Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[bug] Quicksearch zoekt ook in linkjes

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11 22:34

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Topicstarter
De quicksearch bovenin de pagina zoekt ook in linkjes op de pagina. Nu is dat misschien nog geen bugmelding waard, maar als je op iets numerieks zoekt en er een gequote bericht in het topic staat krijg je daar al gauw een match op. Dit artikel wordt dan in de resultaten getoond maar er wordt "Geen matches" aangegeven.
Lucifers zitten er ook niet in ;)

Als voorbeeld even deze link, en het is denk ik wel duidelijk wat ik bedoel (de drie replies aan het einde).

Ik denk dat het wel handig kan zijn als er in linkjes gezocht wordt, maar dan moet voor de duidelijkheid die link wel gehighlight worden in de resultaten. Krijg je daarna natuurlijk bugmeldingen dat iets waar je niet op zoekt gehighlight is, maar dat is een afweging die gemaakt moet worden.

Signatures zijn voor boomers.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Indexering wordt gedaan op de 'ruwe' text; de indexer heeft natuurlijk geen weet van het feit dat bepaalde 'phrases' later zullen worden omgezet naar HTML-tags en dat iets wat in de 'ruwe' text als 'woord' gezien wordt wellicht in de geparsede versie helemaal niet zichtbaar meer is (en dus ook niet gehighlight kan worden).

Intentionally left blank

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

crisp schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 14:29:
Indexering wordt gedaan op de 'ruwe' text; de indexer heeft natuurlijk geen weet van het feit dat bepaalde 'phrases' later zullen worden omgezet naar HTML-tags en dat iets wat in de 'ruwe' text als 'woord' gezien wordt wellicht in de geparsede versie helemaal niet zichtbaar meer is (en dus ook niet gehighlight kan worden).
Dat is niet aan de orde.
Het probleem hier is dat er een hele "domme search" gedaan wordt voor de "zoek in dit topic"-search. Die filtert niet eerst de html er uit (vrij lastig/tijd-kostbaar om te doen op die plek) bij het zoeken en dus matched ie de message-url's van de quote-kopjes waar toevallig ook 780 in staat.

Een oplossing waarbij de html wel gestripped wordt is vrijwel niet haalbaar in termen van performance overigens en ik denk dat we dit probleem onopgelost moeten laten?

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

on-the-fly HTML filtering, zeker bij de grotere topics, lijkt me inderdaad te kostbaar. Dan liever een paar 'false-positives'

Intentionally left blank

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

CANTFIX dus...

Intentionally left blank

Dit topic is gesloten.