Toon posts:

Thompson 510 + Linksys WRT54G poort probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey Tweakers,

Dit is mijn eerste keer op het forum en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, ik zou anders echt niet weten wie te vragen. (Hier zitten toch wel de echte pc guru's 8) )

het probleem is als volgt;

Bij een kennis heb ik een draadloos netwerk opgezet :

----Thompson Speedtouch 510 ----Linksys WRT54G ---[draadloos]-->laptop

Afbeeldingslocatie: http://www.netstream.ch/netstream/binary?media=50662:Alcatel%20Speedtouch%20510%20R4&open=true
Afbeeldingslocatie: http://www.portelligent.com/images/products/Linksys_WRT54G_200.jpg

Nu wil ik het programma Shareaza laten draaien op de laptop, maar hij ziet poort 6346 (zowel UPD als TCP) als dicht.

Als ik de laptop via UTP verbindt aan het modem, dan werkt de poort wel. Dit kom omdat ik die geforward heb naar ip van laptop. Maar met opstelling hierboven heb ik in het modem de poort naar de linksys laten forwarden, en in de linksys naar de laptop laten forwarden. En zoals ik al een klein vermoeden had, werkt dit niet :'( .

Ik heb niet zoveel ervaring met draadloze netwerken... kan iemand mij vertellen wat ik fout doe?

Alvast bedankt :)

Jeroen

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-04 18:13
internet doet het wel?
en als je het met een draad aansluit, waar zit die draad dan op? de SpeedTouch of de LInksys?

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Ik zou gewoon de firewall uitzetten in het modem en alleen de firewall van de linksys gebruiken. Eén firewall is wel genoeg en je bent gelijk van het dubbel forwarden probleem af.

• SwordMaster
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-01 23:42

SwordMaster

Melee Island TM

Ik zou de linksys als accesspoint gebruiken en niet als router.
Staat de DHCP-server van de linksys aan of uit?

Misschien dat het handig is dat je wat meer informatie geeft over instellingen en ip-adressen etc.
Hoe zijn de speedtouch en je router geconfigureerd.
Wat voor ip-adres heeft de computer, en wie is zijn gateway (dit kun je zien door in start/uitvoeren met cmd een dosvenster te openen. Voer daar ipconfig/all in en druk op enter.
Dan krijg je een aardig overzicht van de gevens van de computer en waar hij aan gelinkt is.

Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.

Verwijderd

SwordMaster schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 01:37:
Ik zou de linksys als accesspoint gebruiken en niet als router.
Staat de DHCP-server van de linksys aan of uit?

Misschien dat het handig is dat je wat meer informatie geeft over instellingen en ip-adressen etc.
Hoe zijn de speedtouch en je router geconfigureerd.
Wat voor ip-adres heeft de computer, en wie is zijn gateway (dit kun je zien door in start/uitvoeren met cmd een dosvenster te openen. Voer daar ipconfig/all in en druk op enter.
Dan krijg je een aardig overzicht van de gevens van de computer en waar hij aan gelinkt is.
ik ben het met SwordMaster eens, in eens thuis omgeving is een router achter een router gebruiken vragen om problemen. Laat die Speedtouch firewall en router zijn werk doen en schakel dat in de linksys uit. Mocht je dit later alsnog wel willen kan je dit later instellen.

Verwijderd

Topicstarter
@Murcielago : Internet doet het inderdaad wel gewoon. En als ik de laptop met draad op het modem aansluit (Thompson) dat komt die poort wel door. Dus het moet aan de Linksys liggen.

@Searoar : 2 firewalls? Is dat het probleem misschien?.. lijkt mij stug

@SwordMaster : (Hoe) Kan die linksys dan als accespoint worden ingesteld?
De DHCP server staan aan. Ik wilde dit handmatig instellen maar wist niet wat dan precies de DNS / Gateway zijn. (gewoon simpelweg ip van linksys instellen werkt niet; internet doet het niet.)

- ze zijn beide redelijk standaard ingesteld. ik heb alleen het draadloos netwerk beveiligd met WEP wachwoord
- computer krijgt een ip adres van de DHCP server van de lnksys
- gateway / dns is het linksys ip ook voor de laptop.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2006 01:59 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-04 10:01

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Hoi K_A_P_,

Welkom op GoT.

Lees eerst de Policy: Alle regels die op het forum gelden nog eens door. Heirin staat dat je eerst zelf moet zoeken. Met de juiste keywords had je waarschijnlijk een heel eind gekomen.

Het feit dat je 2 NAT routers achter elkaar hebt staan levert je probleem op.
Dus, stel de linksys in als bridge/WAP i.p.v. router. Dat moet ergens te doen zijn.

Daarna kan je de DHCP van de thompson adressen uit laten delen en zal alles goed werken :)

suc6
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.