kan dat mensenlevens schelen.
Zit er geen schermpje op die bieper, dat oplicht als er een bericht aankomt? Daar kan je ook gemakkelijk mee interfacen.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Verwijderd

ik denk aan een paar velleman kits: een klapschakelaar misschien?
is er een display of led die oplicht wanneer de bieper in werking gaat?
dan kan je de kit "remote control via gsm phone" gebruiken.

• maddog_rvo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-10 12:20
Ik zou het doen met een lichtsensor tegen het display, die een relais laten schakelen en klaar is kees :) (kosten 1 tot 5 euro ofzo :?)

Volgens mij ook een van de makkelijkste oplossingen
Pagina: 1