3pin splitter?

Pagina: 1
Acties:

• silverfaustx
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
ik wil dus 2 casefans op één 3pins plug stoppen (omdat ik er maar 2 heb voor casefans en wil er 3 in de case), maar is dit wel verstandig als ik ze allemaal op 5v wil doen ipv 12v (zodat ze minder geluid maken)

EDIT

of is n Zalman Multi-connector beter ? en kan die ook op 5v?

[ Voor 47% gewijzigd door silverfaustx op 30-08-2006 02:30 ]

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Je wil ze dus op je moederbord-fan-header zetten? Nou dat kun je vergeten dat gaat niet werken waarschijnlijk. Moederbord-fan-headers zijn niet gemaakt voor meer dan 1 fan (in het algemeen). Wat je het beste kunt doen is de fan's aansluiten op een power-molex-stekker :)

En een ander punt: uit een fan-header komt geen 5 volt. Alleen 12 Volt, een Ground en een Pulse Signaal :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• silverfaustx
  • Niet online
nou die 3pin splliter staat in de pricewatch n "fan Y splitter" als ik het goed heb
Connects 2x fan to a fan 3pin power
- 1x Fan 3pin Female to 2x Fan 3pin Male

die 12v van de 3pin kun je met gemak 5v maken met die adapter die bij de zalman casefans komen
zo draaien ze trager en maken dus minder lawaai

die 3pin> molex ding is die multi connector, denk dat het beste is ipv 2 x op een 3pin? :>

[ Voor 27% gewijzigd door silverfaustx op 30-08-2006 03:12 ]

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Atlas schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 02:35:
Je wil ze dus op je moederbord-fan-header zetten? Nou dat kun je vergeten dat gaat niet werken waarschijnlijk. Moederbord-fan-headers zijn niet gemaakt voor meer dan 1 fan (in het algemeen). Wat je het beste kunt doen is de fan's aansluiten op een power-molex-stekker :)

En een ander punt: uit een fan-header komt geen 5 volt. Alleen 12 Volt, een Ground en een Pulse Signaal :)
Nou dat kan wel degelijk...Heb zelf een dergelijke setup die ik al voor geruime tijd gebruik. Als je maar geen Delta's op je moederbord gaat aansluiten, dan zap fry je zo je mobo.

De zalman is ook een goede optie, je zal dan alleen handmatig fan speeds moeten aanpassen, terwijl als je op je mobo iets van Qfan hebt, dat automatisch zal gaan.

Voor de kabel, check bv hier > http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=TLZS02

Instagram / YouTube

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

silverfaustx schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 03:06:

die 12v van de 3pin kun je met gemak 5v maken met die adapter die bij de zalman casefans komen
zo draaien ze trager en maken dus minder lawaai
Hij bedoelt de headers op je mobo schat :)

Gabriël AM5

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik zou toch eens eerst in de handleiding van je moederbord lezen hoeveel W je op de header mag zetten en dan controleren op je fans hoeveel ze verbruiken. Je zou de eerste niet zijn die z'n fan header de eeuwige elektronicavelden instuurt.

• silverfaustx
  • Niet online
EDIT

k heb het nu zo in de kast :

voeding > 4pin molex > molex naar 3 pin adapter > 5v converter plug > casefan

nu 2x Zalman ZM-F1 80mm achterin en 1x voorin, alle 3 van 12v naar 5v gezet voor de stilte

eindresultaat =

1 stille psu (weet nie hoeveel rpm), 3 stille case fans (1900 rpm) en 1 stile cpufan (2200rpm, die ik nog stiller kan zetten met de fanmate)

cpu temp 41c mobo temp 24c

amd athlon xp 3000+ (barton)
asus a7n8x-deluxe (rev 2.0)
seasonic 430
zalman 7000b alcu (met artic silver 5)
3x zalman zm-f1
2x maxtor hdd's 80+250gb
alles werkt nu perfect en STIL :z

thread kan wel slotje op O-)

[ Voor 169% gewijzigd door silverfaustx op 30-08-2006 21:04 ]

Pagina: 1