Ik heb nu sinds kort een heel raar probleem en ik weet niet echt meer waar ik het moet zoeken, als ik een bittorrent client laat draaien s'nachts dan als ik s'ochtends ga kijken dan is heel mijn pc bevroren. hij reageerd nergens meer op en soms doet hij het ook als ik het programma Azureus net heb geopend +- 2-5 minuten , dan reageerd hij nergens niet meer op geen input , muis keyboard en alles bevriesd van de os.
ik ben begonnen met testen van:
- CPU , prime 95 laten draaien een uurtje , en het resultaat was positief
- geheugen, booten met memtest en laten draaien , eveneens positief
- system stress test gerund met een paar proggie om te stressen , geen probleem
- videokaart getest , atitool laten renderen en een ander render freeware proggie tegelijk, 3dmark06 gedraaid 2 keer , allemaal geen probleem
1 ding is wel heel raar met de videokaart , toen ik in ati tool de core omhoog zet kreeg ik meteen een zwart beeld en reageerd hij nergens meer op , ja alleen een reset van de pc...
het programma asus smartdoctor is ook geinstalleerd en als ik daarmee de core en het geheugen verhoog , totaal geen problem behalve dat het programma soms de mhz met 4-8 terug zet omdat hij een error heeft met het aantal verhoogde mhz.
ik heb voor de rest geen problemen met de pc ik doe er echt vanalles op, alleen ik kan geen bittorrent client laten draaien... wel games zoals bf2/doom3/prey/far cry allemaal met de hoogste settings mogelijk, en dan is het ineens geen probleem voor de videokaart om gewoon goed te werken ? dus ik twijfel nou wat precies het probleem is.
hier zijn mijn specs:
Asus P5w Dh Deluxe Intel S775 Atx
Intel Core 2 Duo E6600 2 40ghz 4mb S775 Boxed
Corsair TWIN2X2048-6400PRO 2048 MB, PC6400, 800 MHz, 5 (TWIN2X2048-6400PRO)
Asus Radeon X1900 Xt 512mb X1900xt 2dhtv
Antec Voeding NeoHE Power 550 Watt, Zilver, Met S-ATA Aansluiting, 24-pins (NEO HE550CE)
Samsung DVDWriter SH-W163A Zwart (SH-W163A/BEBN)
Samsung TFT SyncMaster 204B 20.1 Inch, 5 Ms, Geen Speakers, Zilver (LS20BRDTS/EDC)
Antec P180 Zwart, Aluminium, 3 X 120mm (P180 EU)
Maxtor DiamondMax 10 RoHS Compliant 250 GB, 7200 Rpm, 16 MB, Serial ATA II/300 (6V250FO)
Logitech Keyboard G15 Gaming USB, Zwart / Zilver, Qwerty
Logitech Mouse G7 Gaming Bundle USB
Linksys wireless PCI WMP54G
-----------------------------------------------------------------
ik heb al flink wat topics bekeken en het is iig niet:
- BIOS (ik had eerst 0701 toen 08 --->09 --->011 en nu 012)
- combinatie asus mobo antec NeoHE (serienummer is is van een 2 maanden terug)
- videokaart zit goed in het slot met de beveilging gelockt erop + ext power pciexpr connector erop
Ik zou het eigenlijk niet meer weten , is er nog iets wat ik kan doen of weet iemand misschien wat het is , of in de goede richting sturen.
Alvast heel erg bedankt voor de moeite
ik ben begonnen met testen van:
- CPU , prime 95 laten draaien een uurtje , en het resultaat was positief
- geheugen, booten met memtest en laten draaien , eveneens positief
- system stress test gerund met een paar proggie om te stressen , geen probleem
- videokaart getest , atitool laten renderen en een ander render freeware proggie tegelijk, 3dmark06 gedraaid 2 keer , allemaal geen probleem
1 ding is wel heel raar met de videokaart , toen ik in ati tool de core omhoog zet kreeg ik meteen een zwart beeld en reageerd hij nergens meer op , ja alleen een reset van de pc...
het programma asus smartdoctor is ook geinstalleerd en als ik daarmee de core en het geheugen verhoog , totaal geen problem behalve dat het programma soms de mhz met 4-8 terug zet omdat hij een error heeft met het aantal verhoogde mhz.
ik heb voor de rest geen problemen met de pc ik doe er echt vanalles op, alleen ik kan geen bittorrent client laten draaien... wel games zoals bf2/doom3/prey/far cry allemaal met de hoogste settings mogelijk, en dan is het ineens geen probleem voor de videokaart om gewoon goed te werken ? dus ik twijfel nou wat precies het probleem is.
hier zijn mijn specs:
Asus P5w Dh Deluxe Intel S775 Atx
Intel Core 2 Duo E6600 2 40ghz 4mb S775 Boxed
Corsair TWIN2X2048-6400PRO 2048 MB, PC6400, 800 MHz, 5 (TWIN2X2048-6400PRO)
Asus Radeon X1900 Xt 512mb X1900xt 2dhtv
Antec Voeding NeoHE Power 550 Watt, Zilver, Met S-ATA Aansluiting, 24-pins (NEO HE550CE)
Samsung DVDWriter SH-W163A Zwart (SH-W163A/BEBN)
Samsung TFT SyncMaster 204B 20.1 Inch, 5 Ms, Geen Speakers, Zilver (LS20BRDTS/EDC)
Antec P180 Zwart, Aluminium, 3 X 120mm (P180 EU)
Maxtor DiamondMax 10 RoHS Compliant 250 GB, 7200 Rpm, 16 MB, Serial ATA II/300 (6V250FO)
Logitech Keyboard G15 Gaming USB, Zwart / Zilver, Qwerty
Logitech Mouse G7 Gaming Bundle USB
Linksys wireless PCI WMP54G
ik heb al flink wat topics bekeken en het is iig niet:
- BIOS (ik had eerst 0701 toen 08 --->09 --->011 en nu 012)
- combinatie asus mobo antec NeoHE (serienummer is is van een 2 maanden terug)
- videokaart zit goed in het slot met de beveilging gelockt erop + ext power pciexpr connector erop
Ik zou het eigenlijk niet meer weten , is er nog iets wat ik kan doen of weet iemand misschien wat het is , of in de goede richting sturen.
Alvast heel erg bedankt voor de moeite