Toon posts:

Twijfelen tussen 3 laptops..

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik begin net m'n 2e jaar graduaat elektronice/ict en ik ga me een laptop aanschaffen..
Ik zal hem voornamelijk gebruiken voor tekenprogramma's,pcb design,textverwerker,webdesign..

Vaak run ik redelijk veel programma's samen,vb;messenger,internet,openoffice,tekenprogramma,de gimp,enz

Ik heb 3 laptops gevonden zie zowat aan mijn eisen voldoen maar ik twijfel er wat tussen.
De prijzen van de acer en de toshiba zijn officiele richtprijzen,de ibm kan ik via school aanschaffen.

Afbeeldingslocatie: http://aycu01.webshots.com/image/4480/2000385332631801027_rs.jpg

De acer spreekt mij aan door de standaard 2048Mb ram geheugen en de 8 cell batterij maar de andere twee hebben betere proccesors en ook snellere FSB..

Met ibm heb ik in het verleden al gewerkt en dit vond ik een zeer degelijke notebook maar het was een oude R51 welke mij redelijk traag leek en er stond ook enorm veel IBM software op,waardoor ie ook trager leek denk ik.

Denken jullie dat ik veel verschil ga merken van die 2048Mb ram?

De ibm heeft ook een hogere schermresolutie en ik heb gelezen dat dit voor tekenprogramma's zeker nut heeft.

Heeft iemand ervaring met één van deze laptops ?

Welke zouden jullie kiezen en zie ik dingen over het hoofd ?

Alvast bedankt.. _/-\o_

• daniel_ev
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-01 00:20
De Toshiba en de IBM bieden nagenoeg dezelfde specificaties. Ik heb zelf nu twee jaar een IBM T42 met wat extra geheugen en ben er zeer tevreden over. Zoals je zelf al schrijft, IBM's zijn niet kapot te krijgen. Aangezien beide notebooks hetzelfde kosten, zou ik dan ook voor de IBM gaan.

Wat de Acer betreft: meer geheugen is fijn, en op het moment dat je veel verschillende bestanden in Photoshop, InDesign of Illustrator open hebt staan ga je het verschil wel merken. De hogere resolutie van de IBM is echter een absolute pré; ik zou persoonlijk niet onder de 1400*1050 met een gragisch pakket willen werken.
Tot slot van rekening zijn Acers ook ontzettend plastic. Nu is dat ook niet zo gek als je de prijs in ogenschouw neemt, maar wanneer je je laptop iedere dag meesjouwt naar de universiteit wil je gewoon een degelijke behuizing.

Slotsom: ga voor de IBM.

Toch?

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
^^ met hem.

Ik heb zelf al meerdere malen gezien hoe 'sterk' een acer behuizing is. Ze hebben wel eens de neiging te scheuren.

Zelf zou ik daarentegen gaan voor de Toshiba, omdat die gewoonweg een betere grafische kaart heeft met meer grafisch geheugen.

Het is natuurlijk een kwestie van smaak:

Een hogere resolutie met sneller geheugen,
Of
Een betere videokaart, en Een lichtere laptop
Alleen een de resolutie is minder.

"Stilte, een gat in het geluid...."

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Flapietoetoe schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 14:48:
^^ met hem.

Ik heb zelf al meerdere malen gezien hoe 'sterk' een acer behuizing is. Ze hebben wel eens de neiging te scheuren.
Dat kun je wel stellen, pas een deel van de schermomlijsting van een TravelMate zo vol met scheuren gezien.

• wenneyhanney
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-12-2025
Weet je misschien hoe snel de harde schijf van die Toshiba is? 5400rpm is altijd veel fijner dan 4200rpm. Persoonlijk zal ik IBM nemen, die heeft geen shared geheugen voor de videokaart dus altijd benut je volledige systeemgeheugen. De behuizing van IBM is HEEL HEEL sterk! typecomfort is ook zeer goed te spreken. Kwaliteit is misschien ook de beste van deze drie. :)

T2500 is rapper dan T2250 :P

EDIT:
Toshiba is ook een goed keus hoor. Maar Acer moet je afblijven, kwaliteit is niet slecht of zo maar tis wel stuk minder dan IBM (vooral de schanieren).

[ Voor 21% gewijzigd door wenneyhanney op 30-08-2006 17:49 ]

Hope for the best, prepare for the worst...

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
kort maar krachtig: Lenovo (IBM)
Zeerzeker als je zoveel gaat slepen met dat ding is een sterke en degelijke notebook een vereiste :)
Ook goeie ondersteuning voor IBM trouwens :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb net even gekeken hoeveel 1024Mb extra geheugen kost.
277 euro incl btw.
Dit is toch wel te veel vind ik.

• wenneyhanney
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-12-2025
Je kan altijd geheugen zelf kopen en in je Laptop stoppen (als het makkelijk is). Maar de vraag is of je granties kwijt ben (maar meestal zien ze het niet).

Hope for the best, prepare for the worst...

Verwijderd

deze zou je ook in de overweging kunnen nemen:
http://www.laptops4u.nl/info/hgl30-04-1105.html
http://www.laptops4u.nl/info/s96j-q050-1060.html

en zie nog wat op de site

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt me wel wat,goede harde schijf 7200rpm,goede grafische kaart,T2500 processor en 2048Mb ram.

Dit lijkt wel veel voor weinig te zijn...

Iemand al ervaring met de Compal notebooks van laptops4u.nl ?

Verwijderd

Die IBM is heeel stevig, en heeft ook nog eens een hogere resolutie.
Ik zou die IBM kiezen.
Pagina: 1