Wifi Roaming (versch Wifi Routers)

Pagina: 1
Acties:
  • 169 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Beste Tweakers,

Ik heb thuis een Linksys WRT54G en een Topcom Skyr@cer WBR 254G.

Nu zou ik graag het volgende willen bereiken:

De twee routers zo instellen dat ze beiden eigenlijk een volledige dekking geven en wel op de volgende manier: Je loopt van de dekking van router 1 (=linksys) naar de dekking van router 2 (=topcom) en dat de draadloze adapter in de laptop dan automatisch overschakelt naar het meeste sterke signaal.

De Topcom zou ik missch in client mode willen zetten, maar ik heb nergens universele "client-mode instelbare" firmware gevonden. Is er zo toevallig één ? En als de Topcom in client mode staat, kan een laptop er dan nog op connecten ?

• vbmot
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-01 10:50
De Topcom moet in AP mode worden gezet, betekent dat de DHCP server ervan uitgezet moet worden. Als je een kabel gebruikt tussen beide apparaten moet deze bij beide in één van de switchpoorten (dus niet de WAN uplink!). Op beide apparaten stel je een ander ip adres in, bijvoorbeeld 192.168.1.1 en 192.168.1.2 (let op dat deze niet in de DHCP range op de Linksys zijn ingesteld). Beveiliging op beide apparaten hetzelfde, SSID hetzelfde. Wel een ander kanaal (liefst een paar kanaaltjes uit elkaar, dus 6 en 12 ofzo.

Ook maar dat ik dat weet!

• PerfectPC
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-02 11:46
vbmot schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 14:58:
De Topcom moet in AP mode worden gezet, betekent dat de DHCP server ervan uitgezet moet worden. Als je een kabel gebruikt tussen beide apparaten moet deze bij beide in één van de switchpoorten (dus niet de WAN uplink!). Op beide apparaten stel je een ander ip adres in, bijvoorbeeld 192.168.1.1 en 192.168.1.2 (let op dat deze niet in de DHCP range op de Linksys zijn ingesteld). Beveiliging op beide apparaten hetzelfde, SSID hetzelfde. Wel een ander kanaal (liefst een paar kanaaltjes uit elkaar, dus 6 en 12 ofzo.
niets aan toe te voegen, deze uitleg is correct en volledig. :)

• HyperBart
  • Nu online
En dus als ik dan de proef op de som zou nemen, maw ik start een downloadje en ik roam van de ene naar de andere zou die rustig moeten verder downen ?

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11-2025
Volgens mij zul je WDS moeten gebruiken... (als je ap's dat ondersteunen en ze met elkaar compatibel zijn aangezien WDS geen officiele standaard is)

http://en.wikipedia.org/wiki/Wireless_Distribution_System

• vbmot
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-01 10:50
In principe moet 'ie de download gewoon voortzetten ja. Ik heb zelf een vergelijkbare constructie (ander materiaal, dat wel) en heb het getest en werkend bevonden m.b.v. webradio op m'n Tungsten.

Over WDS: dat heb je nodig als je de de wireless router en het AP draadloos met elkaar wil verbinden. Als je een kabel hebt liggen heeft dat uiteraard de voorkeur boven WDS.

[ Voor 26% gewijzigd door vbmot op 30-08-2006 16:51 ]

Ook maar dat ik dat weet!

• HyperBart
  • Nu online
En het feit dat er twee verschillende routers zijn maakt ook niets uit ?

En op welk moment slaat de verbinding dan om ?

a) Als signaal van router 1 zwakker is dan signaal van router 2 ?
b) Als signaal van router 1 niet meer gevonden wordt ?

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 08:05
HyperBart schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 22:31:
En het feit dat er twee verschillende routers zijn maakt ook niets uit ?

En op welk moment slaat de verbinding dan om ?

a) Als signaal van router 1 zwakker is dan signaal van router 2 ?
b) Als signaal van router 1 niet meer gevonden wordt ?
Als je wifikaart een sterker signaal ziet me eenzelfde SSID schakeld hij automatisch ja.

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

Pagina: 1