Cpu koeler op videokaart gevallen

Pagina: 1
Acties:

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-07 08:12
Tijdens het verhuizen is één van men computers door een stom ongeluk uit mijn handen geglipt en op de grond gevallen. De computer werkte niet meer (na hermontatie van de cpu koeler) en na wat testen bleek het probleem bij de videokaart te liggen. De koelblok is tijdens de val los gekomen en met de punt op de videokaart gevallen. Nu zie ik een onderbreking van 2 baantjes op de printplaat van de videokaart.

Heeft er iemand een idee of dit nog op te lossen valt? Nu ben in niet vies van elektronica( heb het tijdens mijn middelbare studies gedaan) en ik heb deftige soldeerskills maar de baantjes zijn zo klein dat ik met mijn 1 mm soldeerbout niets kan beginnen. Alle sugesties zijn welkom!

Ik heb geprobeerd de baantjes te volgen en gekeken of er een betere plaats was waar ik via een draadje de baan kon overbruggen maar dit was niet mogelijk. Laat staan dat de kaart dan nog deftig zou werken...
Videokaart is een radeon 7500, geen topkaart maar gaf goed beeld.

[ Voor 5% gewijzigd door FragileM64 op 31-08-2006 17:10 ]

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-07 06:20

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Hehe, ik denk dat je beter een vervangende kaart kan aanschaffen.

Radeon 7500tjes koop je tweedehands wel voor 15 euro ofzow. :)

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• FragileM64
DJ_The_SP schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 15:43:
Hehe, ik denk dat je beter een vervangende kaart kan aanschaffen.

Radeon 7500tjes koop je tweedehands wel voor 15 euro ofzow. :)
Ja heb ondertussen een FX 5200 voor die prijs besteld. Ik wou gewoon ff zeker zijn dat ik niets over het hoofd had gezien zodat ik hem alsnog toch zou kunnen fixen.

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Als je koelblok van de CPU erboven op is gevallen en je hebt daarna de PC aangedaan (zonder het koelblok er weer op te zetten) heb je een beste kans dat je CPU nu door gebrand is.
Of had je dat al getest?

• FragileM64
Saturnus schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 13:37:
Als je koelblok van de CPU erboven op is gevallen en je hebt daarna de PC aangedaan (zonder het koelblok er weer op te zetten) heb je een beste kans dat je CPU nu door gebrand is.
Of had je dat al getest?
Ja Ik heb uiteraard eerste de cpukoeler terug gemonteerd. ;) Ik vijs van men 12 al aan pc's en heb in men vrije tijd in een pc winkel computers gemonteerd dus zo stom ben ik niet.

Pas na het testen met een pci videokaartje zag ik dat de pc het weer wel deed. De radeon getest in een andere pc en toen was ik zeker dat de videokaart kapot was. Na wat zoeken kon ik duidelijk op de kaart zien dat er 2 baantjes fysiek onderbroken zijn dus dat weet ik wel zeker.

[ Voor 8% gewijzigd door FragileM64 op 31-08-2006 17:18 ]

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 09:28
Met een mes een sneetje maken in een stuk tape.
Tape over het baantje plakken.
Zilverlijm op het stukje tape en opensmeren.
Dat moet wel te doen zijn als je het sneetje niet te dik maakt.
Neem best transparante tape.

Ik weet wel niet wat het duurste is, de zilverlijm of een nieuwe kaart. :p

• poktor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-07 04:27
corpseflayer schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 20:33:
Met een mes een sneetje maken in een stuk tape.
Tape over het baantje plakken.
Zilverlijm op het stukje tape en opensmeren.
Dat moet wel te doen zijn als je het sneetje niet te dik maakt.
Neem best transparante tape.

Ik weet wel niet wat het duurste is, de zilverlijm of een nieuwe kaart. :p
Of met een dun koperdraadje en een fijne soldeerbout 2 baantjes leggen. Is te doen hoor, heb ik zelf ook wel eens gedaan.. :Y

• FragileM64
poktor schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 20:39:
[...]

Of met een dun koperdraadje en een fijne soldeerbout 2 baantjes leggen. Is te doen hoor, heb ik zelf ook wel eens gedaan.. :Y
Die baantjes liggen naast elkaar en zijn zo fijn (3/10 van één mm) dat geen enkel draadje dun genoeg is, laat staan dat ik een speciale soldeerbout en vergrootglas heb om dat te solderen.

Ik heb de kaart opgegeven. De oplossing met die zilverlijm was nog wel te doen als ik het had. Met een fijn potlood heb ik es geprobeerd de onderbreking te overbruggen maar dat is niet echt gelukt.

Pagina: 1