Toon posts:

Game pc advie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil zeer binnenkort een nieuwe pc gaan kopen.
Het gaat alleen om de kast, de rest heb ik allemaal al.

Het budget wat ik uit wil geven ligt rond de 1400 euro. (dus geen 1500...)
Het is de bedoeling dat ik over iets van een half jaar weer een nieuwe videokaart koop (dx10) de rest moet dus langer meegaan. Dit is ook de reden dat ik geen ontzettend dure videokaart in het systeem wil hebben.

Na rondgekeken te hebben op tomshardware etc. kom ik tot het volgende systeem

Enermax voeding eg565AX-VE (g) (FMA) 535 Watt (goeie voeding, genoeg watt voor een dx10 kaart)

BenQ DQ60 Zwart (degelijke brander)

Mushkin DDR2 EM2-6400 Dual channel 2048MB, pc6400 , 800mhz (goed geheugen)

Creative soundblaster X-FI Extreme music retail (degelijke geluidskaart voor niet teveel geld)

Seagate Barracuda 7200.10 320GB, 7200rpm, 16mb, Serial AtaII/300 (snelle HD met genoeg capaciteit. Ik heb hiernaast nog een 500gb maxtor diamondmax11. deze is echter ATA dus ik zal zo'n stekkertje ervoor moeten kopen dat hij op een sata aansluiting kan

Gigabyte moederbord GA-965P-DS4 (degelijk merk, Raid, en GB lan)

Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHZ 1066 Mhz, Boxed (spreekt voor zich)

MSI VGA Geforce NX7900XT 256MB (goeie videokaart waarmee ik denk wel 6 maanden vooruit te kunnen.)

Antec Sonata Lifestyle II zwart, Geen voeding, 1x 120MM (nette kast, schijnt ook erg stil te zijn)

Hiernaast heb ik misschien nog enkele casefans nodig, maar dit moet ik nog bekijken.

Hebben jullie op of aanmerkingen op dit systeem, of dingen die ik beter kan vervangen door andere onderdelen?

• BigFast
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2021

BigFast

Cantona.

Als je van plan bent om een DX10 kaartje te kopen over een halfjaar, dan zou ik bv gaan voor een 7600 GT oid. Nu een 7900 GTX (?) nemen en die over een halfjaar vervangen is geld weggooien. Van dat verschil zou je bijvoorbeeld een E6700 kunnen nemen.

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:10
even een klein puntje :) in die Antec Sonata II kast zit daar echt geen 450 watt antec voeding in ? bespaart je nl weeer het een en ander. Antec is toch A-merk

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:47

PeaceNlove

Deugleuter

Je moederbord heeft een ATA aansluiting. Als je de brander met de Maxtor op een IDE-kabel aansluit kan je het zonder convertor doen. En met de huidige generatie branders maakt het niet veel meer uit dat er ook een ander IDE-apparaat op het kanaal zit.

En verder: met dit budget kan er best een betere CPUkoeler vanaf. De boxed koelers koelen goed, maar maken best wat lawaai en er zijn voor 20 a 30 euro veel betere en stillere koelers in de markt van bijvoorbeeld Arctic en Zalman.

[ Voor 31% gewijzigd door PeaceNlove op 30-08-2006 12:22 ]

• KoRnboy112
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-12-2025
Kun je niet beter Kingston of Corsair geheugen pakken?
Is toch sneller en kwa prijs maakt het niet veel uit

[ Voor 40% gewijzigd door KoRnboy112 op 30-08-2006 12:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
@spyros, 450Watt. Is dat genoeg voor een DX10 kaart?

@bigfast, Ik weet niet of een 7600GT snel genoeg is om spellen als Titan Quest, Joint Task Force, Company of Heroes, ET:Quake Wars, Splintercell 4. weer te geven in 1280x960 met high detail.

@Mediabeast, Ik wil er ook nog een aparte DVD speler op aansluiten, maar omdat deze bijna niks kosten heb ik hem niet genoemd.

@Kornboy112. Maakt het qua snelheid veel uit? Dit is namelijk wel 1 van de dingen die goed in orde moet zijn. Wil die niet gaan vervangen binnen het jaar.

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:47

PeaceNlove

Deugleuter

@Mediabeast, Ik wil er ook nog een aparte DVD speler op aansluiten, maar omdat deze bijna niks kosten heb ik hem niet genoemd.
Tsja, dan heb je er toch een tekort.
Dan kan je imho het beste gewoon een PCI-IDE-controller nemen. Deze controller van Promise zal geen aanslag op je budget vormen en ik heb zelf een goede ervaring met Promise producten.
Er is overigens maar een verwaarloosbaar verschil tussen een goede converter en een controller als die van Promise, ik heb geen ervaring met die convertors, maar ik vraag me wel af of zo'n convertor de performance van zo'n schijf niet naar beneden haalt.

[ Voor 21% gewijzigd door PeaceNlove op 30-08-2006 13:25 ]

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-12-2025

MrDrako

nep ict'er

kornboy112 schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 12:22:
Kun je niet beter Kingston of Corsair geheugen pakken?
Is toch sneller en kwa prijs maakt het niet veel uit
Uh het mushkin geheugen kost bij salland 190 euro,
corsair zit je al snel op de 250, enige verschil zit in de latency's, en dat is 5-5-5-12(corsair) tegen 5-5-5-15(mushkin).
60 euro voor dat verschil?

En een ide controller voor 1 ide hdd? lijkt mij het verkopen van de ide schijf het makkelijkst.
Ook de kabelzooi die je krijgt als je een ide kabel van een pci slot naar je hdd moet trekken vind ik persoonlijk al voldoende.

• BigFast
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2021

BigFast

Cantona.

Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 12:42:

@bigfast, Ik weet niet of een 7600GT snel genoeg is om spellen als Titan Quest, Joint Task Force, Company of Heroes, ET:Quake Wars, Splintercell 4. weer te geven in 1280x960 met high detail.
Makkelijk, of het speelbaar is, is een tweede... Maar 6 maanden op next to near perfect lijkt me niet zo'n slechte deal als je daarna top of the notch kunt gamen. Heb zelf 4.5 jaar op een ti 4200 gegamed, een 7600 is zeker een midend kaart die een hoop games gewoon goed weergeeft. Maar als je helemaal nul concesies wilt maken, ook goed, maar dan gooi je zeker 250E weg. En dat is toch een hoop geld.

Het is jouw geld, niet het mijne. Mocht ik die afweging nu maken, dan werd het nu de 7600 en een E6700 of wat je wilt, en later een highend DX10. My 2 cents.

Verwijderd

ik wil ook dit steje geheugen van mushkin aanschaffen.
echter ben ik me er niet helemaal zeker van of dit compatibel is met de ASUS p5b deluxe/WIFI-ap
kan iemand dit bevestigen (liefst met een linkje)
Pagina: 1