Ik heb een probleem met een javascript.
De bedoeling is dat als ik de waarde 'overig' selecteer, er een veld naast de keuzelijst verschijnt. Dit heeft al gewerkt als er een willekeurige waarde wordt geselecteerd, maar niet als ik alleen wil dat dat op het selecteren van de overig reageerd. Daarom heb ik de if in de functie toegevoegd.
Bij de code zoals je die nu ziet krijg ik deze foutmelding:
document.form.makelaar.options.selectedIndex is leeg of geen object.
De bedoeling is dat als ik de waarde 'overig' selecteer, er een veld naast de keuzelijst verschijnt. Dit heeft al gewerkt als er een willekeurige waarde wordt geselecteerd, maar niet als ik alleen wil dat dat op het selecteren van de overig reageerd. Daarom heb ik de if in de functie toegevoegd.
Bij de code zoals je die nu ziet krijg ik deze foutmelding:
document.form.makelaar.options.selectedIndex is leeg of geen object.
JavaScript:
1
2
3
4
5
| function mklr(){ if (document.form.makelaar.options[document.form.makelaar.options.selectedIndex].value == "overig"){ document.form.makelaar_overig.style.visibility = "visible"; } } |
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| <form action="" method="post" name="form"> Makelaar:<br /> <select onchange="mklr();" size="1" name="makelaar"> <option value=""></option> <option value="overig">Overig nml:</option> <option value="geheim">Geheim</option> </select> <input id="makelaar" type="text" name="makelaar_overig" value="" /><br /><br /> <input type="submit" name="submit" value="Toevoegen" /> <input onclick="empty();" type="button" value="Invoer wissen" name="reset" /> </form> |