Toon posts:

DVD problemen met lezen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een medion laptop en de DVD player heeft het de gehele dag gedaan en nu werkt hij niet meer. ik kan er dvd's en cd's instoppen wat ik wil maar hij leest niet en gaat niet spinnen.

Uitwerpen doet hij wel via de pc dus dat signaal zit denk ik wel goed.
Wat kan ik doen om de dvd's weer aan de praat te krijgen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Begin eens met het herstarten van je pc.
Mocht dat niet lukken, probeer eens vanaf een cd op te starten (windows cdtje of livelinux ding ofzo) en kijk eens of hij dan wel wat kan lezen. Wat je ook kunt proberen is gewoon de drive even vervangen en kijken of dat verschil maakt zodat je kan zien of het aan de drive of aan iets anders ligt.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik allemaal al gedaan vervangen kan niet want heb geen andere drive hoe kan het nou dat hij het ineens niet meer doet, in het verleden heb ik het wel eens gehad en toen was het een kwestie van iets in de regedit veranderen maar weet niet meer wat....wie kan me daarbij helpen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

misschien makkelijk om dat ook even in je TS te zetten
vervangen kan niet want heb geen andere drive hoe kan het nou dat hij het ineens niet meer doet, in het verleden heb ik het wel eens gehad en toen was het een kwestie van iets in de regedit veranderen maar weet niet meer wat....wie kan me daarbij helpen?
Kun je wel gewoon met een livelinux cd booten en de DVD drive gebruiken, dat wijst erop dat het wat softwarematigs is. Begin eens met het herinstalleren van de controller in windows (ervanuitgaande dat je dat gebruikt) of doe even een reinstall van je OS :)