Toon posts:

pc kan netwerkkaart niet meer vinden

Pagina: 1
Acties:
  • 71 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal,

ik heb een tijd geleden een nieuw modem/router geinstalleerd, (een linxus wireless gateway).
toen deed die het niet omdat mijn netwerkkaart uitgeschakeld stond, rechtermuisknop inschakelen was genoeg.
Nu heb ik men schijven geformatteerd en windows xp pro ipv home er op gezet. Alleen doet het internet het nu niet. Als ik naar apparaatbeheer ga, dan staat er alleen de 1394 kaart, men andere netwerkkaart is weg, daarom gebeurt er niets als ik de ethernet kabel er in doe. Wat kan ik hier aan doen?

Bij voorbaat dank,
Viczen2

• SwordMaster
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-01 23:42

SwordMaster

Melee Island TM

Staat in apparaatbeheer de netwerkkaart wel ingeschakeld?

Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.

Verwijderd

Topicstarter
netwerkkaart staat er helemaal niet in

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Welk moederbord heb je? Grote kans dat je de drivers voor de netwerkkaart nog moet installeren en de netwerkkaart onder de onbekende apparaten staat.

CD van je moederbord erin doen, drivers installen en hoppa :)

Instagram / YouTube

• marster81
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-04 09:26

marster81

to be or not to be

Staat de nic ook niet bij overige apparaten? Probeer anders eens bij "actie" -> "zoeken naar gewijzigde apparaten".

Wat heb je trouwens zelf al allemaal gedaan?

toch wel?

Verwijderd

marster81 schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 23:29:
inderdaad, wat voor netwerkkaart en wat voor hardware zou ook wel handig zijn.

betreft dit trouwens wel een legaal exemplaar van XP Pro? GoT en illegale software gaan niet samen.

Verwijderd

Topicstarter
marster81 schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 23:29:
Staat de nic ook niet bij overige apparaten? Probeer anders eens bij "actie" -> "zoeken naar gewijzigde apparaten".

zover was ik nog wel gekomen,
bij overige apperaten stond ethernet ofzo, die heb ik verwijdererd, pc opnieuw opgestart en nu is hij weg, voor de rest staat er niets

• SwordMaster

SwordMaster

Melee Island TM

Wellicht toch handig om de raad van de eerdere replies op te volgen.

edit: Een netwerkkaart is een Ethernet kaart, die was dus niet geinstalleerd.

1. uitzoeken wat voor moederbord je hebt.
2. naar de site gaan van de leverancier ervan, en de moederbord drivers downloaden (speciaal die van de netwerk(lan) kaart).
3. eventuele andere drivers bij die moederbord ook installeren.

[ Voor 12% gewijzigd door SwordMaster op 29-08-2006 23:39 ]

Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.

• Whiskey103
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-05-2023
@Fridgeman..

betreft dit trouwens wel een legaal exemplaar van XP Pro? GoT en illegale software gaan niet samen.

Doet dit terzake?
Ik zie bij u geen rode text onder je naam,,,zelf een mod zou dit niet aankaarten.

ontopic

Misschien even netwerkkaartje in ander pci slot drukken.
Kan wel simpel irq probleempje zijn..tis het proberen waard

ROM: Android Revolution HD www.androidrevolution.nl

• SwordMaster

SwordMaster

Melee Island TM

Zou inderdaad handig zijn om wat specificaties van je systeem te geven.

Ik ging ervan uit dat je een netwerkkaart op moederbord hebt zitten, maar je zou inderdaad ook nog een aparte netwerkkaart kunnen hebben.

In dat geval, toch even kijken welk merk en type en die drivers downloaden.

Verwijderd

Topicstarter
k bedankt en weltrusten ik kijk morgen verder

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-04 18:13
Wouter Bakker schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 23:39:
@Fridgeman..

Doet dit terzake?
Ik zie bij u geen rode text onder je naam,,,zelf een mod zou dit niet aankaarten.
uiteraard doet dit ter zake, het zou zelfs goed kunnen dat een illegale versie dit probleem heeft
een gekraakte versie heeft sowieso een groter risico op bugs

PSN: djmurcielago

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-03 08:45
ook de "gekraakte" versie's kunnen ge-update worden in beperkte mate --> ryanvm & autopatcher ;-),

on topic

meestal zijn het wel realtec kaartjes die in een pc zitten, dus je zou dat kunnen proberen te installeren,

werkt dit niet, kan je natuurlijk nog altijd even everest of aida32 op een cd's zetten fzo en ff opd ie pc zetten (netwerk-kaart type wordt dan gedeteceerd... en ken je van dat merk ff de drivers download & installeren ;-))

Verwijderd

Wouter Bakker schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 23:39:
Doet dit terzake?

Als ik een mod was, had ik de TS al een tik op de vingers gegeven wegens een incomplete post, en zoals Murcielago ook al vermeldde, een gekopieerde of gekraakte versie kan meer problemen opleveren dan een legale.

Rest mij nog de TS te verwelkomen op GoT en dringend te verzoeken de FAQ's te lezen.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-04 10:01

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Tja, als ik een mod was zou ik het topic sluiten, met de mededeling dat het installeren van een correcte driver waarschijnlijk voldoende is om het e.e.a. weer te laten werken.

Daarnaast zou ik willen melden dat het vrij weinig uitmaakt of je een legale of illegale versie van je OS hebt. Een driver installeren moet bij beide. Dat GoT niet samengaat met illegale software is waar: Maar dan betreft het wel de eventuele vragen over waar je het kan downloaden, en/of waar je serials / cracks hiervoor kan vinden.
Wat een gebruiker op zijn PC heeft staan is verder niet interessant voor GoT.

En als laatste zou ik een slot zetten op dit topic.

Maar goed, als ik een mod was ja.... tja :)

Oh, wacht even :*)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.