DP965LT temperatuur sensoren

Pagina: 1
Acties:

• Zjosh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 13:04
hallo

Ik heb het volgende met dit moederbord, ik heb alles netjes geinstaleerd, volgens het boekje. En nu probeer ik het programma wat intel mee levert er op te zetten: Intel Desktop Utilities. Omdat ik daar mee de temperaturen van van alles uit kan lezen, en hoopelijk ook de fans kan regelen. Allen als ik dit probeer lukt het niet, er komt een error met daar in dat hij een driver niet kan instaleren ofzo. Weet iemand wat dit voor geks is?

Specs:
Intel Core 2 duo e6400
Intel DP965LT moederbord
Corsair 5400 cl4 1gig kit
Evga 7900gt

ps, ik kan in cpuz mijn geheugen timings ook niet zien, op de pagina memory staat niets, alles is grijs. Heeft dit er ook mee te maken?

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik vermoed dat je nog niet alle drivers hebt geïnstalleerd. Met name je chipsetdrivers. Even op intel.com zoeken dus :)

• Zjosh
Volgens mij heb ik mijn chipset drivers wel geinstaleerd, dat stond op de cd die ik er bij kreeg. Deze moest ik als eerste draaien volgens intel, en dat heb ik dus ook gedaan. Op de site van intel word nergens gerept over dit probleem trouwens.

Edit: Intel maar even een mailtje gestuurd, kijken of die er wat over hebben te zeggen.
Edit2: Net even 3d mark 2006 gedraaid, hij komt uit op 4400 en een beetje, de cpu zit op 1800+ en die 2 graka tests zitten op 1700+ is dit normaal?

[ Voor 48% gewijzigd door Zjosh op 30-08-2006 10:31 ]

Verwijderd

Het lijkt of je geen chipset drivers hebt geinstalleerd...weet je zeker dat dat wel zo is ?

Voor de temp sensoren heb je geen drivers nodig.
Kijk even in de bios of je daar wel temps ziet. Probeer het daarnee eens met speedfan. Als dat wel werkt zal het wel een bug zijn dat progje van Intel ;)

Hier kun je zien of jouw setup grafisch performt zoals het hoort:
http://www23.tomshardware.com/graphics.html

• Zjosh
Ik heb de chipsetdrivers opnieuw geinstaleerd, maar het helpt niet, nogsteeds kan ik het programma niet instaleren. Ik heb ook speedfan geprobeerd, deze doet het ook niet. Ik vind het zelf ook op chipset drivers lijken, maar ik heb ze allemaal geinstaleerd. Misschien moet ik maar eens een bios flash doen.

In de bios zie ik idd ook geen temperaturen. Ligt het dan aan het bios?

[ Voor 10% gewijzigd door Zjosh op 30-08-2006 18:14 . Reden: Bios stukje niet gezien ]

Verwijderd

Als je in de bios ook niets kunt uitlezen, lijken me de sensoren niet goed.

Het zou een bug in de bios kunnen zijn, die verholpen is in een nieuwe bios versie. Intel kennende maken ze niet snel dat soort fouten. Kijk voor de zekerheid even op de site van intel, er zal vast wel bijstaan welke bugs opgelost zijn in een nieuwere versie.

Maarre, volgens mij ligt het aan jouw bord ligt: ik zou em terug brengen..

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Zou inderdaad eerst even Intel mailen/bellen ofzo (ze hebben een zeer snelle helpdesk), voordat je aan een BIOS update gaat die het misschien niet fixt, en dat ze dan daarna zeggen dat jij het bord verklooid hebt.

• Zjosh
Hmmm...Ik ga morgen die mensen van intel maar even opbellen, kijken wat ze er over te zeggen hebben. (wel lastig om het telefoon nummer van de intel technische support te vinden :P, maar de aanhouder wint )

• sds
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-03 21:27

sds

Hetzelfde probleem met mijn Intel DG965OT bordje, Desktop Utilities setup komt met een melding dat de smbus driver niet geinstalleerd kan worden, Windows XP Pro SP2 hier.
(en de meegeleverde audio driver willen ook niet installeren maar dat is een ander probleem :))

• Zjosh
Ik ga intel zo opbellen, ik zal alles wel even posten hier. Ik hoop dat ik jou ook kan helpen.

Ik heb intel opgebeld, het volgende is er aan de hand. Ze hebben de nieuwe intel desktop utility's nog niet af, we moeten wachten op versie 3. En er moet ook nog een nieuw bios uitkomen, dus basicly there is nothing wrong :) Ik denk dat dat ook het geval is bij SDS. te nieuwe moederborden :S :)

[ Voor 61% gewijzigd door Zjosh op 31-08-2006 10:19 ]

• sds

sds

Ah ok dat verklaart het, bedankt voor de info! :)

• sds

sds

Hebben ze toevallig ook gezegd wanneer die nieuwe versie te verwachten is?

Ik had op de intel site zo'n support formulier ingevuld maar kreeg een reactie terug dat mijn bord een OEM bord is en dat ze daar geen support op geven, lekkere service :/

• Zjosh
Ze hebben niets over gezegd, ik ben nog wel aan het mailen met intel, hoe meer informatie hoe beter. Bij mij werd niet gerept over een oem bord... ik kan op de site ook gewoon biosen enzo downloaden, dus ik denk dat die van mij wel gesupported word.

[ Voor 42% gewijzigd door Zjosh op 02-09-2006 14:43 ]

• sds

sds

Bios enzo kan ik ook gewoon downloaden, volgens mij is het ook helemaal geen oem bordje. En als was het oem het bord is van Intel en de software is van Intel dus ik wil support van Intel ;)

Ondertussen heb ik wel een totaal onoverzichtelijk tooltje gevonden dat in ieder geval de temperaturen van de cores van m'n cpu laat zien: System Information Viewer
En nog eentje: Core Temp

[ Voor 10% gewijzigd door sds op 03-09-2006 11:27 ]

Verwijderd

Zat je bord dan in een merk PC, een HP of een Medion of zo ?

In dat geval kun je kijken op de site van de fabrikant.
Sowieso is degene die je het bord heeft gekocht verantwoordelijk voor de kwalitiet, dus die kun je er altijd op aanspreken.

Meest gebruikte progje vwb temps is Speedfan, maar als je ze in de BIOS al niet kunt uitlezen, zal het in Windows (of een programmatje onder Windows) ook niet lukken :/ !

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Offtopic maar wel interessante vraag over dit bordje: Waar tovert Intel die IDE controller vandaan? Er zit een ICH8 southbridge op die geen IDE meer ondersteunt naar het schijnt. In de manual wordt echter niet gerept over een extra controller (zoals bijv. een JMicron) en staat de IDE controller gewoon onder het kopje 'P965 express chipset'. Vaag toch?

Manual DP965LT: http://download.intel.com/design/motherbd/lt/D5601701US.pdf
Product brief P965/ICH8: http://www.intel.com/products/chipsets/P965/prodbrief.pdf

[ Voor 18% gewijzigd door smvs op 04-09-2006 13:33 ]

• sds

sds

hehe inderdaad, op de Intel 965 borden zitten compleet nieuwe sensoren op een nieuwe type bus, SST (Simple Serial Transfer) bus. Dus behalve dat progamma's als speedfan de sensoren niet kennen zitten ze ook nog op de verkeerde bus te zoeken (isa/smbus) ;)

• sds

sds

Intel® Desktop Utilities Version 3.0
The software is in validation by Intel and will be available for download and installation by September 15, 2006. We are sorry for the delay.
edit: en de nieuwe bios met hardwaremonitoring is er ook :)

[ Voor 10% gewijzigd door sds op 07-09-2006 20:21 ]

• Zjosh
Ik heb idd de nieuwe bios al gevonden.. Nu kan ik alles wel mooi zien :)

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

smvs schreef op maandag 04 september 2006 @ 13:29:
Offtopic maar wel interessante vraag over dit bordje: Waar tovert Intel die IDE controller vandaan? Er zit een ICH8 southbridge op die geen IDE meer ondersteunt naar het schijnt. In de manual wordt echter niet gerept over een extra controller (zoals bijv. een JMicron) en staat de IDE controller gewoon onder het kopje 'P965 express chipset'. Vaag toch?

Manual DP965LT: http://download.intel.com/design/motherbd/lt/D5601701US.pdf
Product brief P965/ICH8: http://www.intel.com/products/chipsets/P965/prodbrief.pdf
Niet helemaal een nette kick dit, maar ik ben dus ook benieuwd naar deze vraag...
Verzoekje aan Zjosh en sds: hebben jullie misschien tijd om een product survey in te vullen?
Bvd :)
Pagina: 1