Webserver PHP / Perl stresstest-tool

Pagina: 1
Acties:

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:06

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Topicstarter
Voor mijn werkgever ben ik op zoek naar een stresstest tool die eenvoudige php & perl scripts op een webserver aan kan roepen, om zo te bekijken hoe de servers zich houden onder een bepaalde load. De tool moet bij voorkeur freeware/open source zijn, aangezien er op dit moment geen budget is om in een testset suite te investeren.
Op dit moment wordt JMeter gebruikt, maar omdat dit regelmatig problemen geeft met de geheugenallocatie, is er aan mij gevraagd om te gaan kijken of er andere programma's zijn die hetzelfde bieden.

Door het hele woud van tools van fabrikanten is het lastig om de open source tools te zien, en als ik er een heb gevonden, dan blijkt dat vaak de bekende JMeter te zijn.
Vandaar mijn vraag aan m'n mede tweakers: zijn jullie bekend met andere stress test tools welke voldoen aan de wensen, en wat zijn de gebruikerservaringen ermee?

Hier kon uw advertentie staan

Verwijderd

Ken wel deze:
http://www.automatedqa.com/products/testcomplete/index.asp

maar of is voor http tests, of het geschikt is voor jouw doel zou ik zo snel even niet weten,
lees ff de specs van het pakket zou ik zeggen.
TestComplete - Load, Stress and Scalability Testing Support

Als je de scriptjes achter een simpele page zet, zou je dit wel kunnen toepassen denk ik.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2006 10:03 ]

• Nitroglycerine

Nitroglycerine

Topicstarter
Ziet er leuk uit, maar kost 900$. De free trial is te beperkt om gebruikt te worden in de stress test.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 27-07 12:59

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Move van PNS naar CSA.

Heeft imo weinig met PNS te maken ;)

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:07

TeeDee

CQB 241

En de MS application stress test tool? Ik weet niet 100% zeker of deze ook simpelweg php/perl aan kan, maar het lijkt me wel. Het is tenslotte niet meer dan een request wat afgevuurd wordt.

[ Voor 10% gewijzigd door TeeDee op 30-08-2006 10:08 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• Nitroglycerine

Nitroglycerine

Topicstarter
Hij kan embedded perl en php aan, maar scripts aanroepen en feedback krijgen gaat zo te zien niet lukken.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik snap je problemen met JMeter niet; dat is de enige tool die volgens mij kan wat je wilt; is het geen idee om het probleem wat je daarmee hebt op te lossen? Wellicht gewoon wat extra geheugen bijprikken? :) Betere open-source tools van hetzelfde kwaliteitsniveau ga je niet vinden namelijk

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Nitroglycerine

Nitroglycerine

Topicstarter
Ik ben niet zelf de persoon die gaat testen, ik ben een systeembeheerder van 1 van de systemen waarop getest moet worden. Helaas is de testafdeling waarmee we moeten samenwerken erg laks: we weten niets, we zoeken ook niets uit, lever maar aan.
Die hebben dus JMeter, maar daar kunnen ze niet mee overweg, ook al tweak je de instellingen en prik je er tot 2 GB aan geheugen bij.

Pagina: 1