Toon posts:

[ASP] Kan dit met ASP?

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ten eerste wil ik even zeggen dat ik nooit script in ASP, meestal alleen in PHP

Wat ik wil is hetvolgende:
Ik wil via een link een commando geven aan een machine dat ie iets uitvoert.
Op deze machine draait dus ASP en ik wil een zip of rar bestand laten extracten op een bepaalde locatie op de machine.

De vraag is dus kan dit wel met ASP?
Zo ja enig idee hoe ik dat moet gaan aanpakken?

Voorbeeld:
Ik klik op een link:
http://www.mijnwebsite.nl/aspscript.asp?uitrarren=D:\mijnmap&rarbestand=rarfile.rar&password=paswoordje

Vervolgens moet het ASP gedeelte dan het bestand genaamd rarfile.rar uitrarren in de map D:\mijnmap

Ik heb dus geen flauw idee of dit dus kan met ASP...

• Gurbe de n00b
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02-2024
Je kunt niet met een server side script iets uitpakken op een client side machine.

Ik weet niet precies wat je van plan bent.
Misschien kun je iets specifieker/duidelijker zijn.

Portfolio

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:41

Reinier

\o/

Volgens mij kan het wel (of het aan te raden is is een ander verhaal). Kijk bijv. eens hier .

Verwijderd

Ik weet wel zeker dat dit niet kan. Stel dat ik een virus.exe op mijn server heb staan en dat jij op een weblinkje klikt en bestandje wordt uitgevoerd.

Kijk eens naar HTA bestanden (ipv HTM). Wellicht kun je hier wat mee.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:09

Cyphax

Moderator LNX
Als het bestandje op de server moet worden uitgepakt zou ik even kijken of er een gratis componentje te installeren valt.
http://www.aspin.com/home/components/file/filecomp
Echt shellcommando's uit gaan voeren word je ook niet vrolijk van. :P

Saved by the buoyancy of citrus

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-02 14:39
Je kan toch het bestand naar je ASP server uploaden, daar de processing doen, en het bewerkte bestand aanbieden aan de gebruiker? De gebruiker moet dit bestand alleen wel handmatig accepteren.
Dit gaat natuurlijk wel een hoop security issues geven, maar er valt wel wat te verzinnen.

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat erom dat op de server dit bestand wordt uitgepakt in de gespecificeerde map, dus NIET op de client PC, daar moet niets gebeuren.

Op de server staat het rar bestand en daar moet het ook worden uitgepakt.

Het is bedoeld om een bepaalde map te kunnen reinstallen van afstand.
Van een bepaalde map wordt een rar gemaakt, als het nodig is moet je via een controle panel (wat er al is) een opdracht kunnen geven dat deze map gereinstalled wordt.
Dit controle panel maakt dan verbinding met de betreffende server en moet dan een commando geven via ASP, de server moet dan de betreffende rar file uitrarren op die server. (dus de rar en uitpak lokatie zijn op dezelfde machine)

De gebruiker maakt dus zelf geen contact met de server, deze doet dat via een controle panel (welke in PHP is op een andere machine) en dit controle panel geeft dan de opdrachten aan de machine waarop ASP draait

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2006 15:11 ]

• JJvG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2025
Komt er dus op neer dat je ASP pagina een bestand moet ontvangen (dus client doet een upload) en de server moet dit bestand uitpakken. Heb je twee dingen nodig:
1. Een asp pagina die de upload verwerkt (zou ik niet via een GET commando in Querystring doen, maar met een formulier dat je submit)
2. Een vervolgactie op de server die het bestand uitpakt. Hiervoor zul je een apart component moeten installeren op de server en dat aanspreken via ASP. Dat kan gewoon 7zip, winrar o.i.d zijn, en daarmee moet je dan verder via de COM API's het uitpakken uit laten voeren.

Ik raad je aan om deze actie wel handmatig te laten plaatsvinden (met goedkeuring o.i.d), omdat anders het script een time-out kan krijgen, of al uit gaat pakken zonder dat dat de bedoeling is. Ook upload van niet-zip bestanden kun je afvangen hiermee.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je maakt mij niet wijs dat je hier niets over hebt kunnen vinden. [google=asp extract zip file] lijkt me meer dan genoeg om tot een oplossing te komen. Als je daarbij tegen concrete problemen aanloopt kun je hier een topic openen, maar in dit topic mis ik teveel je eigen inzet.

Overigens heb ik ook wel eens duidelijkere topictitels gezien. Lees *** Over topictitels in PRG - lezen voor topic openen!!! *** eens door.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.