draadloos via de buren, maar dan weer draadloos naar de rest

Pagina: 1
Acties:

• Tuglio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-06-2025
Ola,

Mijn buren hebben een speedtouch wireless router en mag via hun internetten.

Nu is het internet vrij zwak en kan ik alleen internetten via een laptop dicht bij het raam.

Omdat ik 2 laptops heb dacht ik het volgende...

1 laptop met intern wireless die internet via de buren. en daar stop ik een pcmcia linksys wpc54gx kaart in.

Deze kaart moet op 1 of andere manier praten met de andere laptop die ook een interne wireleses kaart heeft.

Ik heb al een beetje gezocht op google en hier uiteraard, maar kom er niet achter hoe ik dit netwerkje aan de gang krijg.

dus de buren heben een router ----->internet op laptop1 via interne wireless ------> via laptop1 met pcmcia kaart draadloos naar laptop 2 -> hopelijk ook op laptop2 internet (uiteraard zolang laptop 1 aan staat)

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:22
zet bij het raam een repeater neer...

repeater== bridge.. kost je 73 euro ofzo..

[ Voor 40% gewijzigd door Icekiller2k6 op 30-08-2006 00:49 ]

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

• SwordMaster
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-01 23:42

SwordMaster

Melee Island TM

Wat je nodig hebt is een extender. Die plaats je ergens waar je het meest bereik hebt van de buren.
De extender zorgt er dan voor dat het signaal van je buren verder in je huis te ontvangen is.

Het doorsturen van een signaal van je ene computer naar je andere, terwijl je ook nog met de ene moet ontvangen lijkt mij geen oplossing.

Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.

• Joe Presto
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Wat jij wilt doen is zeker mogelijk. Ik ben geen ster in netwerken, maar wat jij beschrijft is volgens mij een wireless "ad-hoc" configuratie. Als ik mij niet vergis hoef je ook geen 2e pcmcia kaart erbij te proppen. Win XP heeft zelf al een tool waarmee je zo'n netwerk kan configureren, waarschijnlijk heeft de router van je buren software erbij die het ook kan configureren.

Google of GoT maar ff naar ad-hoc, dan kom je waarschijnlijk wat verder.

Verwijderd

Het handigste lijkt me inderdaad ook een extender te halen ...
Icekiller2k6 schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 00:48:
zet bij het raam een repeater neer...

repeater== bridge.. kost je 73 euro ofzo..
kan, maar houd wel in gedachte dat deze vaak van hetzelfde merk moeten zijn als de originele accespoint. In dit geval dus een speedtouch 180 (maar geen idee waar je die kan halen) of (en ik weet niet in hoeverre dit mogelijk is) een andere optie is nog zo'n zelfde speedtouch als extender in te stellen.

als je echt alleen maar laptop via laptop wil werken (wellicht het goedkoopste maar zeker niet het meest efficientste) moet je inderdaad eens naar een ad-hoc optie kijken wellicht zelfs iets van een dhcp functie in die "tussen"-laptop. Succes

• Tuglio
omdat ik de spulletjes al had zou ik het graag gewoon met laptop -> laptop willen doen.
Anders weer 73 euri uitgeven ....

Ik ga wel ff zoeken op een ad-hoc verbinding. Alvast bedankt.

• Tuglio
Het is gelukt.

Dankzij Joe Presto ging ik zoeken op wireless "ad-hoc" . toen kwam ik terecht op een microsoft site.

1 netwerk kaartje op adhoc zetten, internet delen en klaar. Deze post post ik via de andere computer in een hele andere kamer.

Het internet lijkt wat langzamer, maar vind het wel geinig dat het werkt.

Bedankt toppers.
Pagina: 1