UTP to WIFI

Pagina: 1
Acties:
  • 2.861 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJDarkByte
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-08 14:21
Ik heb een omgebouwde Xbox(geen 360 en ik doe er geen illegale dingen mee ;) ) en wil er naartoe FTPen. Aangezien de Xbox alleen maar een UTP poort heeft en geen WIFI en ik de xbox niet aan de router kan hangen omdat die in een andere kamer staat kan ik hem niet aan het netwerk toevoegen. Ik vraag me dus al een tijdje af of er geen WIFI naar UTP(of UTP naar WIFI) adapters(of converters) bestaan. Ik heb al eens rondgekeken op het internet, maar daar kan ik alleen maar vreselijk dure bridges enzo vinden. Misschien dat jullie weten waar ik zo'n adapter kan vinden(Het liefst niet op marktplaats ofzo) ?

Bij voorbaat dank,

Nuhvok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Volgens mij kan een willekeurige Acces Point wat je wil.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02 14:57
Inderdaad, een simpel accesspointje kopen en in clientmode instellen (hiervoor het AP eerst aan je PC hangen, daarna loskoppelen en aan de Xbox hangen, mogelijk met crosskabel (geen auto-crossover))

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-08 02:59

Gerco

Professional Newbie

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwordMaster
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-05 20:12

SwordMaster

Melee Island TM

Ligt er ook een beetje aan wat je duur vindt.

Linksys heeft de WGA54G, misschien kan je daar wat mee?

Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Asus WL330g kent zowel Client als AccessPoint mode. Zet em in Client mode en je kan em instellen met elke willekeurige PC/Laptop en em dan aan je Xdoos hangen om dan verbinding te maken met je WiFi netwerk.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat je wilt is een bridge, ook wel client genoemd. Elke WRT54GL kan het met 3rd party firmware en de WET54G, asusseen en alle ander bovengenoemde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJDarkByte
Hartstikke bedankt allemaal! Ik denk dat ik met deze info wel weet waar ik naar moet kijken :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkuyper
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-09 11:26
Ik heb dezelfde situatie (dreambox).

Mijn access point is een Linksys WAP54AG en ik heb nog een oude Sweex wireless router 11B liggen. Kan de Sweex ook in "client mode"?

Bedankt,
Patrick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02 14:57
pkuyper schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 17:23:
Ik heb dezelfde situatie (dreambox).

Mijn access point is een Linksys WAP54AG en ik heb nog een oude Sweex wireless router 11B liggen. Kan de Sweex ook in "client mode"?

Bedankt,
Patrick
Dat is helaas niet altijd vanzelfsprekend, de router moet het namelijk wel ondersteunen, en een oude router heeft het waarschijnlijk niet.
Vind je zoiets als WDS/Bridge/Client dan zit je iig in de juiste richting, anders zou ik hem verkopen als ik jou was en een AP halen.

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJDarkByte
Is een ASUS WL-330g bruikbaar voor mijn doeleinden? Dat is namelijk 1 van de goedkoopste AP's die client mode heeft die ik kan vinden.

• Wasted82
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:28
En als ik het nu andersom wil doen...

Ik heb een Nokia N80 besteld en die heeft een wifi ontvanger (had ook een laptop kunnen zijn, maakt voor het probleem niets uit 8) ). Nu heb ik een gewone (edimax BR-6104K(G)) bedrade router, en daar wordt dus geen wifi signaal vanaf gezonden. Nu zou ik dus wel graag voor mij N80 een draadloos signaal willen versprijden in huis, zodat ik lekker vanaf de bank kan internetten.

Nu denk ik (en lees ik ook hierboven min of meer) dat ik er een AP aan kan hangen, maar ik zie dat die veel duurder zijn dan een nieuwe wireless router... 8)7

Zie ik het nu verkeerd of zijn er nog andere (makkelijkere en goedkopere) oplossingen??

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 20:05

BHQ

verspreiden, niet versprijden..

Anyway, je kan opzich ook iets als een WRT54GL aanschaffen en je Ediprak daarmee vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasted82
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:28
Yapser schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 15:32:
...je kan opzich ook iets als een WRT54GL aanschaffen en je Ediprak daarmee vervangen.
is een optie, zou ik wel alles in één keer goed geregeld hebben... 8)

Maar er zou dus geen goedkopere mogelijkheid zijn zo onder de 30 euro ofzo?? Kijk, het is maar voor even, als ik op mijn zelf ga wonen, dan schaf ik waarschijnlijk toch alles (op)nieuw aan en regel ik het meteen goed. Het gaat dus meer om een tijdelijke oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik heb onlangs een SiteCom access point aangeschaft, 30 euro bij de Dynabyte, maar die trekt het tot ongeveer 5 meter door een muur.

Is een tijdelijke oplossing, anders koop je gewoon Linksys, weet je zeker dat het werkt.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Nuhvok schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 21:15:
Is een ASUS WL-330g bruikbaar voor mijn doeleinden? Dat is namelijk 1 van de goedkoopste AP's die client mode heeft die ik kan vinden.
yep.
Client mode is client mode ;)
Je moet em alleen ff configureren dmv een PC of laptop, en em daarna aan je Xbox hangen.

en dan vraag je je af hoe ik het weet? ik heb zelf een WL330g, maar dan in AP mode. geeft heel sterk signaal trouwens, erg goed bereik. veel meer dan mijn oude edimax APtje

edit: trouwens, er zit een klein knopje op de achterkant van het ding waarmee je em kan schakelen tussen AP en Client mode, en hij kan gevoed worden met stroom vanaf USB. Er zit een kabeltje daar voor bij

[ Voor 36% gewijzigd door McKaamos op 01-09-2006 12:02 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Pagina: 1