xbox als mediacenter

Pagina: 1
Acties:
  • 1.886 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• fweijers
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-02 23:05
Ik heb de xbox topics hier gelezen, maar blijf even met een paar vragen zitten, vandaar dit topic.

Ik wil graag een mediacenter maken van een xbox, om het volgende te kunnen doen:
- mp3's afspelen op stereo
- films afspelen op tv
- foto's tonen op tv
- internet radio luisteren
- streaming van dingen als 'uitzending gemist punt nl'
- alle bediening via afstandsbediening.
Verder is het handig om via netwerk vanaf je PC media op de xbox te kunnen zetten (ftp-en).

De vraag is of het klopt dat ik het volgende nodig heb:
- een xbox met kabels
- dvd/media afstandsbediening
- harddisk in xbox
- modificatie chip ingebouwd in xbox

Welke xbox moet ik dan aanschaffen? (zijn er bv revisies of zo waar ik rekening mee moet houden?)
Wat kost dit grapje denken jullie? Ik denk anno aug 2006 de volgende prijzen:
65 voor 2e hands xbox
70 voor een redelijke harddisk
30 voor een mod (een nieuwe chip, zie www.mrmod.nl)
25 voor een afstandsbediening

Wow wat een vraag ;) Alvast bedankt voor de informatie!

Groeten,
Frank

• redyak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-02 15:49

redyak

Try and Fail

XBOX NIEUW 79 euro bij Mediamarkt. Ik heb geen ervaring met streamen ik zet alles over met FTP maar het bevalt mij uitstekend een XBOX als MC

Ik gebruik een draadloze controller, is genoeg als afstandsbediening je moet aleen de knoppen even onthouden.

[ Voor 28% gewijzigd door redyak op 29-08-2006 20:19 ]

Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.

• fweijers
Heb je een mod moeten (laten) doen voordat je de xbox als mediacenter kon gebruiken?

Ik lees overal dat een modificatie nodig is, maar begrijp niet goed waarom ... wellicht om een harddisk erin te kunnen laten draaien.
En waarschijnlijk ook om een ander OS, het mediacenter OS, te kunnen laten draaien.
(zie www.xboxmediacenter.com)

PS 79 euro voor een nieuwe ?? te gek, ik ga er snel een kopen, als ik eruit kom wat ik moet doen tenminste!

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-02 08:24

w0w

je hebt een chip nodig als je een v1.6 xbox hebt, als je een 2de handse koopt kun je een versie kopen die voor de v1.6, want die kun je softmodden. De standaard hdd is voldoende om media center te draaien, en je hebt inderdaad wel kabels en een controller nodig

• basvcds
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-01-2024

basvcds

Multimonitormannetje

Je hebt een gemodde xbox nodig om niet-microsoft sofware te laten draaien. Die moet van een cdr of dvd-r afkomstig zijn, anders kun je je box niet modden. Hiervoor kun je een chip inbouwen of door middel van enkele bugs in een paar bekende spellen om een omslachtige manier de software veranderen. Zelf heb ik de voorkeur voor een modchip. Hierna kun je Xbox media center op je xbox installeren (op de harde schijf maar iedere xbox heeft standaard een 8gig hd) en vanaf dan kun je vanaf de hd of netwerk (oa windows shares) media streamen. Je kunt alles via de controller bedienen (daar heb ik zelf niets op tegen) of via een xbox AB. Voor meer info moet je ff het xbox media center topic checken in software algemeen.

www.baskoole.com

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Oja een toetsenboard of muis kan er ook gewoon aan trouwens, de aansluiting waar de controllers in moeten is een gewone USB poort :)

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-01 06:12

Cio

iedere versie behalve de 1.0 (irri fan op de GPU, ongeschkt als media centre)
HD heb je niet nodig, kan alles behalve games afspelen via netwerk
softmodden, zelf doen of laten doen voor 20 euro.

klaar voor minder dan 100 euro :*)

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Weer een topic vol met onzin:

- Modchips zijn compleet overbodig. Alle xbox-en zijn via softmod om te bouwen (dus ook 1.6 w0w !)
- Voor een softmod is geen cdr of dvdr nodig basss !
- Ook heb je niet een zeker bekend spel nodig om via een 'omslachtige manier' de 'software te veranderen (wederom basss!)

Laten doen is vaak de beste keus. Al is het alleen al om het feit dat het dan gewoon klaar is en je zelf er niets voor uit hoeft te zoeken. Een modchip is overbodig en brengt alleen extra kosten met zich mee.

• poktor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-02 12:24
fweijers schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 22:06:
Heb je een mod moeten (laten) doen voordat je de xbox als mediacenter kon gebruiken?

Ik lees overal dat een modificatie nodig is, maar begrijp niet goed waarom ... wellicht om een harddisk erin te kunnen laten draaien.
En waarschijnlijk ook om een ander OS, het mediacenter OS, te kunnen laten draaien.
(zie www.xboxmediacenter.com)

PS 79 euro voor een nieuwe ?? te gek, ik ga er snel een kopen, als ik eruit kom wat ik moet doen tenminste!
Je moet ook een hack uitvoeren op het DVD-loopwerk, anders leest ie geen CD-R's...

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
neem eens een kijkje in de XBMC reeks

[xbox] Xbox media center - Deel V

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-01 06:12

Cio

poktor schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 15:46:
[...]Je moet ook een hack uitvoeren op het DVD-loopwerk, anders leest ie geen CD-R's...
Meeste nieuwere xbox dvd drives lezen helemaal geen CD-R's. Als je DVD+R gebruikt, moet je booktype setting op DVD-ROM zetten voor samsung drivers. Veel slechte DVD's gebruiken gaat je dvd drive ook kapot van. Je hebt hoogstens een 10gb 5200rpm schijf en spelletjes zien er lelijk uit.

The point is: een <100 euro media centre wat alle video/audio over het netwerk afspeelt, alsmede iedere degelijke DVD. Alles met alleen maar software aanpassingen.

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

• hbokh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-01 12:12

hbokh

Unox: the worst OS!

Werkt het XBMC-script "Uitzending gemist" nog wel?
http://xbox.readrss.com/ <-- v1.1 doet het niet (meer) op mijn Xbox...
Of hebben ze met de nieuwe zenderindeling ook de URLs weer gewijzigd?

This is my sick nature.

Verwijderd

elke xbox kan je nemen als multimedia center v1.0 t/m 1.6.
Heb ze vaak genoeg omgebouwd en allemaal als functie media center.

softmodden kan je doen maar denk er wel aan als je file`s corrupt raken,dat je 8 van de 10 keer toch een modchip weer nodig hebt om het weer te laten werken.(en gebeurt vaker dan je denkt0

En het voordeel van zo een modchip is dat je alles zelf kan herstellen door middel van een install dvd/cd.
en je hoeft geen dure modchip te nemen om het goed te laten werken.

bijvoorbeeld een duo xt modchip doen het prima.

en de nieuwe samsung en lg`s lezen gewoon + / - / rw /en cd-r af. Bij mij teminste

anders voeg me toe op msn ik help je graag.

xboxer @ mail . com (zonder spaties)

En hbokh bij mij werkt ie nog gewoon man

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2006 12:30 ]

• jenk
  • Laatst online: 08-02 17:53
Hou er wel rekening mee dat een xbox redelijk veel lawaai maakt voor een mediacenter met de standaard fan erin.
De mijne heb ik zelf vervangen door een 8 cm fan; dit vereist wel enig zaagwerk om hem passend in de behuizing te krijgen, maar het geluid is nu zeer acceptabel met films kijken.
Zelf heb ik ook een KISS speler ( dp500) gehad om te gebruiken als mediacenter, maar een omgebouwde xbox is toch vele male fijner om mee te werken.
Mijn persoonlijke mening is om geen softmod te doen aangezien ik veel mensen op xbox forums tegenkom die hem vernaggeld hebben en hem niet meer goed krijgen.
Met een chipje (vanaf 20 euro als je hem er zelf insoldeerd) erin maak je hem zo weer goed met b.v. een slayers cd.
Het enige wat je niet met een omgebouwde xbox met xbmc kan is opnemen van tv.

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:23
redyak schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 20:18:
XBOX NIEUW 79 euro bij Mediamarkt. Ik heb geen ervaring met streamen ik zet alles over met FTP maar het bevalt mij uitstekend een XBOX als MC

Ik gebruik een draadloze controller, is genoeg als afstandsbediening je moet aleen de knoppen even onthouden.
welke mediamarkt? ze hanteren niet overal dezelfde prijzen (wil een 2e erbij)

Verwijderd

jenk schreef op zondag 17 september 2006 @ 16:59:
Hou er wel rekening mee dat een xbox redelijk veel lawaai maakt voor een mediacenter met de standaard fan erin.
De mijne heb ik zelf vervangen door een 8 cm fan; dit vereist wel enig zaagwerk om hem passend in de behuizing te krijgen, maar het geluid is nu zeer acceptabel met films kijken.
Zelf heb ik ook een KISS speler ( dp500) gehad om te gebruiken als mediacenter, maar een omgebouwde xbox is toch vele male fijner om mee te werken.
Mijn persoonlijke mening is om geen softmod te doen aangezien ik veel mensen op xbox forums tegenkom die hem vernaggeld hebben en hem niet meer goed krijgen.
Met een chipje (vanaf 20 euro als je hem er zelf insoldeerd) erin maak je hem zo weer goed met b.v. een slayers cd.
Het enige wat je niet met een omgebouwde xbox met xbmc kan is opnemen van tv.
de fan kan je zelf regelen in media center en dus kan je hem op 30 % zetten en dan is hij cool genoeg en met spelletjes gaat ie automatisch naar luidruchtig. :*)

en ik ben het helemaal eens met de niet voor de softmod gaan zoals ik zelf ook al zei in mijn vorige post

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2006 19:34 ]

• jenk
  • Laatst online: 08-02 17:53
Dat je de fan kunt regelen in xbmc weet ik wel, alleen vond ik hem toen nog niet stil genoeg om ongestoord naar een film te kijken, vooral bij stille momenten in de film. ( ik ben nogal gevoelig voor bepaalde geluidjes :( )
Heb er nu een samsung harddisk in zitten, die als een van de stilste harddisken word beschouwd, maar nog maakte die teveel lawaai naar mijn zin. (resoneerde meer dan mijn oude maxtor)
Heb dit opgelost door zachte rubberen plakstrips onder mijn originele pootjes van de xbox te plakken.
De xbox is nu stil genoeg voor mij, maar nog steeds niet geruisloos.

[ Voor 49% gewijzigd door jenk op 17-09-2006 22:57 ]

Verwijderd

ik denk dat dat persoonsgebonden is jenk,en als ik film kijk hoor ik het geluid niet van de fan.
Moet dan wel zeggen dat ik het geluid ook dan hard heb staan :-)

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-02 23:08

DynaMikeY

1976 Kever 1300

m3gA schreef op zondag 17 september 2006 @ 17:03:
[...]

welke mediamarkt? ze hanteren niet overal dezelfde prijzen (wil een 2e erbij)
Ik zou dit ook wel eens willen weten :D

[ Voor 53% gewijzigd door DynaMikeY op 18-09-2006 10:02 ]

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Werkt de Microsoft MCE remote eigenlijk ook op de Xbox?

• fweijers
Bedank voor alle reacties in dit topic. Ik heb inmiddels een gemodde xbox aangeschaft, en dat xbmc is zo goed dat ik voorlopig geen andere mediaplayer in huis wil! Alle lof! :*)
Maar nu ben ik toch tegen een probleem opgelopen, hopelijk kan iemand me hiermee helpen!

Okee, deze is voor de ervaren Xbox mod-er.

Even vanaf het begin: ik heb een gesoftmodde 1.4 Xbox met daarop XBMC. Happy days.
Opeens liep deze vast en had ik het FRAG probleem (flashes red and green). Oftewel: bij het opstarten start de box 3 keer, en de LED blijft dan knipperen, terwijl je geen beeld hebt.
Kapotte bios dacht ik. Dus heb ik een DUOX GS 2 (White) chip erin gezet, en deze werkt. 8) FRAG probleem opgelost. Als ik boot zie ik de blauwe bios-schermen zoals genoemd in
http://www.team-xecuter.com/flashbios/disc.htm

Maar: de Xbox start dus niet met de "flubber" en vervolgens het vertrouwde XBMC ... alleen maar de genoemde blauwe schermen.
Dus ik een BIOS geflashed zoals beschreven op de team executer site.

Echter, deze bios is dezelfde die al in de chip zat ... weer verder gezocht en nu heb ik deze bios geflashed: x2.5035.bin. Volgens de specs moet deze compatibel zijn met mijn chip.
Raad eens: ik ben weer terug bij af: FRAG probleem is weer terug. 8)7 Die bios was dus niet zo lekker?

Ik kan gelukkig nog wel via de andere bank op de chip de Cromwell Linux bios starten. Hopelijk wordt dit mijn escape route.

Goed, de vraag is dus: Hoe kom ik vanuit deze situatie weer op een werkende XBMC? Hoe kan ik om te beginnen de flashbios 3.03 van Team Executer weer restoren?
Wat moet ik vervolgens doen om voorbij de blauwe schermen te komen, zodat ik verder kan booten van CD (en via AID lekker weer XBMC er op zetten)?

<edit>
Bovenstaande probleem niet kunnen oplossen
Nieuwe 2ehands xbox aangeschaft, 1.6 chip erin gezet en klaar.
Fan vervangen dus lekker stil.
Deze config blijft totdat ik een groot tv scherm heb en naar full hd over wil ... alhoewel ... als mp3-jukebox blijft de XBMC nog steeds geweldig ;-)
</edit>

[ Voor 9% gewijzigd door fweijers op 07-04-2008 23:28 ]

Pagina: 1