Uitwisselbaarheid voedingsadapters Acer

Pagina: 1
Acties:

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-02 22:14
Ik heb een Acer Aspire 1680 met als voedingsadapter de LC.ADT01.006 en een Acer Aspire 5650 met als voedings adapter de LC.ADT01.008.

Ik vroeg mij af of deze voedingsadapters uitwisselbaar zijn. Die 006 zal wellicht niet op de 5650 gaan aangezien die een lager max. wattage dan de 008 heeft, maar andersom moet wellicht wel kunnen.
Maar ik blaas liever niet mijn laptop op, dus kan iemand hier uitsluitsel over geven?

Ik wil namelijk één extra voedingsadapter kopen en die dan voor beide laptops gebruiken. >:)

Acer zelf doet hier nogal vaag over, maar dat zal wel komen omdat zij liever gelijk twee voedingsadapters verkopen ;)

Van andere merken (b.v. Trust :r ) zie je ook wel eens univerversele voedingsadapters, maar daar heb ik toch minder vertrouwen in.

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Als het stekkertje en de uitgangsspanning gelijk is, dan is het geen probleem. De laptop vraagt namelijk niet meer vermogen (Watt) dan dat hij nodig heeft :)

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

SlinkingAnt schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 14:53:
Als het stekkertje en de uitgangsspanning gelijk is, dan is het geen probleem. De laptop vraagt namelijk niet meer vermogen (Watt) dan dat hij nodig heeft :)
Let ook nog even op de polariteit: sommige stekkers zijn op het oog hetzelfde alleen zitten de plus- en minpool omgekeerd. Zal wel niet het geval zijn, het is allebei Acer immers, maar toch...

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:28

timovd

Voorsprong door techniek

Modbreak:Dit heeft niets te zoeken in dit topic ;)
Indien je er niet uitkomt kun je vanzelfsprekend een topic openen in het juiste subforum :)

[ Voor 64% gewijzigd door Thandor op 30-08-2006 23:45 ]

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• KarlMarX
Bedankt voor de antwoorden.

Maar heeft iemand hier soms echt praktijk ervaring mee? Ik ben er namelijk nog niet 100% gerust op dat het kan.

• TallManNL
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-02 18:38
Degene met het hogere wattage kun je mits spanning en polariteit goed zijn gebruiken ipv de adapter met het lagere wattage. Zoals gezegd wordt dit door de laptop zelf bepaald. Het kan echter wel zo zijn dat die lagere wattage adapter niet voldoende kan levern voor die andere laptop en dat kan nadelige gevolgen voor laptop en/of adapter hebben.

Een extra van het sterkere type is voldoende.

Nogmaals, als polariteit en spanning gelijk zijn.

geheelonthouder met geheugenverlies

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Heb er wel ervaring mee ja. Mijn huisgenoot gebruikte vaak mijn HP adapter aan zijn Benq laptop namelijk (liet ie dan op het werk liggen). De uitgangsspanning is hetzelfde, de polariteit ook, en het vermelde wattage van mijn voeding is hoger dan van de zijne. Dat gaat dus prima.

• KarlMarX
Ok, wederom bedankt voor de antwoorden.

Mijn "zware" adapter heeft 19V en 4,74A output en 1,5A input en de "lichte" adapter heeft ook 19V maar slechts 3,42A output en 1,6A input.
De polariteit is hetzelfde.

Nou zijn mijn natuurkunde lessen te lang geleden. 8)7 Dus maakt dat verschil in ingangs en uitgangs ampere uit?
Pagina: 1