Vreemd geluid uit monitor.....

Pagina: 1
Acties:
  • 254 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Vanmorgen zette ik mijn Samsung 700s plus (:r) aan, komt er een heel vreemd geluid uit de monitor...
Een soort van ratelend geluid. Lijkt op overspringende electrishiteit (:? spellen is moeilijk). Ook zijn er fijne horizontale streepjes op het beeld te zien. Na een degauss te hebben gedaan is het geluid gebleven.
Zelfs wanneer er geen signaal stekker inzit (en de monitor dus op stand-by staat) geeft ie dit geluid, maar dan wel minder hard (lager electro gebruik??)
Ikzelf denk dat er een tranformator of een andere electo onderdeel kapot is.
Iemand een idee wat het kan zijn?

Verwijderd

Yep zit waarschijnlijk in het hoog frequente deel van de monitor. Ik hoop dat je nog garantie hebt. Gewoon terugbrengen

Verwijderd

geluid = trilling. :*

Zo ook in dit geval waarschijnlijk. Er zal wel een spoeletje wat losse zittend draad hebben wat aan het trillen is. Komt vaak voor bij monitoren en versterkers. Als je garantie hebt gewoon terug brengen.

Als je geen garantie hebt. Open schroeven. Opsporen waar het geluid vandaan komt en onderdeel flink behandelen met bisonkit, silicone, smelt plastic of andere prut die de boel vast kan zetten.

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Je weet toch wel dat er enige 10 duizenden voltjes op zo'n spoeltje kunnen staan he? En dat als je de steker er uit trekt dat dat snel daalt, maar dat dat na bv een dag nog steeds meer dan 1000 Volt kan zijn.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem, misschien weet de topicstarter nog wat hij eraan gedaan heeft.

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Monitor ging kort erna kapot. Heb 2 dagen later een vervangend exemplaar aan huis bezorgd gekregen. De kapotte werd meegenomen...

Garantie claimen dus :)

Verwijderd

Ja heb je onderhand al via ICQ gesproken, garantie van norrod is al verlopen, maar probeer het gewoon meteen bij samsung waar men 3 jaar garantie op monitoren heeft.

Verwijderd

Jaja, en jullie weten wie de service doet voor Samsung........................juist ja..........Teleplan!!!!! Veel plezier dus :(

Verwijderd

Las ook dat norrod dealer is van samsung en dat norrod niet 12 maanden garantie heeft, maar tenminste 12 maanden , dus ga gewoon daar langs binnenkort.
Pagina: 1