Drivers voor ATi Radeon Xpress 200M

Pagina: 1
Acties:
  • 3.080 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-07 19:05
Heb natuurlijk al heel GoT afgezocht en google afgestruind, maar tot nu toe nog niks kunnen vinden.

De gewone Catalyst drivers werken niet (iets met een INF file)
De mobile Catalyst drivers ook niet (zelfde probleem)
De hulptool van ene 'patje' die de gewone catalyst drivers kon laten werken op bepaalde mobile ATi chipsets werkt niet (weer die INF file...)

Alleen de Omega drivers deden het...maar zijn dit ook de beste? Ik wil gewoon de gewone ATi drivers eigenlijk gebruiken. Heeft iemand een idee? En ik kan volgens mij 128 mb grafisch geheugen instellen voor de gpu, dat staat nu op 64 mb. Hoe verhoog ik dit naar 128 mb? Zowel in de bios als in de Omega drivers zie ik deze mogelijkheid niet.

Het gaat trouwens om een Fujitsu Siemens Amilo L1310G, en de drivers op de website van de fabrikant dateren van september 2005 ofzo. Deze hebben een erg lage preformance, daarom gebruik ik nu de Omega drivers. Maar het moet vast beter kunnen :)

Verwijderd

Het kan zijn dat Catalyst drivers niet doen, mijn broer heeft dat ook op een Fujitsu Siemens laptop.

Hoe het komt met de .inf file: de nieuwste drivers (6.6) is eigenlijk gemaakt voor de nieuwere vga kaarten, mijn 9200SE had hetzelfde probleem. Door het installeren met 6.5 werkte hij perfect. Probeer dat eens zou ik zeggen :)

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:41
Er staat op de site van ATI toch duidelijk een link naar de mobile drivers.
Even goed kijken en je vind ze.

Niet goed gelezen :X

[ Voor 13% gewijzigd door SpiriTNL op 29-08-2006 21:55 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:14
Drivers voor geintregreerde graphics in laptops worden bijna altijd alleen maar vrijgegeven via de site van de desbetreffende frabrikant. Hier valt weinig aan te doen behalve zoals je al doorhad aangepaste inf-files te gebruiken, wat bij de omega drivers al gebeurt is. Hoeveel geheugen heeft je laptop, want het kan zijn dat je bijvoorbeeld pas 128MB kunt toewijzen aan de graphische kaart als je meer dan 512MB hebt.

• Leolinedance
Nielson schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 21:57:
Drivers voor geintregreerde graphics in laptops worden bijna altijd alleen maar vrijgegeven via de site van de desbetreffende frabrikant. Hier valt weinig aan te doen behalve zoals je al doorhad aangepaste inf-files te gebruiken, wat bij de omega drivers al gebeurt is. Hoeveel geheugen heeft je laptop, want het kan zijn dat je bijvoorbeeld pas 128MB kunt toewijzen aan de graphische kaart als je meer dan 512MB hebt.
Ik heb 512 mb. Waar kan ik dat doorgaans instellen?

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:08
Leolinedance schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 22:22:
[...]

In je bios ;)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:14
Leolinedance schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 22:22:
[...]

In de bios en/of de drivers. Kun je dit niet moet je er zoals gezegd dus meer geheugen in drukken. Verwacht trouwens niet dat de videokaart er veel sneller van wordt.

• Leolinedance
Dat dacht ik ook. Maar het kan dus niet...er valt uberhaupt niks in te stellen (ook niet minder dan 64 mb)

• Leolinedance
Iemand nog tips?

• Leolinedance
niemand?

• Leolinedance
nogsteeds niemand?

Welke drivers gebruiken andere 200M gebruikers?

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Mijn ma heeft ook een Fujitsu Siemens laptop met S3 kaartje erin. In de bios kun je die gewoon insteller op 32 of 64 mb.

• Leolinedance
Dj-sannieboy schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 18:25:
Mijn ma heeft ook een Fujitsu Siemens laptop met S3 kaartje erin. In de bios kun je die gewoon insteller op 32 of 64 mb.
Ik heb geen S3 kaartje ;)

• Leolinedance
kickje dan maar...

• Leolinedance
Iemand?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Dit zijn de laatste drivers https://support.ati.com/i...swer.asp?questionID=19933 nieuwer zullen er dan niet zijn.

ARME AOW’er

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-07 19:17

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Daar lijkt iets mis te gaan bij die link. Ik krijg hier gezeik over mijn sessie. Misschien kun je Leolinedance helpen door er even bij te zetten hoe je er gekomen bent.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik nu ook, excuus.

Je vindt hem door op de website van ASUS te zoeken naar ATi Radeon Xpress 200M. Zo heb ik hem 3/4 uur terug ook gevonden.

ARME AOW’er

• Leolinedance
Het is wel een oud topic, maar ik vraag me nogsteeds af of er mensen zijn die goede (de beste) drivers gevonden hebben :)

Iemand tips?

• Leolinedance
kick!

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-07 14:55
ik gebruik de omega drivers en die werken perfect,
je hebt veel meer functies en instellingen.
ik heb een 9100 igp en daarom heb ik nu volgens mij een oudere versie van omega
Pagina: 1