Geen beeld bij nieuw Conroe systeem.

Pagina: 1
Acties:

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-05 15:27
Hallo,

Ik heb vandaag mijn pc geinstalleerd.

Alles verliep prima, maar nu ik hem aanzet krijg ik op geen enkele manier beeld. Niet op DVI/Analoog van een TFT en ook niet op analoog via een CRT.

Mijn systeem:

E6600
P5W DH Deluxe
Enermax Liberty 500w
Dual channel kit Corsair 6400 CL4 2GB
Asus EAX1900XT
2x WD Rapor 74GB

Op het moment dat ik hem aanzet, krijg ik na een 10 seconden (ongeveer) BIEP... BIEP BIEP BIEP.
Dus 1 biep ..... 3 bieps achter elkaar.
Dit staat echter niet in het boekje van asus.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:12
Aangezien er een AMIbios op zit had je even op Google kunnen zoeken :)
http://www.bioscentral.com/beepcodes/amibeep.htm
1 long, 3 short: Memory test failure. A fault has been detected in memory above 64KB

• TheNephilim
Heb ik gezien, maar dat heeft toch niks met het beeld te maken. Hij reageert namelijk wel op het toetsenbord.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-05 10:52

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Bernardo schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 22:43:
Heb ik gezien, maar dat heeft toch niks met het beeld te maken. Hij reageert namelijk wel op het toetsenbord.
Maar dat zeg je er niet bij ;) Geen beeld geven kan zoveel betekenen. Hoe weet je trouwens zeker dat het toetsenbord nog werkt? Kun je in het BIOS komen bijvoorbeeld?

Tesla Model Y RWD (2024)

• harrald
  • Laatst online: 26-03 21:18
Bernardo schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 22:43:
ja maar hij functioneerd dus niet goed
en de comp geeft een hint dat er iets met het geheugen aan de hand is
als jij nu geen beeld hebt en je gaat op zoek naar het probleem waar zou jij dan het eerst aan denken?

komt het post scherm wel op beeld of zie je helemaal niks?
heb je al een andere videokaart geprobeert?

geef wat meer info: vertel duidelijk wat je ziet en wat je allemaal al hebt geprobeerd

[ Voor 10% gewijzigd door harrald op 29-08-2006 22:49 ]

• TheNephilim
Ehm, zonder beeld is het moeilijk om te kijken of je in de bios kunt komen. Sorry, dat ik dat van die piepjes er niet bij had gezet. Ik heb dat net bekeken na de topicstart.

• TheNephilim
Ik geloof dat ik in mijn topicstart aangeef wat voor hardware ik heb.

Ik krijg helemaal niks. De monitor gaat gewoon op een soort slaapstand. Dus het lampje knipperd.

Ik heb net beide bankjes geheugen 1 voor 1 geprobeerd. Maar dat levert niks op.

Ik heb mijn 2 hd's aangesloten op Sata1 en sata3. (2 is er niet in de beurt te bekennen. en in asus boekje stond het ook zo .. 1 3 4)

• GoeniGoeGoe
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-02 08:20
Zoals op de hierboven gelinkte site te zien is:
1 long, 3 short = Memory test failure | A fault has been detected in memory above 64KB

Oftewel, er is iets mis met je geheugen. Dingen om te checken/proberen (wees niet beledigd als ik hele basale dingen opnoem):

- Geheugen zit helemaal goed in de slots
- misschien is het op jouw moederbord nodig dat het geheugen in de juiste slots zit (1 & 2 of 1 & 3)
- probeer je cmos te clearen en dan weer te booten
- probeer alleen de ene 1GB geheugen module, dan de andere

- videokaart helemaal goed in je pci-e slot
- pci-e stroom kabel aangesloten op je videokaart

• TheNephilim
- Geheugen zit helemaal goed in de slots
Ja het zit er perfect in

- misschien is het op jouw moederbord nodig dat het geheugen in de juiste slots zit (1 & 2 of 1 & 3)
ze zitten in slot 1 en 3, heb al geprobeerd alleen 1 of alleen 3.

- probeer je cmos te clearen en dan weer te booten
hoe doe ik dat en zou het kunnen helpen

- probeer alleen de ene 1GB geheugen module, dan de andere
zoals ik aangaf al geprobeerd

- videokaart helemaal goed in je pci-e slot
prima, al gechecked

- pci-e stroom kabel aangesloten op je videokaart
yup heb ik gedaan

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:07
Bios reset kan het probleem verhelpen.
Kijk maar in de handleiding hoe het moet, het heet iets van CMOS clearen oid :)

• harrald
  • Laatst online: 26-03 21:18
ID-College schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 23:00:
Bios reset kan het probleem verhelpen.
Kijk maar in de handleiding hoe het moet, het heet iets van CMOS clearen oid :)
Clear RTC RAM (CLRTC)
This jumper allows you to clear the Real Time Clock (RTC) RAM in CMOS. You can clear the CMOS memory of date, time, and system setup parameters by erasing the CMOS RTC RAM data. The onboard button cell battery powers the RAM data in CMOS, which include system setup information such as system passwords.
To erase the RTC RAM:
1. Turn OFF the computer and unplug the power cord.
2. Remove the onboard battery.
3. Move the jumper cap from pins 1-2 (default) to pins 2-3. Keep the cap on pins 2-3 for about 5~10 seconds, then move the cap back to pins 1-2.
4. Reinstall the battery.
5. Plug the power cord and turn ON the computer.
6. Hold down the <Del> key during the boot process and enter BIOS setup to re-enter data.

• GoeniGoeGoe
als het goed is zit er een jumper op je moederbord waarmee je de cmos kan clearen. Er zitten 3 pinnetjes op je moederbord en de jumper zal nu 2 van de 3 bedekken. Je zet je jumper op de andere mogelijke stand en zet hem daarna weer terug. Je bios zal nu weer op fabrieksinstellingen gezet worden. Je zal even in je manual van je moederbord moeten kijken welke jumper het precies is.

Ik bedenk me net dat het ook het volgende kan zijn:
Jouw moederbord ondersteunt niet inherent je nieuwe Core 2 processor. Je zult hiervoor wel bios 0604 of later nodig hebben.

Ah linkje gevonden:

http://event.asus.com/2006/mb/P5W_DH_DELUXE_faq.htm

• TheNephilim
Er staat op de bios chip dat het 701 is. Dit moet dus werken.

Maar ik zal dan een poging doen om de cmos te clearen.

//EDIT

Ik heb beeld, het het geheugen nog eens anders gedaan en nu heb zit ik in de bios! Allemaal hardstikke bedankt voor jullie tips!

Nu hopen dat de rest wel werkt

[ Voor 42% gewijzigd door TheNephilim op 29-08-2006 23:22 ]

• GoeniGoeGoe
Ik heb hier en daar wel wat meldingen gevonden van mensen die ondanks de 701 bios hun conroe niet konden booten. Heb je toevallig nog een LGA775 cpu liggen die je kunt gebruiken om het bios naar de laatste versie te upgraden?

• GoeniGoeGoe
Mooizo!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Bernardo schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 23:07:
Ik heb beeld, het het geheugen nog eens anders gedaan en nu heb zit ik in de bios!
Hoe anders had je het gedaan?

• TheNephilim
Ik heb de geheugen reepjes verwisseld. Maar ik ben er ondertussen achter dat dat het probleem niet is.

Ik heb er nog een dvd-brander en een dvd-speler in zitten. Als ik de brander los haal, dan piept ie ook weer.
Nu zijn brander en speler op cable select. Ik weet niet of ik dat eens anders kan zetten, maar dat ga ik vanmiddag proberen.

De reden dat ik met de dvd-speler en brander aan het klooien was, omdat ik niet kon booten vanaf de cdrom.

Dat wil nog steeds niet. Hij ziet als merk ook H@ ipv HP. En detecteert alleen maar 1 van de 2 dvd-apparaten. Verder zijn ze aangesloten op de ICH7R dus de blauwe connector.

Ik ben nu niet thuis en kan vanavond pas weer bezig, maar als jullie nog tips hebben hoor ik dat graag.

Verwijderd

Bernardo schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 08:35:
Ik heb de geheugen reepjes verwisseld. Maar ik ben er ondertussen achter dat dat het probleem niet is.

Ik heb er nog een dvd-brander en een dvd-speler in zitten. Als ik de brander los haal, dan piept ie ook weer.
Nu zijn brander en speler op cable select. Ik weet niet of ik dat eens anders kan zetten, maar dat ga ik vanmiddag proberen.

De reden dat ik met de dvd-speler en brander aan het klooien was, omdat ik niet kon booten vanaf de cdrom.

Dat wil nog steeds niet. Hij ziet als merk ook H@ ipv HP. En detecteert alleen maar 1 van de 2 dvd-apparaten. Verder zijn ze aangesloten op de ICH7R dus de blauwe connector.

Ik ben nu niet thuis en kan vanavond pas weer bezig, maar als jullie nog tips hebben hoor ik dat graag.
zet de brander op master en de lezer op slave.
Wel zorgen dat je een goeie kabel gebruikt, wordt bijgeleverd bij het asus board.
Pagina: 1