Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)
Liever niet, dat is ook best tijdrovend. Ik heb ooit gehoord dat het dus mogelijk is om de mailstore in 1x over te gooien, maar kan daar verder niet veel over vinden.
Exmerge tijdrovend ? Alleen als je achter de pc blijft zitten terwijl 'ie bezig is.Flyduck schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 11:48:
[...]
Liever niet, dat is ook best tijdrovend. Ik heb ooit gehoord dat het dus mogelijk is om de mailstore in 1x over te gooien, maar kan daar verder niet veel over vinden.
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.
Gebruik je toevallig een backup programma waarmee je de mailboxen op backup zet ? Bijvoorbeeld met BackupExec kun je e-mailberichten van mailbox A restoren naar mailbox B.
Aangezien je ook al problemen hebt met het maken van een trust tussen beide domeinen (net je andere topic gezien) vanwege dezelfde Netbios naam. Is het dan niet veel sneller om de tweede server opnieuw te installeren in hetzelfde forest (als nieuwe name-tree). Exchange op deze server ook in de bestaande organisatie neerzetten.
Het gevolg hiervan is dat je de gebruikeleke migratie-trajecten in kan gaan. Denk hierbij aan het moven van de users met de ADMT (of movetree). Exchange mailboxen kan ik eenvoudiger moven, etc..
Kwestie van plannen en vooruitdenken. Nu loop je tegen issue's aan die je met een beter migratieplan niet gehad zou hebben.
Het gevolg hiervan is dat je de gebruikeleke migratie-trajecten in kan gaan. Denk hierbij aan het moven van de users met de ADMT (of movetree). Exchange mailboxen kan ik eenvoudiger moven, etc..
Kwestie van plannen en vooruitdenken. Nu loop je tegen issue's aan die je met een beter migratieplan niet gehad zou hebben.
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
De situatie was dat deze klant hun exchange liet hosten door een externe partij in een datacenter. Als er een medewerker bij kwam maakte de klant op beide servers in AD een gebruiker aan met zelfde username / password.Question Mark schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 11:56:
Aangezien je ook al problemen hebt met het maken van een trust tussen beide domeinen (net je andere topic gezien) vanwege dezelfde Netbios naam. Is het dan niet veel sneller om de tweede server opnieuw te installeren in hetzelfde forest (als nieuwe name-tree). Exchange op deze server ook in de bestaande organisatie neerzetten.
Nu willen ze van deze situatie af en exchange zelf hosten. We hebben dus exchange geinstalleerd in hun netwerk. Maar nu moeten we dus alle mail van die externe server overzetten naar hun eigen netwerk.
exmerge lijkt mij toch de oplossing.
Dat kan inderdaad wel even duren, maar ik ben bang dat er geen oplossing is wat dit binnen een uurtje gefixt heeft.
ligt een beetje aan de grootte van je mailboxstores
Dat kan inderdaad wel even duren, maar ik ben bang dat er geen oplossing is wat dit binnen een uurtje gefixt heeft.
ligt een beetje aan de grootte van je mailboxstores
Ah, op die manier
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
Ok, ik krijg nu door dat het op deze manier zou moeten lukken...
1. de mailserver database backuppen
2. het programma "online backup manager" installeren op nieuwe server.
3. Met "online backup manager" wordt de mail database teruggezet
4. via System Manager worden de mailboxen herverbonden
Dus een backup van de mailstore van de oude server gewoon restoren op de nieuwe server, en die zou dan gewoon te mounten moeten zijn? Geeft het dan geen probleem dat de domeinnaam / servernaam anders is?
Wie heeft dit wel eens geprobeerd?
1. de mailserver database backuppen
2. het programma "online backup manager" installeren op nieuwe server.
3. Met "online backup manager" wordt de mail database teruggezet
4. via System Manager worden de mailboxen herverbonden
Dus een backup van de mailstore van de oude server gewoon restoren op de nieuwe server, en die zou dan gewoon te mounten moeten zijn? Geeft het dan geen probleem dat de domeinnaam / servernaam anders is?
Wie heeft dit wel eens geprobeerd?
Verwijderd
Zijn je organisatie, administrative group namen hetzelfde? Zo ja dan zou het kunnen werken, maar exmerge is nog steeds de beste oplossing vind ik
Lekker makkelijk en zo lang duurt het helemaal niet
Pagina: 1