Access Point en Router achter elkaar?

Pagina: 1
Acties:

• kemphaas
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-03 11:43
Hallo, laatst heb ik samen met mijn broer 2 laptops gekocht. Nu wilden wij graag draadloos internet, dus wij meteen een draadloze router gekocht. Nu bleek dat zoveel problemen te geven met de router die we al hadden, dat we deze teruggebracht hebben. Om dit nu te voorkomen, wil ik hier graag even zeker weten of de configuratie die we nu willen goed is.

Afbeeldingslocatie: http://img74.imageshack.us/img74/8725/netwerkxz6.th.jpg

We hebben nu een zyxel modem/router van tiscali.
We zitten te denken aan dit access point.

Is dit een goede combinatie die geen problemen opleverd, en kan dit met de bestaande router?
En klopt het dat de 4e poort van de router naar de enige poort in het access point moet of is dit anders?

Alvast bedankt.

Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.

• software
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-01 18:07
Als het een acces point is en dat dchp overneemt van je router zou er geen probleem mogen zijn.
Ik draai het bij mij thuis ook zo.
Met een speedtouch en AP van linksys

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
software schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 20:17:
Als het een acces point is en dat dchp overneemt van je router zou er geen probleem mogen zijn.
DHCP overneemt van je router? Ding werkt als 't goed is gewoon als bridge tussen LAN en WAN, alle DHCP-request-broadcasts horen als 't goed is gewoon over de LAN-aansluiting uitgespuugd te worden, weinig 'overnemen' aan lijkt me.

Als 't goed is hoort het iig wel te werken ja :)

• kemphaas
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-03 11:43
En je hoeft met een access point toch ook geen Nat-instellingen enzo opnieuw te doen, omdat een access point alleen maar als een soort splitter werkt, zonder echt veel eigen instellingen?

Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Wel als je kiest voor puur een AP, wat dat wat je had gekozen wel is geloof ik.

Zodra je weer een router koopt met AP ingebouwd en je dat als AP gaat gebruiken, tja ;)

Maar gewoon puur een AP lijkt me "plug 'n play", zonder NAT of wat dan ook.

Verwijderd

Osiris schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 21:48:
Maar gewoon puur een AP lijkt me "plug 'n play", zonder NAT of wat dan ook.
Natuurlijk niet vergeten WPA beveiliging aan te zetten. ;)
Dat gebeurt niet "plug 'n play".

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
Het AP werkt als een soort draadloze switch (bridge eigenlijk). Je router blijft dus gewoon via DHCP IP adressen uitdelen, ook aan de laptops. Dus deze opstelling moet inderdaad werken.

En verder geeft KingOfDos geeft aan: de verbinding tussen laptop en AP moet je wel beveiligen met WEP of liever eigenlijk WPA. Anders heeft iedereen toegang tot je netwerk.

• beOnt
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-03 20:30
Had hier een tijdje geleden ook een router 4 poorts met een switch erachter, met nogmaals daarachter een AP, werkt perfect ;)

Tegenwoordig toch ietsje slimmer opgelost
Pagina: 1