Toon posts:

harde schijf niet herkend?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje, ik heb een extra harde schijf in mijn computer gezet; ene staat op master, ander op slave.
beide schijven worden door de computer herkend en bij apparaatbeheer wordt vermeld dat ze goed werken. alleen aan de ene wordt geen volume toegekend, ook niet na "invullen". er is als zodanig dus alleen een c:\ schijf en de andere is, ja waar is ie?
kan iemand mij helpen? Thanks!

• Sharkys
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-10-2025
Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 10:01:
Vraagje, ik heb een extra harde schijf in mijn computer gezet; ene staat op master, ander op slave.
beide schijven worden door de computer herkend en bij apparaatbeheer wordt vermeld dat ze goed werken. alleen aan de ene wordt geen volume toegekend, ook niet na "invullen". er is als zodanig dus alleen een c:\ schijf en de andere is, ja waar is ie?
kan iemand mij helpen? Thanks!
Al geprobeerd de schijf te formatteren (de nieuwe)? Dit kan bij schijfbeheer> rechtermuisknop "deze computer" dan "beheren" > kies schijfbeheer.

Wat bedoel je met "invullen"?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt! Nee, het probleem is juist dat ik de nieuwe harde schijf heb gebruikt om windows opnieuw te installeren en de gegevens op de oude schijf wilde bewaren. Inmiddels is via schijfbeheer gelukt om een volume toe te wijzen aan de harde schijf, maar ik kan hem niet openen zonder hem te formatteren en ik moet de gegevens juist behouden. Kan ik de HD ook openen zonder te formatteren? Thanks!

ps "invullen" kun je kiezen onder "volume" bij eigenschappen van de desbetreffende harde schijf ...