Toon posts:

Problemen nieuwe SCSI HDD voor G3 Blue..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey Hallo,

Ik heb laatst een oude Powermac G3 Blue gekocht met een 450MHz processor en nu 512MB ram, Ik wilde alleen wat gaan doen aan de ietwat weinige schijfruimte. Er zit nu een 8,5 GB 7.200 RPM SCSI hdd in en ik wou een extra SCSI hdd er bij in doen. Ik heb een extra 9,1 GB 10.000 RPM hdd liggen maar ik kreeg de Mac niet aan het booten met die extra hdd aangesloten.

Ligt het gewoon aan een incompatibility met de Mac en mijn extra hdd of die ik wat fout?

Technische details:

-PowerMac1,1
-Opstart-ROM-versie 1.1.1f4

-Adaptec 2940U2B
-IBM DNES-309170W

(De kabel SCSI kabel is geterminate)

Extra Hdd:
-Compaq MAG3091LP (van Fujitsu Siemens)

Mac OSX 10.4.7

Weet iemand misschien wat dit zou kunnen zijn?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2006 19:45 . Reden: spelfout ]

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Oew, dat is een tijd geleden :P

Het eerste waar ik aan zit te denken is of ze wel op een verschillend SCSI ID hebben. Daarnaast hebben beide een jumper voor een SCSI terminator, dus misschien staat de IBM op terminator.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Topicstarter
Daedalus schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 19:54:
Oew, dat is een tijd geleden :P

Het eerste waar ik aan zit te denken is of ze wel op een verschillend SCSI ID hebben. Daarnaast hebben beide een jumper voor een SCSI terminator, dus misschien staat de IBM op terminator.
Mja ik heb jumpers te weinig, het zijn van die super kleine rot jumpertjes die ik verder niet heb liggen, maar zoiets had ik ook al gedacht, maar ik had ook gedacht gewoon de 9,1GB hdd gewoon als single drive er in te doen maar die heeft hele andere jumper opties en ik kan de opties van de IBM drive die gejumperd zijn niet op de Compaq hdd vinden.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Maar hoe staan de jumpers nu precies op de IBM en op de Compaq HDD? Hoe heb je ze aangesloten?

Overigens heb ik een winkel gevonden die dezelfde kaart verkoopt en waarbij er wordt verwezen naar twee support pagina's van Apple: Power Macintosh G3 (Blue and White), Power Mac G4: SCSI FAQ en Power Macintosh G3, G4: Differences Between Available SCSI Cards. Misschien heb je er wat aan.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 10:41

chem

Reist de wereld rond

heb je die 2e hd aan de 2940 gehangen? En de eerste aan de 'gewone' scsi-2 oid?

want goede kans dat het dan aan je pci-kaart ligt.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Kan je niet veel beter een FireWire HD er aan hangen. Volgens mij (in theorie) nog sneller qua doorvoer dan SCSI. Of zat er op de G3 nog geen FireWire?

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:29
Je hoofdschijf waar je van boot moet ieg ID0 hebben.
Werk je met OSX? Zorg dan dat de bootpartitie niet groter is dan 8GB

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Verwijderd

Topicstarter
Alles hangt aan de 2940 controller omdat dat de enige SCSI poorten in mijn G3 zijn..

FireWire lijkt me niet echt handig. Extra dingen er bij kopen en ik wil alles intern houden.

De BOOT hdd is eerst de oude DNES nog, pas als de Fujitsu Siemens HDD werkt wou ik daar eventueel van booten..
Pagina: 1