BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114
Wat je kunt doen is een schedule aanmaken op je server die om de zoveel tijd even een ping opdracht eruit stuurt. Dan blijft de lijn actief..
Ligt dus waarschijnlijk niet aan je WL500g maar aan je Orange ADSL
Dit staat trouwens ook in het algemene Orange Family topic..
[ Voor 21% gewijzigd door Krypt op 30-08-2006 11:44 ]
Bedankt voor je snelle reply... probleem is nu wel dat de server niet zoveel functies heeft.. Het is namelijk een Synology DS-106e.Krypt schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 11:43:
ADSL2+ heeft een sluimerstand. Zodra er geen verkeer over de lijn gaan dan valt ie in sluimerstand.
Wat je kunt doen is een schedule aanmaken op je server die om de zoveel tijd even een ping opdracht eruit stuurt. Dan blijft de lijn actief..
Ligt dus waarschijnlijk niet aan je WL500g maar aan je Orange ADSL
Dit staat trouwens ook in het algemene Orange Family topic..
Wat kan ik dan het best doen om de lijn open te houden.
edit: ik heb op verschillende trefwoorden geprobeerd te zoeken, maar kan het desbetreffende script niet vinden. bied het script overigens mogelijkheid om geinstalleerd te worden op de WL-500g?
[ Voor 12% gewijzigd door Eastman op 30-08-2006 12:19 ]
BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114
Dat post hij toch netWat kan ik dan het best doen om de lijn open te houden.
Schedule een batch file of wat dan ook wat er om de zoveel tijd voor zorgt dat er netwerk activity is.
Kijk eens of je een antivirus pakket oid dergelijks hebt wat je zo kunt configureren dat deze om de 2 uur voor updates checked ofzo.
Verder denk ik dat je beter op zijn plek bent in het genoemde topic in IH.
Tijd voor een nieuwe sig..
Met een opzetje voor een oplossing zoals ook al in dit draadje is aangegeven.
Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22
aangezien de server een standalone apparaatje is met een versie van linux zonder ssh of telnet ondersteuning is het nog al lastig om zomaar een scriptje te installeren..Koffie schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 14:48:
[...]
Dat post hij toch net
Schedule een batch file of wat dan ook wat er om de zoveel tijd voor zorgt dat er netwerk activity is.
Kijk eens of je een antivirus pakket oid dergelijks hebt wat je zo kunt configureren dat deze om de 2 uur voor updates checked ofzo.
Verder denk ik dat je beter op zijn plek bent in het genoemde topic in IH.
Het lijkt me makkelijker als er een dergelijk scriptje is voor de WL-500g...
Verwijderd
1
2
3
4
5
| @echo off :10 wait aantalseconden (dit bestandje moet je maar ergens vandaan halen :P) ping ip adress goto 10 |
Verwijderd
Scheduled task maken onder Windows kan ook, deze kan je zo instellen dat hij iedere X minuten draait.
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2006 01:12 ]
Heb je nou al eens genoemde resources geraadpleegdEastman schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 01:03:
[...]
aangezien de server een standalone apparaatje is met een versie van linux zonder ssh of telnet ondersteuning is het nog al lastig om zomaar een scriptje te installeren..
Het lijkt me makkelijker als er een dergelijk scriptje is voor de WL-500g...
http://dmt.mhilfe.de
[ Voor 12% gewijzigd door Edgarz op 31-08-2006 10:37 ]
De genoemde resources zijn niet van toepassing voor mij.Koffie schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 08:33:
[...]
Heb je nou al eens genoemde resources geraadpleegd
De server is een Synology DS waarop je als gebruiker niks kan installeren aan software...
Op de WL-500g kan wel software geinstalleerd worden via telnet, maar dat zal ik dan uit moeten zoeken hoe..
Maar het liefst heb ik een firmware die een dergelijke functie ondersteunt of een stukje script in php die ik kan plaatsen op de synology DS.
Als dat allemaal geen oplossing is, ga ik wel een speedtouche modem kopen die geen slaapstand van de verbinding ondersteunt.
Juist wel.Eastman schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 16:44:
[...]
De genoemde resources zijn niet van toepassing voor mij.
De server is een Synology DS waarop je als gebruiker niks kan installeren aan software...
JIJ hebt een specifieke ADSL2 verbinding, waarvan je provider bij x tijd inactief te zijn geweest de boel dichtgooit. Pas als jij weer internet 'vraagt' is de verbinding weer up.
Dit wordt blijkbaar gemeld in het genoemde topic in IH, dan zou ik erst eens DAAR kijken wat voor oplossingen er zijn - wellicht weet iemand daar zelfs te vertellen hoe je het e.e.a. via je modem in kunt stellen.
Instellingen in de livebox levert niks op...
Een andere modem, speedtouch kan volgens een topic in IH wel... maar dat is me laatste optie.
[ Voor 38% gewijzigd door Eastman op 31-08-2006 17:04 ]