Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Fax draadloos aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 2.914 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Vandaag heb ik mijn nieuwe Canon MP830 binnen gekregen. Momenteel hebben we al een Multi Functionals thuis aangesloten staan en daarbij komt nu de MP830. Echter staat deze op zolder en is het onmogelijk om de telefoonkabel (voor de fax functie van de MP830) door te trekken naar zolder.
Mijn vraag is dan ook of het mogelijk is om aan de analoge lijn van onze ISDN centrale een spitter te hangen zodat ik twee poorten heb (1 voor de HP Multi Func. en een voor de Canon).
Nu wil ik daarna de poort waarop de Canon komt draadloos maken en doorsturen naar zolder waar de printer is aangesloten. Is dit überhauft mogelijk of verzin ik iets wat nooit te nimmer mogelijk is? En mijn laatste vraag is dan, waar kan ik die dingen kopen?

(Opmerking: Er ligt al een Belkin 125MBit/s draadloos netwerk incl. extra accesspoint, misschien kan ik hier iets mee...)

Ik hoop dat jullie mij uit de brand kunnen helpen.

Alvast bedankt,

Martijn A.C. Snels

Verwijderd

Martijn, welkom op GoT :)

mag ik je allereerst even op de regels wijzen ... het is namelijk wel de bedoeling om zelf wat uit te zoeken ... dus: heb je zelf al gezocht op internet naar een dergelijke oplossing?

ik heb even voor je gekeken bij conrad en dergelijke ... en ik wens je veel succes ... ik vrees dat hier niet zo gemakkelijk aan te komen is als het al bestaat. iets waar je mogelijk nog naar kan kijken is een VoiP oplossing over je wireless ...

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2006 12:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 12:02:
Martijn, welkom op GoT :)

mag ik je allereerst even op de regels wijzen ... het is namelijk wel de bedoeling om zelf wat uit te zoeken ... dus: heb je zelf al gezocht op internet naar een dergelijke oplossing?

ik heb even voor je gekeken bij conrad en dergelijke ... en ik wens je veel succes ... ik vrees dat hier niet zo gemakkelijk aan te komen is als het al bestaat. iets waar je mogelijk nog naar kan kijken is een VoiP oplossing over je wireless ...
Ik begrijp dat ik zelf ook moet zoeken, ik heb immers zelf enkele jaren een grote community onderhouden. ;) Dit heb ik dus ook gedaan, echter kwam ik niet waar ik moest komen... :(

Ik zal even kijken naar wat je zei... VoIP? Wat bedoel je dan voor oplossing?

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-11 19:48

SA007

Moderator Tweaking
je hebt kastjes met netwerkaansluiting en telefoonaansluiting voor SIP / VOIP (ata heten die dingen)
Kan je gewoon een fax aan hangen, en dan via internet een voip accountje nemen met nummer, kost bijna niks (10 euro per jaar is het goedkoopste wat ik tot nu toegen ben gekomen, voipbuster geeft afaik geen nummers meer uit)

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:43
bij 9/10 ATA kastje werkt fax niet goed!!!

Er zijn wel oplossing om een fax draadloos te maken maar dan kom je op prijzen uit rond de 500 a 600 euro!

Verwijderd

Niet goed gelezen, het moet een Phone verbinding worden. |:(

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2006 20:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
SA007 schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 20:21:
je hebt kastjes met netwerkaansluiting en telefoonaansluiting voor SIP / VOIP (ata heten die dingen)
Kan je gewoon een fax aan hangen, en dan via internet een voip accountje nemen met nummer, kost bijna niks (10 euro per jaar is het goedkoopste wat ik tot nu toegen ben gekomen, voipbuster geeft afaik geen nummers meer uit)
Daar had iemand mij ook al op gewezen maar ik wil simpelweg gewoon me huidige faxnummer behouden en daarmee ook faxen... Er moet toch een oplossing zijn op dit probleem of ben ik nu de eerste die hier tegenaan loopt! :S

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2006 21:28 ]

• gertjan!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Er zijn draadloze telefoonaansluitingen via dect.

http://www.tiptel.nl/prod...id=2292&lang_id=1&seite=1

Verwijderd

Topicstarter
Perfect, ik ga dit eens verder uitzoeken! Erg bedankt!

Edit: Iets minder fijn is het prijskaartje van à 180 EUR.

Klein vraagje is of dit ook werkt op oude ISDN basisstations van KPN?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2006 13:49 ]

• gertjan!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
De easybox 300 is goedkoper. Het werkt via dect, dus als het basisstation dect/gap compatible is, dan moet het werken.

Verwijderd

Topicstarter
Gertjan! schreef op zondag 03 september 2006 @ 14:01:
De easybox 300 is goedkoper. Het werkt via dect, dus als het basisstation dect/gap compatible is, dan moet het werken.
Ik heb een goedkope oplossing gevonden...

Wireless PHONE Jack
http://www.wireless-phonejack.com

Kosten à € 69,00 + € 6,66 verzending
(Enkel per Creditcard te bestellen)

Die gaat 't waarschijnlijk worden, lekker makkelijk... En plug&play! :)

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 29-11 23:02
even gekickt maar ik heb dus ook printer all in one met fax functie maar geen telefoon lijn in die ruimte is het nog goedkoper ergens in nederland te vinden zo'n wireless jack

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hoofdletters?
Interpunctie?
Niet schoppen van oude topics?

Dit topic geeft je de naam van een product wat doet wat jij wilt, verder kun je zelf ook prima zoeken.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.