Toon posts:

[XP x64] Slechte prestaties GTX7900

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben op het moment heel erg aan het twijfelen of ik de 32 bits of 64 bits versie aan wil schaffen van Windows XP. Heb daartoe de trial versie gedownload van Windows XP Professional 64 bits. Alles draait (behalve mijn webcam) maar bij zeer zware grafische applicaties (games) presteert het systeem beneden mijn verwachtingen. Bij een zeer zware belasting gaat, na het afsluiten van het spel, mijn scherm uit en aan en is het verder werken niet te doen. Ik moet dan opnieuw opstarten. Soms loopt het systeem zelfs helemaal vast en start vanzelf opnieuw op. Temperatuur van processor en grafische kaart is volgens mij niet te hoog. Mijn vragen zijn:

- kan deze ontabiele situatie te maken hebben met het feit dat een trial versie niet de uiteindelijke release versie is (een soort beta versie) en daardoor dus niet helemaal stabiel draait?

- drivers en spellen draaien nog op 32 bits. Zorgt de emulatie van 64 naar 32 bits voor een vertraging?

- zou windows xp 32 bits stabieler draaien? Wat is jullie ervaring daarin?

- mijn 3dMark 2006 score komt nauwelijks aan de 5000 punten. Is dat niet een beetje aan de lage kant (voor configuratie, zie hieronder)?

Hier mijn configuratie:

Intel Core 2 Duo 6600
2 Gb. intern geheugen
Asus EN7900GTX
Western Digital Raptor 150 Gb.

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-03 16:34

JohnD

Bernd

Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 09:15:

- kan deze ontabiele situatie te maken hebben met het feit dat een trial versie niet de uiteindelijke release versie is (een soort beta versie) en daardoor dus niet helemaal stabiel draait?
dit lijkt me sterk. trials zijn er zodat mensen het programma of OS kopen en dat gaat niet werken als mensen tegen teveel bugs aanlopen

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

• Depress
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-03 11:53
IK heb zelf een AMD 64 processor. Bij mij gaat het allemaal heel soepel, sneller vaker als op een x86 systeem.

Misschien verkeerde drivers?

Verwijderd

Topicstarter
SunStorms_sletje schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 10:48:
[...]

dit lijkt me sterk. trials zijn er zodat mensen het programma of OS kopen en dat gaat niet werken als mensen tegen teveel bugs aanlopen
Er staat wel rechtsonder in het scherm: Build 3790 (Service Pack 1). Die build, wil dat dan niet zeggen dat dat niet de final versie is?
Depress schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 10:53:
IK heb zelf een AMD 64 processor. Bij mij gaat het allemaal heel soepel, sneller vaker als op een x86 systeem.

Misschien verkeerde drivers?
Heb voor alle onderdelen de nieuwste drivers gedownload en de nieuwste bios update staat er ook op (Asus P5B). Home edition ondersteunt toch ook twee cores? Dit is weliswaar geen 64 bits operating systeem maar dan kan ik professional (32 bits) in ieder geval al wegstrepen ;-)