Toon posts:

[NFS:MW] Voldoet mijn systeem niet aan de eisen?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
NeedForSpeed.Most.Wanted -> Waarom kan mijn systeem dit niet aan ?

Beste mensen,

Ik heb de volgende specs :

Intel Celeron 1.5 Ghz
512 MB Intern geheugen
128MB Videokaart geheugen

De minimale eisen van NFSMW zijn :
Processor met 1.4 Ghz of hoger
256 MB Intern geheugen
64 MB Videokaart geheugen

Nu kan ik het spel wel spelen alleen gaat het hoofdmenu al heel erg langzaam.
Ik heb alle instellingen op het minimale gezet of uitgezet.

Verder is mijn XP Installatie net 1 week oud, met absoluut geen krachtige programma's die op de achtergrond draaien. Norton Autoprotect en SpySweeper schakel ik ook altijd uit als ik ga gamen.

Wat zou het probleem kunnen zijn ?

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:01

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 08:58:
NeedForSpeed.Most.Wanted -> Waarom kan mijn systeem dit niet aan ?

Beste mensen,

Ik heb de volgende specs :

Intel Celeron 1.5 Ghz

De minimale eisen van NFSMW zijn :
Processor met 1.4 Ghz of hoger

Je hebt een processor van minimaal 1.4 Ghz nodig ;)

• keesheid
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-11 08:36
Ik denk dat de processor niet krachtig genoeg is. Is het een losse videokaart of geshared?

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-11 20:45

DefLite

Why so serious?

geen drivers geinstalleerd?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Wat voor videokaart heb je? ("een 128MB kaart" is niet genoeg informatie)
Zijn de laatste videodrivers wel geinstalleerd?
Op welke resolutie met welke detail levels draai je? (hoe hoger die settings, hoe trager het wordt)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Een Celeron is sowieso al een gecastreerde versie van de P4, en als die 512MB geheugen SDRAM is schiet het nog niet echt. Dat is immers behoorlijk wat trager dan DDR en volgens mij haalde de P4/Celeron afgeleiden een sterke performancewinst bij de overstap naar DDR. Dat een vidoekaart 128MB geheugen heeft zegt ook niet zoveel, een trage GeForce 4 MX-420 blijft met 128MB geheugen ook een trage kaart. :)

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-11 20:27

Ravefiend

Carpe diem!

Dit gaat inderdaad nooit lukken denk ik zo. Ikzelf vond het spel al traag op mijn vorige configuratie, zijnde P4 2,4GHz (northwood) + Gainward GeForce4 Ti 4200 128MB Golden Sample ....... :+

Verwijderd

met NFS most wanted heb ik zelf gemerkt dat processorkracht toch echt belangrijk is in dit spel.
Zelfs toen ik overging van een single core naar dual core is het spel gelijk 10 keer beter gaan lopen.

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:01

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

AtleX schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 09:08:
Een Celeron is sowieso al een gecastreerde versie van de P4, en als die 512MB geheugen SDRAM is schiet het nog niet echt. Dat is immers behoorlijk wat trager dan DDR en volgens mij haalde de P4/Celeron afgeleiden een sterke performancewinst bij de overstap naar DDR. Dat een vidoekaart 128MB geheugen heeft zegt ook niet zoveel, een trage GeForce 4 MX-420 blijft met 128MB geheugen ook een trage kaart. :)
Dat is in een meer informerende vorm idd wat ik bedoelde ;)

Ik speelt het op een 1,9 Centrino.. en met alles op full/high/ultra en 1600*1200 loopt het vloeiend. Ik denk dat TS moet investeren in zijn pc.

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-12 15:17

EMP

Krulloos!

Nu kan ik het spel wel spelen alleen gaat het hoofdmenu al heel erg langzaam.

Het probleem ligt voornamelijk in het feit dat je waarschijnlijk niet weet dat de minimum systeemeisen betekenen dat het spel uberhaupt werkt (opstart / speelt), en niet betekent dat het goed loopt.

Bij de meeste spellen staan daarom ook recommended system requirements. Daarop loopt het vaak wel vloeiend.

Zoals eerder gezegd: upgraden is de enige optie.

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• Dijkstra30
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-10 11:04
Ik denk dat die processor niet te langzaam is, ik heb het bij mijn neefje lopen op een amd duron 1200, ook met 512 mb, en een 128mb videokaart. De videokaart is wel een Gforce ti4200, voor die tijd best een snelle jongen. De meeste settings op low staan, maar het draait wel goed, en mijn neefje is der blij mee.

i920 D0, UD3R, OCZ1600vlgk

Verwijderd

Hier werkt het spel ook niet goed. Als ik grote races ga spelen valt het spel spontaan uit.

Specs:
Intel P4 2.6GHz met Zalman 7000B cooler
1024MB RAM DDR-SDRAM 333MHz (PC2700)
ATI Radeon 9000 Pro 128MB

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 10:02:
Hier werkt het spel ook niet goed. Als ik grote races ga spelen valt het spel spontaan uit.

Specs:
Intel P4 2.6GHz met Zalman 7000B cooler
1024MB RAM DDR-SDRAM 333MHz (PC2700)
ATI Radeon 9000 Pro 128MB
Jah das weer een totaal andere zaak.
Kijk eerst de FAQ eens door naar wat je er aan kan doen.
Als dat niet helpt, open je daar voor maar een eigen topic. (anders heet het topic kaping, omdat je je vraag dumpt in een topic van een ander)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in het bezit van de volgende video kaart :

Intel® Graphics Media Accelerator 900

Nog even ter info, natuurlijk verwacht ik niet dat het spel vloeiend loopt.
Maar zelfs met de minimale eisen verwacht ik toch wel dat het speelbaar is.

Vooral het menu is langzaam, EA Trax etc. is uitgeschakelt.
Het spel spelen opzich gaat goed, totdat ik in een stad kom waar hoge gebouwen of tunnels zijn.

Zou het veel uitmaken als ik er 1GB Intern Geheugen in zou prikken ?

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05:48
Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 10:13:

Het spel spelen opzich gaat goed, totdat ik in een stad kom waar hoge gebouwen of tunnels zijn.

Met die videokaart gaat het iig nooit lukken, dus die zul je zowieso moeten upgraden.

PSN: DutchTrickle PVoutput

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:53

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Worden bij de minimale eisen ook niet voorbeeld VGA kaarten genoemd, want zoals reeds gezegd 128MB op een VGA kaart zegt absoluut niets. Er zijn kaarten welke gebruik maken van dezelfde GPU maar eene kaart heeft 256MB en de andere kaart heeft 128MB, waarbij de kaart met 128MB sneller is doordat kaarten met minder geheugen vaak sneller geclocked worden. Het grote effect heeft minder effect. Deze Intel kaart of is het een onboard chip zijn volgens mij vrij standaard GPU's.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Op geen enkel moment zou ik ervoor kiezen om op jouw PC een spel te spelen wat "net iets minder" aan specs nodig heeft. Zoals anderen al zeggen; een Celeron is het eerste probleem en al helemaal als 'ie maar 0.1GHz sneller is dan de minimum-specs. Verder wil je met die Intel-VGA helemaal geen spellen spelen; of het wordt een dia-show of je mist een aanzienlijke hoeveelheid details (zoals schaduwen of reflecties).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Een Intel GMA900 is een Shared Memory "kaart" (hij is onboard), oftewel: die gebruikt het intern geheugen van je PC, wat voor enorme vertraging zorgt.
Daarnaast vertrouwt die ook heel erg op de CPU voor een deel van het rekenwerk, wat ook weer ten koste gaat van de performance.

Verder valt je CPU qua performance *onder* het minimum.
met 1.4Ghz rekent men in de regel een Pentium4 of een AMD Athlon.
Die Celeron draait qua prestaties ongeveer gelijk aan een P4 op ongeveer 1200Mhz.
Dat komt omdattie "gecastreerd" is zoals eerder gemeld. Hij heeft minder cache geheugen en de archtectuur van die CPU vertrouwt juist op de aanwezigheid van veel cache.

1GB geheugen plaatsen heeft nu nog geen nut iig. Je kan beter voor een andere videokaart gaan.
Voor een euro of 120~150 heb je al een hele mooie kaart (bijvoorbeeld een GeForce 6600GT)
Zelfs voor een euro of 50 koop je al iets wat een upgrade is over je GMA900tje, bijvoorbeeld een Geforce 6200 of een GeForceFX5200 (uiteraard wel een 128bit model, die komt in de richting van een GeForce4Ti)

[ Voor 6% gewijzigd door McKaamos op 30-08-2006 10:31 ]

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:56
Titelfix ;)

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-12 12:55
Ik heb van de TS nog niet gehoord of hij nou een desktop of een laptop computer heeft. Als hij namelijk een laptop heeft, is die Celeron 1,5 gelijk een Celeron M 1,5 welke te vergelijken is met een P4 op zeg 2,4GHz (dit omdat de Celeron M, eigenlijk eerste generatie Pentium M zijn) -> Dothan met 1MB cache is dus eigenlijk een Banias core op 90nm zonder speedstep) Is het een desktop PC, dan is het geen Celeron, maar een Celeron D want de GMA 900 zit in de 915 chipset serie en die is er alleen voor socket 775.

Verder, als het een laptop is, is het natuurlijk ook onmogelijk om die videokaart up te graden.

Graag wat meer informatie van de topicstarter :)

Verwijderd

Topicstarter
p43000 schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 10:54:
[...]

Ik heb van de TS nog niet gehoord of hij nou een desktop of een laptop computer heeft. Als hij namelijk een laptop heeft, is die Celeron 1,5 gelijk een Celeron M 1,5 welke te vergelijken is met een P4 op zeg 2,4GHz (dit omdat de Celeron M, eigenlijk eerste generatie Pentium M zijn) -> Dothan met 1MB cache is dus eigenlijk een Banias core op 90nm zonder speedstep) Is het een desktop PC, dan is het geen Celeron, maar een Celeron D want de GMA 900 zit in de 915 chipset serie en die is er alleen voor socket 775.

Verder, als het een laptop is, is het natuurlijk ook onmogelijk om die videokaart up te graden.

Graag wat meer informatie van de topicstarter :)
Het is idd een laptop :X
Dus idd, een nieuwe videokaart gaat niet werken :'(

Ik heb ook nog een desktop PC die het makkelijk aan kan, alleen vond ik het wel leuk als ik het ook op de laptop zou kunnen spelen.

Verwijderd

Topicstarter
Nog wat meer info over mijn Chipset

The Mobile Intel® 910GML Express chipset is optimized for the Intel® Celeron® M processor. The Mobile Intel® 910GML Express chipset supports up to 2 GB of single channel DDR 333 MHz or dual channel DDR2 400 MHz system memory at lower power, and PCI Express* bus architecture for the latest industry peripherals like ExpressCard*. A common mobility board can be designed with the Mobile Intel® 915GM Express chipset and Mobile Intel® 910GML Express chipset to facilitate a scalable mobile platform.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 11:23:
Nog wat meer info over mijn Chipset

The Mobile Intel® 910GML Express chipset is optimized for the Intel® Celeron® M processor. The Mobile Intel® 910GML Express chipset supports up to 2 GB of single channel DDR 333 MHz or dual channel DDR2 400 MHz system memory at lower power, and PCI Express* bus architecture for the latest industry peripherals like ExpressCard*. A common mobility board can be designed with the Mobile Intel® 915GM Express chipset and Mobile Intel® 910GML Express chipset to facilitate a scalable mobile platform.
Oftewel; hij eet dus RAM-geheugen weg om de graphics te kunnen weergeven. Niet doen dus; jammer maar je laptop zal NFS:MW niet draaien.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 11:30:
[...]

Oftewel; hij eet dus RAM-geheugen weg om de graphics te kunnen weergeven. Niet doen dus; jammer maar je laptop zal NFS:MW niet draaien.
Meer RAM geheugen inbouwen geen oplossing ?

• RoTro
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
nee, het zal wel een beetje helpen en wat meer geheugen is voor elke applicatie fijn,
maar je videokaart en je processor zijn gewoon te langzaam

Verwijderd

Topicstarter
Rotro schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 11:40:
nee, het zal wel een beetje helpen en wat meer geheugen is voor elke applicatie fijn,
maar je videokaart en je processor zijn gewoon te langzaam
Niks aan te doen dan :)
Ik kan het spel wel redelijk spelen hoor, alleen gaat hij wat trager bij omgevingen in het spel waar wat meer graphics in zitten.

Kan iemand me trouwens ook vertellen wat voor soort geheugen repen er in een laptop zitten. Ik neem aan dat het niet dezelfde repen zijn die in een desktop zitten ?

Verwijderd

Topicstarter
SO-DIMM Dacht ik ?

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

SO-DIMM jah.
Afhankelijk van de chipset kan dat SDRAM, DDR en DDR2 zijn, die allemaal weer een ander aantal connectorpuntjes hebben.
Ik gok dat jij DDR hebt iig.

Verwijderd

Topicstarter
McKaamos schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 13:08:
[...]

SO-DIMM jah.
Afhankelijk van de chipset kan dat SDRAM, DDR en DDR2 zijn, die allemaal weer een ander aantal connectorpuntjes hebben.
Ik gok dat jij DDR hebt iig.
Dat dacht ik ook uit mn hoofd, bedankt !
Pagina: 1