Buitenboordse dubbele koeling voor bovenkant pc

Pagina: 1
Acties:

• ---RRR---
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-12-2025
Ik heb recent een shuttle pc gekocht waar ik extra koeling op wil aanbrengen. Mijn idee is om een dubbele fan naast elkaar aan de bovenkant van de shuttle te bevestigen. Helaas ziet een losse kale fan, vastgeschroeft aan de bovenkant van een pc niet mooi uit.

Het doel is om overtollige warmte aan de bovenkant weg te kunnen voeren. Er komen namelijk wat hittemakers in dit kleine kastje: x850xt pe met voltmod en 2 stuks 7200rpm harde schijven die de warmte niet kwijtkunnen. dus: HELP!!! ;)

Afbeelding die overeenkomt met mijn shuttle:
http://kakaku.com/akiba/i...040708mimi_shuttle_06.JPG

Na zoeken op internet naar mooi afgewerkte koelers heb ik enkel dit soort idee gevonden:
http://members.home.nl/martin.bus/images.sites/koeling1.JPG
http://members.home.nl/martin.bus/images.sites/koeling2.jpg

Uiteraard is dit geen casekoeling maar geeft wel een beeld van wat ik zoek. Dit soort geval maar dan gemaakt om bovenop een pc plaatsen (na het boren van luchtgaten uiteraard).

Wie weet wat ik bedoel en kan mij informeren?

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://img.clubic.com/photo/00041952.jpg

Zoiets? Da's dan wel met waterkoeling, en ik gok ook een stukje langer dan je case ;)

• ---RRR---
Zoiets inderdaad. Ik dacht eigenlijk beperkt te zijn qua afmetingen omdat ik de koeling aan de achterkant van de bovenplaat wilde bevestigen. Dan is de maximale lengte 18 centimeter.

Maar met zulke koeler zou ik eventueel de hele bovenkant kunnen benutten van de kast omdat er warme lucht in de kast van de koeler kan stromen. Dan wordt de maximale lengte 27 centimeter.

Maar je snapt het idee.

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:26
En als je 1 120mm fan neemt ?
Die eerste link die jij laat zien is een hardeschijf koeler.

http://www.azerty.nl/prod.../3750/akasa-ak-hd-bl.html

Dus net zo groot als een hardeschijf, ik meen dat er 2x 40mm fans op zitten dus dat zal je goed horen en veel lucht zullen ze niet verplaatsen.
Mij eerste optie lijkt het best 1 120mm nemen met mooie fangrill kost je weinig en koelt zeer goed en is stil.

• ibfranky
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-02 15:09
Een kennis van me heeft het zo opgelost :

Afbeelding 1

2x 80mm fan aan de zijkanten met blauwe leds erin

Afbeelding 2

Zijn P4 Presscott bleef er lekker koel in.

staat nu te koop(case) wegens aankoop nieuwe pc

• keesheid
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:17
Kun je zoiets niet beter zelf maken. Stukje metaal/hout/... passend maken en dan de koelingen eronder vastzetten aan de kast. 2 x 120mm fans zijn stil en maken je kastje een heel stuk koeler.

• ---RRR---
@ DJ-Promo
1x 120mm fan zal niet lukken. Dit heb ik al bekeken. De dvd brander komt tot helemaal bovenin de kast dus er kan zich geen lucht bevinden onder de fan. Dit kan wel als er een extra ruimte boven de dvd brander wordt gecreerd zoals met een koeler die te zien is in de 2e post.

@ ibfranky
Aan de zijkant van de kast gaat ook niet lukken. Er komt een x850xt met dikke koeler. Hierdoor kom ik de kast aan de zijkant al te verbouwen omdat de kaart niet in de kast past :D

Maar die fans zijn wel mooi afgewerkt dus aan de bovenkant zullen die wel mooi uitzien. Wat zijn dat voor een fans?? Die wil ik misschien ook halen/bestellen.

Verwijderd

[quote]---rrr--- schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 11:35:
@ DJ-Promo
1x 120mm fan zal niet lukken. Dit heb ik al bekeken. De dvd brander komt tot helemaal bovenin de kast dus er kan zich geen lucht bevinden onder de fan. Dit kan wel als er een extra ruimte boven de dvd brander wordt gecreerd zoals met een koeler die te zien is in de 2e post.

@ ibfranky
Aan de zijkant van de kast gaat ook niet lukken. Er komt een x850xt met dikke koeler. Hierdoor kom ik de kast aan de zijkant al te verbouwen omdat de kaart niet in de kast past :D

Maar die fans zijn wel mooi afgewerkt dus aan de bovenkant zullen die wel mooi uitzien. Wat zijn dat voor een fans?? Die wil ik misschien ook halen/bestellen.[/quote]

Volges mij zijn dat titan fans.... :)

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:08
Je fans bovenop de kast schroeven, en dan een metalen plaatje netjes rond de fan's buigen (dat je netjes in de gewenste kleur spuit), en dan bovenop nog een metalen plaat die netjes aansluit met de rand. Meer moet dat niet zijn toch, ik heb het allesinds al op een mod gezien.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:26
Wat naftebakje zegt gewoon gat in bovenkant maken en 4 gaten voor schroefen en een van erop, zo groot mogelijk.
Je kan dan als het wel past een 92mm fan nemen.

• ibfranky
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-02 15:09
---rrr--- schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 11:35:
@ ibfranky

Maar die fans zijn wel mooi afgewerkt dus aan de bovenkant zullen die wel mooi uitzien. Wat zijn dat voor een fans?? Die wil ik misschien ook halen/bestellen.
Ik weet niet zeker wat voor fans het zijn , men heeft ze een keertje gekocht bij een shop die op een van onze lans aanwezig was. Het zouden titan fans kunnen zijn, ik meen me vaag het logo van hun te kunnen herinneren. Als je ook nog stille fans wilt hebben moet je niet voor deze gaan ze zijn vrij luidruchtig ;)

• ---RRR---
Ik heb ze al besteld. 2 stuks van 92mm en 1 van 120mm.

Ik heb er meteen een fancontroller bijbesteld in floppydriveformaat. Met een beetje passen, meten en zagen past deze net in de case (komt tegen de harde schijf aan te zitten).

Dus op laagste speed is er minder lawaai maar toch enige airflow in de kast. Hopelijk genoeg om redelijk koel te blijven. Zodra alles klaar is maak ik er een mooie foto van.
Pagina: 1