[Access] Zoekfunctie d.m.v. keuze selectie

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• Raikkonen_WC
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-02 08:54
Ik heb een vraag

Ik heb een Access database onwikkeld voor een school. In deze database vullen de gebruikers d.m.v. een keuze menu diverse opties in. DAG, DATUM, NAAM LEERLING, NAAM LERAAR, LESUUR, VAK, KLACHT, OPLOSSING ETC.

Zo zijn er in totaal 11 onderwerpen wat worden ingevuld.

Nu wil ik een zoekfunctie maken, waar je in het hoofscherm gewoon 5 van deze onderwerpen kunt selecteren, waarna onder elk onderwerp een van de keuzes van dat onderwerp komt te staan. Op deze manier kun je bijv zoeken welke leerlingen er op woensdag lastig zijn geweest etc.

Ik ben kwa access geen expert, database lukt nog wel, en zoekfunctie weet ik dat met query's gaat en dan een formulier om een printversie ervan te krijgen, maar dit stijgt echt boven mijn petje

Kan iemand mij helpen hiermee? Als het onduidelijk is meld het even, dna probeer ik een voorbeeld te maken.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Tja.. en nu? Moeten wij de queries voor je gaan schrijven? Wat moeten wij met deze informatie kunnen vertellen? Hoe moeten wij je nu helpen?

Mijn tip: Verdiep je eens in SQL (query's) en ga er mee aan de slag. Als je ergens niet uitkomt en concrete vragen hebt dan ben je welkom om die hier te stellen. Maar we gaan je hier niet "even" uitleggen hoe SQL/Access/query's/whatever werkt. Je zult je toch echt in de materie moeten verdiepen.

Als het onduidelijk is meld het maar even (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/forum/user_email_gfx/38371/FFFFFF/000000) ;)

[ Voor 13% gewijzigd door RobIII op 30-08-2006 15:44 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.