Toon posts:

[Debian] Intern of Extern Modem ? Intel 537EP geeft probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer een WinModem onder Linux te installeren, Debian om precies te zijn. Dit is mogelijk maar niet makkelijk ben ik al achter.

Ik heb een Ambient Technologies Modem dat een Intel 537EP blijkt te zijn.

De driver kan niet gebouwd worden, en dit zou met de kernel te maken moeten hebben. PPP is standaard enabled onder Debian dus dat lijkt geen probleem.

Het installeren van een 536 driver blijkt verder te komen dan de 537 variant, iets dat door scanModem ook geadviseerd wordt overigens. Ik krijg alleen steeds meldingen over "Unknown distribution. no boot scripts installed" of bij het debian installscript (http://members.lycos.co.u...36ep/Intel536_inst_debian)

code:
1
2
running kernel 2.6.15
unsupported kernel version.

Ik maak gebruik van een custom kernel omdat ik Nvidia Drivers gebruik. Toch lijkt me dit niet het probleem op te leveren. Waarom zou een dergelijk script kijken naar een customkernel en niet naar de modules die geladen zijn als ze geladen zijn ?

Nu werd mij geadviseerd om een extern modem te nemen, dit zou veel makkelijker te configureren zijn, maar waarom ?

Er zullen wat printouts van bepaalde commando's nodig zijn, of misschien een output van scanModem. Dit ziijn er nogal wat, dus ik denk dat ik er hier maar wat van post wanneer hier om gevraagd wordt.

Ik zou ook kunnen vragen wel modem zonder problemen moet werken onder Linux/Debian.

Verwijderd

Topicstarter
Dit heb ik opgelost. Ik had nog een oude externe modem liggen via een compoort. Aangezien je je compoort onder vmware zo naar Windows kan porten is dat de makkelijkste oplossing.

Ik raad iedereen dus aan: Externe Modem :)