Apple Mail of Entourage

Pagina: 1
Acties:
  • 5.621 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even een vraag wat betreft de standaardsoftware: Ik ben net overgestapt van Windows XP naar OSX. Ik heb zo'n 10 websites waar ik ook per stuk weer email-adressen voor gebruik, dus heb behoefte aan een goed mail programma.. op mijn xp laptop gebruik ik Microsoft Outlook, en nu kan ik op mijn macbook pro kiezen tussen Apple Mail en Entourage. Apple Mail lijkt uber-simpel, maar misschien is het wel te simpel om veel email-adressen te beheren, Entourage lijkt daarentegen weer heel erg uitgebreid, misschien te uitgebreid om overzichtelijk te gebruiken als mail-client.
Kunnen de ervaren Apple gebruikers hier wellicht een lijstje opnoemen wat de voors en tegens zijn bij de verschillende email-clients.. misschien zijn er nog goede alternatieven (Thunderbird?) of zie ik iets over het hoofd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:47

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ik gebruik zelf Thunderbird voor het bijhouden van 4 domeinen, en dat werkt (naar mijn mening) stukken beter dan Outlook (Entourage?). Vooral het automatisch kiezen van een smtp server, juiste afzendadres en handtekening gaat daar perfect mee.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

Nitai

Live the life you love.

Apple Mail kan het wel aan, werkt ook wel goed. Toch prefereer ik zoals Boss aangeeft, Thunderbird. Voornamelijk om het feit dat de accounts gescheiden zijn, van afzender tot instellingen per account.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkbus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-09 13:19
Ik gebruik Mail naar volle tevredenheid. Het ziet er idd simpel uit, maar ik kan er alles mee wat ik wil. Ik beheer 4 accounts (Hotmail, POP, IMAP), en het werkt voor mij beter dan Entrourage (ook tijdje geprobeerd). Wat ik vooral voordelen van Mail vind, zijn de goeie message-rules (veel beter dan in Outlook naaar mijn mening), de overzichtelijkheid, super zoekfunctie en icm DockStar zie je ook nog het aantal nieuwe mails in je dock icon voor meerdere accounts!

strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Ik heb vanaf het begin de voorkeur gehad voor Entourage, de 'look and feel', het gebruik, de mogelijkheden zijn vergelijkbaar met Outlook en de betrouwbaarheid is erg groot...

Mail is me te simpel. Althans, voor hoe ik het wil gebruiken.

[ Voor 9% gewijzigd door Ramzzz op 30-08-2006 12:19 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-09 12:24

fjs

PSN: ftltc

Ik gebruik mail met 13, yep 13, accounts, zowel pop, .mac en imap. Ik zou niet weten wat ik moet missen. Het werk heel goed en duidelijk. En de account zijn ook gescheiden hoor.

Ik heb ook een tijd Entourage gebruikt maar gebruik nu Mail in combinatie met iCal en Adresboek. Alles is lekker syncroom met mijn macbook via .mac.

To boldly go where no man has gone before...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07 23:56
in de periode dat ik werkte met MacOSX gebruikte ik Mail, ziet er idd uit als een heeel simpel programmatje, maar 't kan echt belachelijk veel.

en anders kan je idd Thunderbird pakken!

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik toch maar voor Mail ga, vind het wel prettig dat standaard binnen OSX zit, en dat het synchroniseren daarom ook makkelijk gaat.. ik ben gewoon nog een beetje bang voor de simpelheid van Apple denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:24

reiker

dan jij!

Dat went wel :) Het wordt pas vervelend als je het gaat verwachten van programma's die het niet bieden...

Overigens gebruik ik ook Mail met meerdere adressen op vier domeinen, en het programma kan het prima aan. Van afzenders en smtp servers tot spamregels en signatures.

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:08
Hier nog een stem voor Mail.app... Gebruik't voor een stuk of zeven accounts (alleen POP), maar het werkt heerlijk. Liep alleen tegen problemen aan toen ik de Exchange server hier op kantoor wilde gaan gebruiken. Dat werd heel traag.

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ik gebruik mail ook voor meerdere email adressen, ik heb daar nog geen enkel probleem me ondervonden..

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ik heb o.a. Mail, Thunderbird en Entourage geprobeerd en ben uiteindelijk bij Mail blijven hangen. Thunderbird is een goede e-mail client en ik gebruik het ook onder Windows. Alleen op de Mac heb ik het idee van "dit is het net niet". En zeker problemen met de eerste versies (er verscheen een mysterieus wit venster als je Exposé gebruikte) hebben me ertoe bewogen om naar andere Mail clients te kijken.

Omdat ik veel van IMAP gebruik gemaakt en er van Entourage werdt gezegd dat het de beste implementatie was heb die 'ns uitgeprobeerd. Hoewel alle andere mail clients geen problemen hadden met m'n IMAP accounts, had Entourage er grote problemen mee. Iedere keer als er verbidning met de server werdt gemaakt, kwam Entourage met een foutmelding dat er op de mailserver ergens rechten niet goed stonden (iig, dat was de strekking van de foutmelding). Op een gegeven moment wordt je dat goed zat :P. Daarnaast had Entourage geen integratie met Adresboek en voelde het geheel bloated aan.

Dus toen heb ik Mail maar 'ns geprobeerd en dat bevalt tot nu toe uitstekend, op een paar kleinde dingetjes na. Zo laat Mail in het dock icon alleen het aantal ongelezen mail in de inbox zien en niet het aantal ongelezen mail in andere folders. Nu had ik daar een plugin voor, maar die ben ik helaas kwijt. Op dit moment is dit overigens niet zo'n groot probleem, omdat ik nu de Mail weer op de client-side naar de verschilende folders verplaats, terwijl dat voorheen op de server gebeurde.

Ik gebruik Mail trouwens met 7 accounts :P, 3 IMAP, 3 POP en 1 .Mac.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ramzzz schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 12:12:
Mail is me te simpel. Althans, voor hoe ik het wil gebruiken.
Wat mis je eraan?

Ik gebruik ook Mail. Met twee accounts, waarvan één catch-all van m'n domein.
Vooral de manier waarop het junk-filter werkt vind ik handig, na 2,5 jaar opleiding is hij al goed getraind om de meeste ongewenste berichten te filteren.
Verder vind ik de rules beter werken dan bij Outlook/Entourage. Om alle berichten in goede banen te leiden heb ik veel berichtregels ingesteld. Ook de smart mailbox functie gebruik ik vaak, het handige daaraan is dat de berichten gewoon op de locatie waar ze zich bevinden blijven staan, en dat een bericht in meerdere smart mailboxen kan staan. Tot slot vind ik de zoekfunctie handig en vooral snel.

Het enige wat ik mis ten opzichte van Outlook is de optie "remove messages from server when deleted from deleted items".

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superflip
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:38

Superflip

*pwiet*

Daedalus schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 18:32:Zo laat Mail in het dock icon alleen het aantal ongelezen mail in de inbox zien en niet het aantal ongelezen mail in andere folders. Nu had ik daar een plugin voor, maar die ben ik helaas kwijt.
Hier ook een Mail.app gebruiker al vind ik bovenstaande bug soms het enige struikelblok waardoor ik wel eens mails vergeet te lezen...

Verder op en top programma dat alles kan.

Ik beheer er 3 imap en 1 pop accountje mee... Zonder problemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Had onderstaande vraag al in het algemene macbook pro topic gesteld. Aangezien ik hier alle aandacht heb, hier de vraag nogmaals:

Goed, ik heb op mijn windows laptop Thunderbird geinstalleerd, geinstalleerd en de bestaande mailtjes uit mijn Microsoft outlook geimporteerd. Vervolgens heb ik de map gekopieerd (profiles-->bla-->mail blabla) naar mijn usb stick, en deze vervolgens geplakt in de map waar thunderbird de mailtjes op mijn macbook pro opslaat. Ik start Thunderbird nu op, en alle mailtjes staan er perfect.
Nu open ik Mail, kies voor importeer Postbus, vervolgens voor Netscape/Mozilla mail en zoek de Thunderbird map op. Ik krijg nu te zien wat ik binnen Mail ga importeren (Inbox, Outbox, Send enz.), ik klik op doorgaan, er gaan wat balkjes lopen, er gebeurt wat! Het is wel heel snel voltooid..
Ik kijk in Mail, er is een map aangemaakt met de naam geimporteerd en daaronder hangen de verschillende submapjes (Inbox, Outbox, Send enz), so far so good. Echter blijkt dat er maar 2 à 3 mailtjes per submap zijn geimporteerd. Dit verklaart direct de ontzettend korte importtijd.. Maar goed, nu heb ik wel een probleem. Er gaat ergens iets mis, zie ik een export mogelijkheid bij thunderbird over het hoofd of een import-optie bij Mail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Canaria schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 19:06:
[...]

Wat mis je eraan?

Ik gebruik ook Mail. Met twee accounts, waarvan één catch-all van m'n domein.
Vooral de manier waarop het junk-filter werkt vind ik handig, na 2,5 jaar opleiding is hij al goed getraind om de meeste ongewenste berichten te filteren.
Verder vind ik de rules beter werken dan bij Outlook/Entourage. Om alle berichten in goede banen te leiden heb ik veel berichtregels ingesteld. Ook de smart mailbox functie gebruik ik vaak, het handige daaraan is dat de berichten gewoon op de locatie waar ze zich bevinden blijven staan, en dat een bericht in meerdere smart mailboxen kan staan. Tot slot vind ik de zoekfunctie handig en vooral snel.

Het enige wat ik mis ten opzichte van Outlook is de optie "remove messages from server when deleted from deleted items".
Ik wil gescheiden accounts ook gescheiden houden. Dus met verschillende gebruikers onder één login, wel 2 verschillende mailaccounts beheren. Dus apart inloggen voor mail.

En dat ging niet.

Gevolg: ik werk i.v.m. gewenning (IMAP op het werk in het verleden, tegenwoordig vanuit huis POP) en gemak onder Entourage (meerdere accounts, werk + privé), vrouwlief op Mail (privé). Dat bedoel ik dus :)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:24

reiker

dan jij!

Ook dat kan hoor :) Je hoeft niet alles samen te pakken in één grote mailbox als je dat niet wilt. Maar het kán wel. :)

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma_rK
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 15:32
Ik gebruik zelf Thunderbird ook al wacht ik met spanning op mail3. Thunderbird gebruik ik onder andere omdat het versturen van html mail veel eenvoudiger is met Thunderbird. Mail is overigens gebruikersvriendelijker en 'past' meer bij de apple (gui).

Een tweede reden om Thunderbird te gebruiken is dat deze ook op Linux en Windows te gebruiken is en dat is wel zo prettig. Een nadeel van zowel mail als Thunderbird is het gebrek van kalender en contact opties. Dat moet je zoeken in losse programma's. Wat dat betreft hoop ik dat Thunderbird zijn terrein zal verbreden en dat er een opensource tegenhanger komt van exchange (voor het delen kalender, contacts ed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

reiker schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 13:41:
Ook dat kan hoor :) Je hoeft niet alles samen te pakken in één grote mailbox als je dat niet wilt. Maar het kán wel. :)
Zal dan wel... ik werk pas sinds 2003 in OSX, en kreeg het in Panther niet voor elkaar :/

Maar wellicht is alles óf gemakkelijker geworden (en beter) óf ik deed het altijd al fout ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

ik heb 1 'domme' vraag voor de mail gebruikers en ik vind het een nieuw topic openen niet waard. :)

hoe kan ik al mn mails en/of eventuele email instellingen backuppen?

In outlook was dat heel simpel, gewoon exporteren in pst bestandje voor de mails

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

~/Library/Mail en ~/Library/Preferences/com.apple.mail.plist backuppen, simpel zat.

[ Voor 38% gewijzigd door CyBeR op 01-09-2006 15:27 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

ok thxs zo'n methode heb je ook voor outlook en outlook express (gewoon een bestandje in een diepe map)

alleen in outlook (express) had je ook de optie zelf die wat gebruiksvriendelijker is zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindkaas
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-03 11:29

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Duidelijk Mail!

Het is door zijn eenvoud juist een van de beste programma's in zijn soort! Zo geld voor mij addressbook en iCal hetzelfde.. het is simpel, daardoor duidelijk en erg duidelijk te gebruiken.

"Luie mensen worden ook moe!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deniax
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 21:36
En nog een stem voor mail.app.
3 pop accounts met +/- 55 filters die per dag meer dan 2000 mails behandelen.

Ik gebruikte hiervoor Outlook (windows) en die wordt zo ontzettend traag met die hoeveelheid mail, dat zelfs een nieuw mailtje openen lang duurt. En dan heb ik het nog niet over het zoeken gehad. Ga dan maar gerust boodschappen doen voordat hij klaar is..

mail.app is een wonderprogramma. Het is snel, stabiel en simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Hier ook gewoon Apple Mail met 2 IMAP boxen met 30.000+ mailtjes en een stuk of vijf POP-accounts.

Entourage kan ik niet mee werken. Dat is zo godsgruwelijk lelijk dat ik na vijf minuten al probeer mijn polsen door te snijden.
Thunderbird is wel aardig maar de interface is te druk en te 'on-OS X'.

Behalve dat ik het gebruik van aliasen of personalities mis in Mail.app ben ik er best tevreden over. Bovendien wordt er nog flink aan ontwikkeld en komen er regelmatig nieuwe functies en bugfixes uit. Verder staat er voor Leopard ook weer een forse overhaul van Mail.app te wachten.

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

MauritsvanBaerle schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 21:24:
[...] Behalve dat ik het gebruik van aliasen of personalities mis in Mail.app ben ik er best tevreden over.
Ga 'ns naar Mail -> Voorkeuren -> Accounts. Selecteer je account, ga dan naar Accountinformatie. Vul onder E-Mailadres al je e-mailadressen en aliassen in, gescheiden door komma's en zie daar: alias support in Mail :) Alleen meerder personalities zitten er niet in, maar dat kun je misschien oplossen door meerder accounts aan te maken.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .jef
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-08 21:12
Ik gebruik zowel mail als entourage... Mail voor m'n persoonlijke dingen (pop, .mac, gmail) en entourage voor de exchange op het werk... En dit omdat ik mail niet in orde krijg om met de exchange te werken... terwijl entourage heel de boel zelf regelt en alles meteen werkt...
Maar moest ik kunnen zou'k het liefste enkel mail gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricost
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 21:58

ricost

Veur altiéd eine Venlonaer

Ik heb altijd Thunderbird gebruikt op mn Mac G3 350. Werkte natuurlijk erg traag.
Maar nu op mn MacBook (1,8) vind ik Thunderbird nog steeds niet echt lekker snel werken (ik gebruik 4 e-mail accounts). Vooral een mail opstellen met een HTML signature (wat ik als briefpapier gebruik) werkt nogal traag.

Entourage vond ik zelf maar slecht werken met spam mails, daar is Thunderbird echt super in ! Die blokkeert echt bijna alles wat spam is (en ik krijg vrij veel binnen per dag op de info@ mail)

Mail heb ik zelf nooit geprobeert omdat die er idd nogal simpel uitzag maar nu ik hier zo lees blijkt dat dus wel mee te vallen (?).

Ik wil zelf eigenlijk 4 mail accounts onderhouden, snelheid in lezen/schrijven van mails hebben, goed spamfilter hebben, bij ieder account verschillend HTML briefpapier kunnen gebruiken en een goed overzicht hebben over alle account (zoals dit in Thunderbird bv is). Welk mail programma raden jullie me dan aan ?

Straks aan de euverkant van de nach door wach de veurjaorszon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een medeswitcher :) Ik gebruikte zelf vaak de ingebouwde agenda-mogelijkheid van Microsoft Outlook onder XP. Deze miste ik toch echt wel onder Mac OS X. Je kan wel werken met Mail, Adresboek & iCal samen, maar dat is het toch even nét niet :) Dat is ook de reden waarom ik Microsoft Entourage gebruik. Het lijkt heel erg op Microsoft Outlook en heeft ook zo'n beetje alle functies daarvan die ik nodig heb (Mail, Adresboek en Agenda), het mooie is ook dat de agenda die je in Entourage maakt, zo kan instellen dat je hem ook in iCal ziet :) En spam: Ik heb bij MS Entourage de Junk Mail Filter op high-gezet, en server-side checkt SpamAssassin mijn mail en tags ze met [SPAM], nou ik krijg niks meer binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijmen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-05 00:07
Ik snap niet helemaal waarom het uitmaakt dat het allemaal in 1 programma is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 00:06

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Dat het er microsoft uitziet is voor mij en nadeel.. ieder z'n ding zeg ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sijmen schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 08:24:
Ik snap niet helemaal waarom het uitmaakt dat het allemaal in 1 programma is?
Dan is het allemaal 1 geintegreerd geheel, op die manier kun je bijvoorbeeld makkelijk e-mailberichten aan een afspraak koppelen :) Tevens hoef je niet alle programma's los op te starten, veel verschillende vensters leiden mij enorm af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebytes
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-08 18:19
[OFF-Topic]

Even een mail vraagje, als ik daar voor mail ophalen mail.home.nl of het ip-adres van de mailserver invul kan ik geen contact maken, als ik dit doe met een ander willekeurig programma dan wil hij wel contact maken.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Daedalus schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 23:11:
[...]

Ga 'ns naar Mail -> Voorkeuren -> Accounts. Selecteer je account, ga dan naar Accountinformatie. Vul onder E-Mailadres al je e-mailadressen en aliassen in, gescheiden door komma's en zie daar: alias support in Mail :) Alleen meerder personalities zitten er niet in, maar dat kun je misschien oplossen door meerder accounts aan te maken.
Je bent een held! Dat is in ieder geval al iets.

Meerdere accounts is nou juist een beetje omslachtig en soms zelfs niet gewenst. Hier ben ik in ieder geval al een eind mee geholpen. Dank!

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik gebruik in Mail 5 IMAP-accounts, varierend van 100 tot 8000 berichten. Werkt prima.. het is krachtiger dan het uiterlijk doet vermoeden. Entourage heb ik nooit veel gebruikt, maar de ervaring die ik er mee had was wel ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-08 19:45
Zelf gebruik ik Entourage op het werk (vanwege Exchange) en Mail.app thuis.

Ik gebruik liever Mail.app, vooral vanwege de integratie met iCal (iCal events verkregen via e-mail simpelweg toevoegen) en Addressbook (klik op ontvanger of afzender om toe te voegen aan het adresboek) zonder dat ik een druk scherm heb met alle opties zonder dat ik fatsoenlijk mijn e-mail kan bekijken.

Daarnaast is regeltjes instellen poepsimpel (met een rechtermuisklik op een e-mailbericht) en natuurlijk een optimale IMAP ondersteuning en SPAM-detectie.

Een ander nadeel is dat Entourage niet gratis is (komt met Office), het voordeel is wel dat sinds Office 2004 er een volledige integratie is met domain-based Exchange maar spijtig genoeg is er geen automatische configuratie of Kerberos authenticatie als je aanlogt in een domain zoals bij de Windows-clients wel het geval is.

Het voordeel van Mail.app is dat als je reeds een Open Directory server hebt (in een bedrijf of thuis) je de instellingen automatisch kunt laten doorvoeren inclusief logins & paswoorden. Een ander voordeel is de integratie en functionaliteit die je reeds kent van andere Apple producten zoals Smart Lists en gelinkte applicaties (zoals Adobe, Preview) die je mailtje op request kunnen parsen zonder dat je Adobe of Preview in een apart venster opstart. Het nadeel is de ontbrekende integratie met Microsoft producten zoals Hotmail of Exchange alhoewel er een (werkende) plugin is voor Hotmail maar het is toch niet optimaal (redelijk traag).

Ik wacht nu op Leopard waar iCal, Addressbook en Mail nog beter zullen geintegreerd raken in het systeem. Ik hoop ook dat Office 2007 for Mac een degelijke Kerberos integratie zou hebben zodat ik niet bij iedereen moet blijven zitten om een nieuwe configuratie in te stellen.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Je Moeder
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-08 09:55
Ik heb ook mail.app met

6 pop accounts
2 imap accounts
1 exchange account

Werkt prima.

Die eenvoud is bedriegelijk, en natuurlijk mac eigen :*)

Mijn specs zijn beter, mijn gadgets vetter, om over persoonlijkheid nog maar niet te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickyfish
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 15:03

stickyfish

Don't fuck with Limbo's

Ik gebruik GayazMail. Hiervoor heb ik Entourage gebruikt, omdat ik op mijn PC altijd Outlook had.
Ik was over Entourage echter niet te spreken, en ben toen op zoek gegaan naar een ander programma. Voordelen van GayazMail is dat elke email account zijn eigen inbox en sent mail heeft. Alles is dus lekker overzichtelijk. Een nadeel is wel dat de spam filter bij mij voor geen meter werkt.

"Computers aren’t the thing. They’re the thing that gets us to the thing" - Joe MacMillan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Nu online

Nitai

Live the life you love.

Toch weer de Mail.app ingesteld en er een weekje mee gewerkt na alle positieve berichten hier. En ik moet zeggen, ik ben aangenaam verrast :) Het gaat beter dan in Thunderbird en ook veel sneller.

Zelfs m'n mailbox van de hogeschool is met imap geweldig te doen (+2000 mailtjes) evenals grote mails met opdrachten (van studenten, rond de 2 á 3 mb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

StickyFish schreef op woensdag 06 september 2006 @ 10:07:
Ik gebruik GayazMail. Hiervoor heb ik Entourage gebruikt, omdat ik op mijn PC altijd Outlook had.
Ik was over Entourage echter niet te spreken, en ben toen op zoek gegaan naar een ander programma. Voordelen van GayazMail is dat elke email account zijn eigen inbox en sent mail heeft. Alles is dus lekker overzichtelijk. Een nadeel is wel dat de spam filter bij mij voor geen meter werkt.
Dat kan ik Mail.app ook toch. Handig daar vind ik dat alles in verschillende boxen komt, maar dat je het ook in 1 lijst kan zien.(Zowel bij de Inbox als bij sent mail)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickyfish
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 15:03

stickyfish

Don't fuck with Limbo's

kaassouffle schreef op woensdag 06 september 2006 @ 10:42:
[...]

Dat kan ik Mail.app ook toch. Handig daar vind ik dat alles in verschillende boxen komt, maar dat je het ook in 1 lijst kan zien.(Zowel bij de Inbox als bij sent mail)
Geen idee eigenlijk. Heb Mail.app zelf nog nooit gebruikt. Mijn vriendin gebruikt het wel. Zal vanavond eens even kijken.

"Computers aren’t the thing. They’re the thing that gets us to the thing" - Joe MacMillan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje: ik heb ook verschillende adressen in Mail. Hoe krijg ik die gescheiden? Dat het mail van een adres in een aparte map binnenkomt ipv allemaal bij elkaar?

Ik kan alleen een smart mailbox maken maar dan moet ik alsnog al mijn mail erin slepen.

Ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Verwijderd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 16:54:
Vraagje: ik heb ook verschillende adressen in Mail. Hoe krijg ik die gescheiden? Dat het mail van een adres in een aparte map binnenkomt ipv allemaal bij elkaar?

Ik kan alleen een smart mailbox maken maar dan moet ik alsnog al mijn mail erin slepen.

Ideeen?
Verschillende accounts aanmaken? Die krijgen aparte inboxen iig. (1 grote map INKOMEND, als je die uitklapt allemaal eigen inboxen)

Smart mailbox laat alles in INKOMEND zien, maar staat in smart mailbox.. tenminste als je 'regel' klopt. Als je zelf moet slepen is ie niet 'smart'...

[ Voor 14% gewijzigd door kaassouffle op 06-09-2006 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Optix
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-08 19:46
Nou iig geen entourage meer voor mij! Bij mij ging het al haperen en langzaam toen ik zon 2000+ emails er in had zitten (2 imap, 2 pop accounts). Daarentegen, mail.app is erg snel en doet het dikke prima.

Vooral handig zijn die smart mailboxes, echt super handig _/-\o_

Boven mij worden nog een aantal dingen genoemd die mail.app missen maar in leopard word hier goed aan getrokken!! Ik zit te popelen :)

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theXE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-08 20:49
Wij zijn hier overgegaan van Mail naar Thunderbird voor de Macs. Om twee redenen, namelijk: in Mail is het niet mogelijk om een accountnaam met een spatie te voeren en als je print zie je niet direct de attached file op de print staan. In Thunderbird wel en ook daar kun je gebruik maken van een spatie in je accountnaam... Ik lees slechte verhalen over Entourage, terwijl wij dit binnen een Office pakket hebben zitten. Binnenkort wil ik dit gaan invoeren om ook gedeelde calender, e.d. te gaan gebruiken. Is het echt zo slecht?

Voorlopig krijg ik Entourage nog niet aan de praat i.c.m. onze Echange-server... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Nu online

Nitai

Live the life you love.

Ik zou eens zoeken binnen Apple Talk, ik kan me herinneren dat er een topic was over die kalender functionaliteit voor op de Mac icm Exchange.

Pagina: 1