Toon posts:

ne2000 probs

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit weekend van iemand twee Novell ne2000 netwerkkaartjes gehad. Heb ze dus in twee pcs gestopt. Windows herkende ze gelijk. Netwerkinstellingen ingesteld, maar ik zie op beide geen andere pc :(
De vorige gebruiker gebruikte utp en ik coax. De kabel is goed (al getest). Kan het zijn dat de netwerkkaart geconfigureerd moet worden? Er zitten geen jumpers op, dus het zal wel softwarematig moeten. Heb al op de site van Novell gekeken, maar nergens iets van een proggie te downen. Wie weet meer ??

Verwijderd

Even wat domme oplossingen:
TCP/IP instellingen goed ??
Gebruik je terminators ??

Nog een dome vraag:
Kan je pingen??

Goed nu de verdere oplossingen.
Voor sommige netwerkkaarten zijn er progjes om een intern bios in te stellen. Deze staat of op autodetect of op UTP. In beide gevallen moet je hem op BNC zetten.

Voor de rest, zitten de netwerkkaarten op een redelijk 'natuurlijke' IRQ (10,11), zeker als het ISA is kan dit weleens een probleem zijn als de kaart op een ander IRQ zit.

Geen IRQ conflicten?

Verwijderd

Topicstarter
Yep:

TCP/IP is goed. Terminators zitten erop.
En ook geen IRQ-conflicten.
(De netwerkkaarten zijn trouwens niet kaputt.)

Andere pcs pingen werkt niet.

Ik denk dus dat de interne bios van de kaart op UTP staat.

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Dit probleem had ik ook met 1 van de 2 kaartjes, de computers konden elkaar niet vinden.
Wat bleek, de kaart had zelf ook een IRQ en Windows gaf hem er ook nog 1.
Ze waren niet het zelfde, dus dat werkte nooit.
Nadat ik er 8er kwam, en correct had ingestelt deden ze het :)

De ne2000, ISA, COAX kaarten waren van het merk: Artisoft.

Mzzl Diamon

And The Only One

• Jedi Lord
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-05 16:03
Het kan ook nog aan de coax liggen, ook al denk je dat die perfect is, test die ff ergens anders als je kan.

Maar daarom werk Jedi Lord aleen met goeie spullen 3com :9 en zeker geen coax lekker UTP 100 Mbit

May the Force be with You instead of Bill

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:49

Crusader

Arc Nature

Als je de echte Novell kaarten hebt, dan zitten daar zekerz jumpers op.
Maar aangezien nog maar heel weinig mensen nog van die kaarten hebben (tis maar ISA) denk ik dat je het hebt over een kloontje, en dan waarschijnlijk nog PCI ook.
Ik denk dat je het moeten zoeken in de configuratie van die kaart, forceren op Coax.
Via eigenschappen van netwerk -> eigenschappen netwerkkaart even kijken of je op een tabje Advanced de media type kunt instellen.

Iemand 2 antieke Novell NE2000 ISA kaarten kopen? hehehe...

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:49

Crusader

Arc Nature

Ik herinner mij een soortgelijk probleem. Was het niet zo dat de drivers van dat kaartje onder DOS een bepaald IRQ toewezen en vervolgens wijst Windows zelf er ook nog eens een afwijkend IRQ aan toe?
Dus sjek ff de config.sys en autoexec.bat of daar misschien verwijzingen in staan naar drivers voor dat kaartje...

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

de NE2000 kaart die ik heb krijgt standard IRQ 3 toegewezen
dat is zelfde IRQ als COM2
je merkt er in Windows niks van, lijkt gewoon allemaal te werken, maar je kan niet pingen enz.
Als je dan de diagnostics start onder DOS (heb ik op diskette erbij gehad) dan kan je testen of je kaart het wel doet
Mijn kaart krijg ik op dit moment dus niet aan de gang :(

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Pagina: 1