Toon posts:

P5W-DH Deluxe icm E6600 vastloper/freeze

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu sinds kort een heel raar probleem en ik weet niet echt meer waar ik het moet zoeken, als ik een bittorrent client laat draaien s'nachts dan als ik s'ochtends ga kijken dan is heel mijn pc bevroren. hij reageerd nergens meer op en soms doet hij het ook als ik het programma Azureus net heb geopend +- 2-5 minuten , dan reageerd hij nergens niet meer op geen input , muis keyboard en alles bevriesd van de os.

ik ben begonnen met testen van:

- CPU , prime 95 laten draaien een uurtje , en het resultaat was positief

- geheugen, booten met memtest en laten draaien , eveneens positief

- system stress test gerund met een paar proggie om te stressen , geen probleem

- videokaart getest , atitool laten renderen en een ander render freeware proggie tegelijk, 3dmark06 gedraaid 2 keer , allemaal geen probleem

1 ding is wel heel raar met de videokaart , toen ik in ati tool de core omhoog zet kreeg ik meteen een zwart beeld en reageerd hij nergens meer op , ja alleen een reset van de pc...
het programma asus smartdoctor is ook geinstalleerd en als ik daarmee de core en het geheugen verhoog , totaal geen problem behalve dat het programma soms de mhz met 4-8 terug zet omdat hij een error heeft met het aantal verhoogde mhz.

ik heb voor de rest geen problemen met de pc ik doe er echt vanalles op, alleen ik kan geen bittorrent client laten draaien... wel games zoals bf2/doom3/prey/far cry allemaal met de hoogste settings mogelijk, en dan is het ineens geen probleem voor de videokaart om gewoon goed te werken ? dus ik twijfel nou wat precies het probleem is.

hier zijn mijn specs:

Asus P5w Dh Deluxe Intel S775 Atx
Intel Core 2 Duo E6600 2 40ghz 4mb S775 Boxed
Corsair TWIN2X2048-6400PRO 2048 MB, PC6400, 800 MHz, 5 (TWIN2X2048-6400PRO)
Asus Radeon X1900 Xt 512mb X1900xt 2dhtv
Antec Voeding NeoHE Power 550 Watt, Zilver, Met S-ATA Aansluiting, 24-pins (NEO HE550CE)
Samsung DVDWriter SH-W163A Zwart (SH-W163A/BEBN)
Samsung TFT SyncMaster 204B 20.1 Inch, 5 Ms, Geen Speakers, Zilver (LS20BRDTS/EDC)
Antec P180 Zwart, Aluminium, 3 X 120mm (P180 EU)
Maxtor DiamondMax 10 RoHS Compliant 250 GB, 7200 Rpm, 16 MB, Serial ATA II/300 (6V250FO)
Logitech Keyboard G15 Gaming USB, Zwart / Zilver, Qwerty
Logitech Mouse G7 Gaming Bundle USB
Linksys wireless PCI WMP54G
-----------------------------------------------------------------
ik heb al flink wat topics bekeken en het is iig niet:
- BIOS (ik had eerst 0701 toen 08 --->09 --->011 en nu 012)
- combinatie asus mobo antec NeoHE (serienummer is is van een 2 maanden terug)
- videokaart zit goed in het slot met de beveilging gelockt erop + ext power pciexpr connector erop
-----------------------------------------------------------------

Ik zou het eigenlijk niet meer weten , is er nog iets wat ik kan doen of weet iemand misschien wat het is , of in de goede richting sturen.

Alvast heel erg bedankt voor de moeite

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08-2025
Ben geen expert maar lijkt me meer iets met je LAN device te maken hebben.
Misschien dat hij gaat hangen bij teveel connecties?

edited: misschien klopt het ook echt, kijk hier eens: http://forums.whirlpool.n...s-archive.cfm/387894.html

[ Voor 35% gewijzigd door Stalkert op 30-08-2006 09:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het met wireless en alle 2 lan ports (cabled) geprobeerd allemaal gegven ze hetzelfde resultaat
ik heb de linksys kaart uit mijn oude systeem gehaald , ik wou express niet de wireless funtie on board gebruiken. wel in het begin wel maar toen viel echt vaak de connectie weg .. (en ik bedoel echt heel vaak) dus zo doende de linksys kaart overgezet en die werkt uitstekend :)

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2006 10:01 ]

Verwijderd

en met een losse wifi kaart zijn alle problemen weg of freezed ie nog steeds?

Ik gebruik de onboard wifi wel (eens) en bij mij geeft ie geen problemen en een goed bereik.

Verwijderd

Topicstarter
zowel als met de on board wifi als met de linksys addon kaart hetzelfde probleem :(
ik ben heel snel van de wifi on board afgestapt omdat wij brandwerende deuren hebben in huis gevuld met lood ! de linksys geeft uitmuntend bereik aan en met de onboard is het zwak bereik dus die keus was snel gemaakt;)

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2006 11:55 ]

Verwijderd

kijk dan maar eens naar bovengenoemde link.
ALs het probleem alleen met BT gebeurd dan ben je niet de enige, het is een vaker voorkomend probleem.

Verwijderd

Topicstarter
er is toch iets waar ik me een beetje zorgen over maak en dat is niet het bt gebeuren maar :

"toen ik in ati tool de core omhoog zet kreeg ik meteen een zwart beeld en reageerd hij nergens meer op , ja alleen een reset van de pc..."

dit is zeer raar , ik bedoel +1 mhz /// hmmm dat lijkt me toch vrij onschuldig ligt het dan aan atitool ? ik kan me het bijna niet voorstellen icm met de 1900xt en nieuwste versie van catalyst drivers + nieuwste versie atitool

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 09:46:
Ik heb nu sinds kort een heel raar probleem en ik weet niet echt meer waar ik het moet zoeken, als ik een bittorrent client laat draaien s'nachts dan als ik s'ochtends ga kijken dan is heel mijn pc bevroren. hij reageerd nergens meer op en soms doet hij het ook als ik het programma Azureus net heb geopend +- 2-5 minuten , dan reageerd hij nergens niet meer op geen input , muis keyboard en alles bevriesd van de os.
Googlen op "Azureus freeze" levert op dat je niet de enige bent. Misschien eens een ander torrent client proberen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 14:58:
er is toch iets waar ik me een beetje zorgen over maak en dat is niet het bt gebeuren maar :

"toen ik in ati tool de core omhoog zet kreeg ik meteen een zwart beeld en reageerd hij nergens meer op , ja alleen een reset van de pc..."

dit is zeer raar , ik bedoel +1 mhz /// hmmm dat lijkt me toch vrij onschuldig ligt het dan aan atitool ? ik kan me het bijna niet voorstellen icm met de 1900xt en nieuwste versie van catalyst drivers + nieuwste versie atitool
Ok, maar dat lijkt me meer een ati probleem als een probleem met de p5wdh icm e6600?
Er zijn plenty mensen die een 1900xt gebruiken icm de p5wdh en een e6600 (ik heb effe gespiekt op XS en zag er in een p5w topic zo 2 voorbij komen).

Werkte het op je vorige mobo wel goed?
Als het enkel 1 app is die problemen geeft zou ik een andere app zoeken en me er verder niet druk over maken. Meestal is de software stukken brakker als de hardware.

• GoeniGoeGoe
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-02 08:20
Ik denk ook dat het een software probleem is, probeer eens een andere Bittorrent client.

ps.

Ik heb wel eens gehad dat ik azureus van SourceForge gedownload had en dat ik een versie kreeg met spyware erin. Zorg dat je de MD5 hash controleert als je van SF download.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu utorrent geinstalleerd en hij draait als een zonnetje :) zo dat is nu uit de wereld dankjewel voor de tip , installeer een andere client :+ uiteraard |:(

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Als het alleen Azu is heb je dan misschien een verkeerde Java versie ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
***update***

ik ben terug gegaan met het mobo omdat er echt serieuze problemen waren met de sata controller.
met een opbouwende mate kreeg ik telkens meer dat wanneer ik de pc aan zet en dat de hdd's niet meer gedeteceerd worden. dus ik terug gegaan naar de winkel en ik kreeg meteen een nieuw mobo.

op het oude mobo maxtors tool gedraaid met boot cd en meteen bij drive recall ERROR ... quick en advandced test) dezelfde test gedaan in een andere pc , 100 % working beide sata schijven diamondmax 9 + 10. nu het nieuwe mobo erin , well het probeel was weg voor een lange tijd en dezelfde testen weer gedaan , precies hetzelfde weer . en hij gaf nu aan press ctrl alt delete missing hdd .

O nee niet weer die ellende. ik heb het nu weer gehad gisteravond en ik ben het SPUUGbeu nu.

ik ga terug en ik will een ander merk dan asus mobo ik zit zelf te denken aan:

975X Platinum PowerUp Edition

meningen zijn heel erg welkom :)

Verwijderd

Twee keer achter elkaar een mobo die het niet goed doet...? Dat schrikt mij een beetje af aangezien ik vandaag of morgen mijn asus p5b binnenkrijg -.-
Ik heb juist de indruk dat asus mobo's heeel goed zijn.. mischien doe jij iets verkeerd? :p

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 14:02:
Twee keer achter elkaar een mobo die het niet goed doet...? Dat schrikt mij een beetje af aangezien ik vandaag of morgen mijn asus p5b binnenkrijg -.-
Ik heb juist de indruk dat asus mobo's heeel goed zijn.. mischien doe jij iets verkeerd? :p
Die indruk had ik ook tot ik gister met mijn P5W-DH aan de gang ging....

Verwijderd

2keer achter elkaar een zelfde mobo niet goed? En zoveel mensen die geen enkel probleem hebben? Misschien ligt het dan toch aan iets anders?

Je grafische kaart doet raar, schijven vallen uit na verloop van tijd en dat met 2 mobo. Misschien toch de voeding niet lekker? ik roep maar wat.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2006 15:25 ]

Verwijderd

Ik weet dat het niet leuk is als je de kost doet en er zo me sukkelt. Echter er moet toch ergens iets anders mis zijn met de pc. Inderdaad is de eerste stap de voeding, andere onderdelen zoals VGA kaart of ram lijken mij wat minder makkelijk de oorzaak te zijn van je vastlopers. Indien mogelijk test alle andere onderdelen uit op een andere PC.

Verwijderd

Topicstarter
en! ik heb nu ipv de msi een mobo Infinity 975X/G genaamd

en ! en ! ALLE problemen zijn weg, dat is wel heel erg frapant... 2 keer een productie fout ? hum
maar topic kan gelock-ed worden alles is super weer

• Helsie
  • Niet online
Bij mij had cdromland gevonden dat het geheugen wat ik had niet echt lekker werkt met het moederbord. Dat zou ook verklaren waarom steeds een ander bord niet werkt. Dit terwijl het geheugen an sich wel goed was, maar gewoon instabiel was icm het moederbord...

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik heb hetzelfde met torrents.. ik heb ook een e6600 op een p5w deluxe..

Mijn verbinding knalt eruit of hij loopt vast, ik vermoed dat het aan de LAN ligt.. Ik was van plan om weer eens de bios te upgraden, misschien helpt dat..

Anders zal ik het eens proberen met een los netwerkkaartje.. Het ligt niet aan de router dat tie de connections niet meer aan kan ofzo. Want als ineens de verbinding dood is dan kan ik ook niet de netwerkconnector uitschakelen bij netwerkverbindingen. Die loopt dus vast.

Als iemand meer weet dan hoor ik het graag..

/edit/

heb even de nieuwste Marvel Yukon drivers geinstalleerd, nu hopen dat hij stabiel blijft draaien.

Keep ya posted

[ Voor 10% gewijzigd door Arsenius op 14-10-2006 02:11 ]

• Helsie
  • Niet online
Arsenius schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 02:03:
Ik heb hetzelfde met torrents.. ik heb ook een e6600 op een p5w deluxe..

Mijn verbinding knalt eruit of hij loopt vast, ik vermoed dat het aan de LAN ligt.. Ik was van plan om weer eens de bios te upgraden, misschien helpt dat..

Anders zal ik het eens proberen met een los netwerkkaartje.. Het ligt niet aan de router dat tie de connections niet meer aan kan ofzo. Want als ineens de verbinding dood is dan kan ik ook niet de netwerkconnector uitschakelen bij netwerkverbindingen. Die loopt dus vast.

Als iemand meer weet dan hoor ik het graag..

/edit/

heb even de nieuwste Marvel Yukon drivers geinstalleerd, nu hopen dat hij stabiel blijft draaien.

Keep ya posted
Die nieuwe driver gebruik ik ook. Geen problemen mee gehad. Ik haal mijn tips van http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=110193
Pagina: 1